Bangkok-tråden

Re: Bangkok-tråden

Hei..

Tre ting denne gangen:

- Bra transfer-firma fra BKK til OK priser fra BKK til sentrum? Trenger Van eller stor SUV.

- Noen bra restauranter nær elven - OG en spesiell en til julaften som skiller seg litt ut (ikke nødvendigvis luksus).

- Noen roof top restauranter igjen i byen som ikke tar 2000NOK for en biff (som lebua gjør nå)

Khawp khun.

Ja, AOT Limousine har både Isuzu Mu-X SUV og Toyota Commuter. Toyotaen er en minibuss som er litt større enn HiAce og bør ha plass til hele flokken + bagasje. Kan bookes i en AOT-kiosk ved bagasjebåndet.

Har stor sett holdt meg til drikke på Roof top barene, synes Vertigo på Banyan Tree er kulest. Har spist på The Deck I Sukhumvit soi 20. OK Thai mat og noen enklere farang-retter.

Gir meg ikke, og plyndrer denne tråden igjen..

1 - Hvordan fungerer imigration osv om dagen. Vi lander 1700 og har bord ved elven 20.00. Er det innafor? (Immigration, hente bagasjen, transport BKK til elven, sjekke inn og pälme seg ut?)

2. Skal fly inneriks fra BKK og flyet går 11.30 (på en onsdag hvis dette betyr noe) Når forlater man da hotellet aller senest?

3. Er det noen av disse "grise-gatene"/markedene man kan ta med barna i som en turist-atraksjon?

Khàawp Khun

1 - Hvordan fungerer imigration osv om dagen. Vi lander 1700 og har bord ved elven 20.00. Er det innafor? (Immigration, hente bagasjen, transport BKK til elven, sjekke inn og pälme seg ut?)

2. Skal fly inneriks fra BKK og flyet går 11.30 (på en onsdag hvis dette betyr noe) Når forlater man da hotellet aller senest?

3. Er det noen av disse "grise-gatene"/markedene man kan ta med barna i som en turist-atraksjon?

Khàawp Khun

1. Immigrasjonen i BKK er etter min erfaring ganske effektiv og grei, man får ofte fasttrack ved business eller gullmedlemskap. Det som derimot man aldri veit med Bangkok er trafikken... For all del bør sjåføren kjøre bomveien til byen...

2. Ville forlatt hotellet 0830 senest så man har litt margin sånn i tilfelle tja trafikk (1 time ut til flyplassen så man er der 2 timer før)

3. Tja man har jo Khao San Road da, men neppe et sted jeg ville tatt med barn, men kanskje ikke helt det du hadde i tankene. Men man kan kjøpe falske vitnemål og sånn der da.

Dæven nå ser jeg faktisk BKK har fjerna dette med fasttrack passkontroll.
https://loyaltylobby.com/2024/08/22...n-arrival-for-first-business-class-travelers/

Last edited:

Khàawp Khun

1. Som Hypern skriver så er dessverre fast track for business pax fjernet.
2. Trafikken i Bangkok er uforutsigbar, har brukt alt fra 40 min til 2 timer til/fra flyplassen. Så tør ikke gi råd.
3. Det er nok ikke backpacker-strøket Süd har i tankene[emoji6] Det er vel tre klassiske ‘entertainment districts’ i Bangkok. Patpong har blitt mer nattmarked enn entertainment. Nana Plaza har fått en stor beer garden på bakkeplan, med litt strikt security for å komme inn. Så er det Soi Cowboy som er den lille gatestumpen på Sukhumvit. Om jeg skulle tatt med familien et slikt sted hadde nok det blitt valget. Der går det fint an å ta en utepils og se på sirkuset. Det er massevis av par og familier som går gjennom der på kveldstid, og det er helt trygt med politi som patruljerer gata. Politiet driver noen av barene der også, men det er en annen historie…

1. Som Hypern skriver så er dessverre fast track for business pax fjernet.

Det er alltid lov å prøve seg og det har jeg gjort ved to anledninger i høst med suksess.

Det er egen fast track litt til høyre hvor de med thai pass, munker og andre med spesielle behov kan gå. Ikke sett kø der. Har kommet meg gjennom uten problemer med biz-billett. Da har det tatt under 5 min fra jeg går ut av flyet (D-gate) til jeg står ved bagasjebåndet, som jeg gjerne må vente i 20 min på [emoji3526]

FQTV

Vi skal ha flybytte på Don Mueang, vi ankommer fra Vientiane med Thai Air Asia kl 15:50, skal være 3:10 på flyplassen før vi fortsetter med Thai Air Asia kl 19:00 til Angkor Wat. Kan man sjekke inn bagasjen hele veien, eller må man sjekke den inn på nytt på DMK. Må man da ut gjennom Imigration for å sjekke inn, for så å gå inn igjen gjennom sikkerhets og pass kontroll?

Vi skal ha flybytte på Don Mueang, vi ankommer fra Vientiane med Thai Air Asia kl 15:50, skal være 3:10 på flyplassen før vi fortsetter med Thai Air Asia kl 19:00 til Angkor Wat. Kan man sjekke inn bagasjen hele veien, eller må man sjekke den inn på nytt på DMK. Må man da ut gjennom Imigration for å sjekke inn, for så å gå inn igjen gjennom sikkerhets og pass kontroll?

Ser ut som du kan sjekke inn hele veien, fra nettsiden til AirAsia;

«What are the benefits of FLY-THRU?

Baggage is checked through to the final destination – guests do not need to collect baggage at transit hub and check-in again. (For Indonesia airport, passengers coming from international arrival would need to check out & re-check in to continue for domestic departure for the baggage)
Upon arrival from first flight sector, guests will go through the transfer hall
For international to international connecting flights, guests do not need to clear immigration, thus will not be subjected to fulfill visa requirements in Kuala Lumpur or Don Mueang transit hubs (except during extended delays)
Guests will be provided with the second boarding pass at the transfer hall, if it wasn't given at the point of origin
Guests can then go directly into departure hall.»

Ser ut som du kan sjekke inn hele veien, fra nettsiden til AirAsia;

«What are the benefits of FLY-THRU?

Baggage is checked through to the final destination – guests do not need to collect baggage at transit hub and check-in again. (For Indonesia airport, passengers coming from international arrival would need to check out & re-check in to continue for domestic departure for the baggage)
Upon arrival from first flight sector, guests will go through the transfer hall
For international to international connecting flights, guests do not need to clear immigration, thus will not be subjected to fulfill visa requirements in Kuala Lumpur or Don Mueang transit hubs (except during extended delays)
Guests will be provided with the second boarding pass at the transfer hall, if it wasn't given at the point of origin
Guests can then go directly into departure hall.»
Tusen takk, da kan den bekymringen strykes på listen over mulige problemer.

Back