Bangkok-tråden

Re: Bangkok-tråden

Bare sitte nede ved elva om kvelden og ha middag etc, er bare kos... ;)

Så vidt jeg har skjønt her er sukhumvit området "midt i action" for shopping, nightlife og restaurant?

Da er jeg ute etter et hotell 4-5 stjerner nærmest mulig, som betyr vel langs sukhumvit road eller i slutten av det, i nærheten av BTS. Jeg har status hos Hilton, LeAccor, CC og GHA. Vil helst bruker noe som tilhører de programmene. Hotellet burde ha veldig god frokost. Jeg har søkt litt rund og kommer egentlig bare opp med Conrad, Hilton Sukhumvit, Sofitel Sukhumvit eller Oriental Residence Bangkok (som ikke er en franchise).
Conrad har vel beste lokalisasjon og sikkert god frokost, men jeg syns rom se litt gammeldags ut (gammel hilton style).. Det er lite kjent om det nye Hilton. Har sett på hilton.com og rom ser veldig små ut. Jeg er HHGold, men de har en rekke phantomoppgraderingsmuligheter.. Sofitel ligger litt lengre øst av alt på sukhumvit. Her er ikke frokost inkludert i discount prisen og jeg vet ikke om de pleier å gi complementary frokost til le accor platinum? Kempinsky er for dyrt i utgangspunktet.

Kan ikke helt bestemme meg. I alle tilfeller blir det billigste rom med håp på oppgradering. For at det er bangkok har jeg egentlig ikke lyst å betale mere enn 160USD per natt. Jeg vet om Hilton Millenium og Sofitel SO, men begge ligger litt unna, hilton dog tom på feil side av elva. Sofitel igjen uten frokost til prisen jeg har sett..

Ser egentlig ikke noe stor poeng i å gå til en av de andre store kjedene for samme pris og std uten nytte av poeng/status. Noen som har erfaringer med de nevnte hotellene, eller kan anbefale et non-franchise top hotell på sukhumvit?

Takk

Bodde på Sofitel Sukhumvit i juni. Jeg var veldig fornøyd, med unntak av at frokosten ikke var inkludert. Men med kampanjepristil kr 840,- pr natt skal man vel ikke klage. Hadde "Luxury-room" med King Bed, og det var mer enn stort nok. Romslig bad med både dusj og badekar. Hotellet er nesten helt nytt, beliggenheten "midt i smørøyet" og flott bassengområde. Anbefales!

Takker for tipsene her. Da er booking gjort, og jeg endte opp med 4 netter på Westin for mine SPG poeng, før turen går videre til Koh Samui. På vei hjem ble det 2 netter på Shangri-La på veldig hyggelig corp rate.

Har tenkt å få sydd meg noen dresser mens jeg er i Thailand. Hva er anbefalingen med hensyn til å gjøre dette i Bangkok eller på Koh Samui ? Er det dyrere i Bangkok?

Har tenkt å få sydd meg noen dresser mens jeg er i Thailand. Hva er anbefalingen med hensyn til å gjøre dette i Bangkok eller på Koh Samui ? Er det dyrere i Bangkok?

Skreddere har vært diskutert tidligere i tråden her... Men det aller meste er dyrere på Samui enn i Bangkok, så også skreddere. Og kvaliteten på skredderne er nok også bedre i Bangkok om du er nogenlunde heldig med valget.

Da er jeg ute etter et hotell 4-5 stjerner nærmest mulig, som betyr vel langs sukhumvit road eller i slutten av det, i nærheten av BTS.

Sånn uavhengig av dine statuser og priser: Bodde på Hyatt Erawan i sommer i standardrom. Nyoppussede rom (de er snart ferdig med hele hotellet, og kanonbra frokost og man går under tak til BTSen. (Skal man bare plaske i poolen så finnes det kulere steder i BKK tror jeg)

Skreddere har vært diskutert tidligere i tråden her... Men det aller meste er dyrere på Samui enn i Bangkok, så også skreddere. Og kvaliteten på skredderne er nok også bedre i Bangkok om du er nogenlunde heldig med valget.

Har du noen tips ? Ser på forumet at noen har anbefalt Tailor on Ten som ikke ligger så lang fra Westin hvor jeg skal bo. Er det andre anbefalinger? Kvalitet er viktigere enn pris.

Har du noen tips ? Ser på forumet at noen har anbefalt Tailor on Ten som ikke ligger så lang fra Westin hvor jeg skal bo. Er det andre anbefalinger? Kvalitet er viktigere enn pris.

Ambassador Fashion Soi 19 har jeg brukt siden 2006. Ikke de billigste, men god kvalitet og service.

Se f.eks. post #58 og litt videre utover i denne tråden...

TriStar har du status hos leaccor? Jeg har lyst på sofitel, bodd mye på Hilton så langt så kanskje bra med noe annet, men det er ikke snakk om at jeg betaler nærmest 400NOK per natt ekstra bare for frokost..

Sånn uavhengig av dine statuser og priser: Bodde på Hyatt Erawan i sommer i standardrom. Nyoppussede rom (de er snart ferdig med hele hotellet, og kanonbra frokost og man går under tak til BTSen. (Skal man bare plaske i poolen så finnes det kulere steder i BKK tror jeg)

Ligger på >200USD for de dagene jeg er der, så faller ikke i valget. Takk allikevel

TriStar har du status hos leaccor? Jeg har lyst på sofitel, bodd mye på Hilton så langt så kanskje bra med noe annet, men det er ikke snakk om at jeg betaler nærmest 400NOK per natt ekstra bare for frokost..

Sofitel er et godt og flott hotell, ligger mellom Sukhumvit Soi 13 og 15. BTS er i nærheten og ellers en kort spasertur til Asok. Av Hilton og Sofitel ville jeg helt klart gått for sistnevnte.

Nei har ikke status, kun et kort av simpleste valør...

Frokosten løste jeg elegant ved å innta den på ymse andre steder i nabolaget. Plenty av steder å velge i. Og ofte faller valget på danske smørrebrød hos http://www.stablelodge.com/ , hverfall om man har snev av hjemlengsel.

Fikk nettopp inn en e-mail om kampanje (40% rabatt) fra Le Club Accor. Priser fra EUR 98,- på Sofitel Bangkok Sukhumvit.

http://www.accorhotels.com/gb/hotels-offers/promotion-16590-promotion.shtml

Takk så mye. Dessverre er ikke sofitel med (begge to) for de datoene jeg trenger rom. Det ble Conrad Deluxe Corner Room for 167USD per natt inkl. VAT+Service charge (takk P.....B :). Det er tom billigere enn great getaway rate hos det nye hilton sukhumvit i billigste rom..

Jeg har booket tre netter på nye Hilton Sukhumvit ifbm. LX-tur i biz neste måned. Ser de nå har lagt ut bilder fra bassengområdet. Får litt lættis når jeg ser bilde av solsengene ved bassenget, som bl.a. kan ses her:

http://tinyurl.com/p7cuwc2

Hvordan skal man klare å ligge komfortabelt i noe som ligner mest på en halv kokosnøtt? :lol: :drunk: Vel, det finner jeg vel ut, med mindre det blir for ille regnvær.

Akkurat den der så da ganske så behagelig ut?

Kanskje sofaen helt nærmest fotografen, men de andre? Hmm, ligge og lese en bok eller ligge på magen ser ut som kan bli ukomfortabelt. Men hvem vet, kanskje det finnes noen justeringsmuligheter.

Rommene på hotellet ser OK ut, men resten av det ser litt for mye W-/rockestjerneaktig ut. Men vi får se.

Hilton Sukhumvit ser jo fantastisk bra ut.

Jeg skal også innom BKK neste mnd, men skal bo i Tower Club at lebua state Tower. Ser bra ut det og, men det er jo ikke "nytt".
Ser litt gammeldags ut, men får nå sjekket det ut.

Back