Bangkok-tråden

Re: Bangkok-tråden

Det var dyrt! (AOT er også grisedyre).
Stable Lodge fikser transport for meg til flyplassen når jeg bor der. 500 for bil eller 1100 for van. Da er det highway med toll inkludert.
Men nå vet jeg jo ikke hvor ditt hotell ligger.

Det enkleste er jo å ordne transport på hotellet hvis AOT er alternativet.

AOT prisene: Camry koster 1000, E klasse koster 1600, 10 seters van koster 1800. Det tilsvarer 180 kroner, 260 kroner for en E klasse eller 300 for en 10 seters van.

Jaggu sa jeg grisedyrt

En liten Corolla koster 5-600 med bompenger.

AOT prisene: Camry koster 1000, E klasse koster 1600, 10 seters van koster 1800. Det tilsvarer 180 kroner, 260 kroner for en E klasse eller 300 for en 10 seters van.

Jaggu sa jeg grisedyrt

En liten Corolla koster 5-600 med bompenger.
Du svarte aldri på om dette er Camry-en man får gjennom disse fantastiske AOT-selskapene som alltid er feilfrie? ;) http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=682498&postcount=2

"Dyrt" og "billig" er ikke absolutte verdier, 2-300 kr er vesentlig mer verdt i Thailand enn hjemme. Å betale en premium på 100-400% for 20% ekstra komfort og 100% penisforlenger er dyrt, men hver sin smak. :stir

...uten noe tull, da får du en bil som ikke er utronka og stinker røkelse...
:rolleyes:

Jeg betaler 2200 Bath for BMW 730 IL til min condo "back" Siam Paragon området, inkl bompenger. Grunnen til at jeg gjør det er to-delt. 1. Det er billig.
2. På flyplassen kan jeg ikke velge taxi selv. Får bare den som er først i køen og da får man de som tommy777 nevner.

Fra condo'en til flyplassen tar jeg alltid taxi som jeg betaler ca 235 Bath + 45/25 Bath i bompenger. Stopper gjerne et par stk og "ser ann" forholdene før jeg hopper inn. Den første og beste er ikke godt nok :8:

Jeg bor et BTS stopp unna airportlinken som kunne kostet meg 40 Bath men 35-40 min med Tog vs BMW til 2200 så betaler jeg for kvalitet. Express linken går bare en gang pr time og det passer aldri med mine tider til/fra flyplassen.

Du svarte aldri på om dette er Camry-en man får gjennom disse fantastiske AOT-selskapene som alltid er feilfrie? ;) http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=682498&postcount=2

"Dyrt" og "billig" er ikke absolutte verdier, 2-300 kr er vesentlig mer verdt i Thailand enn hjemme. Å betale en premium på 100-400% for 20% ekstra komfort og 100% penisforlenger er dyrt, men hver sin smak. :stir

:rolleyes:

Men han reiste jo ikke med AOT, han brukte Siam Resorts Bangkok Airport Transfer Services :rolleyes:. Med AOT er det mange som får en bedre/dyrere bil enn det de har bestilt. Ingen jeg har hørt om har blitt charget mer.

Jeg har aldri hørt om noen som har blitt lurt med AOT, jeg har aldri blitt forsøkt lurt med AOT. Det vil selvsagt ikke si at ingen blir forsøkt lurt, men min (begrensede) erfaring med Bangkok Taxi er noe heeelt annen. 2 av 4 turer ble mye lengre enn det de burde være, de forsøker alltid å overcharge bompenger. Jeg vet om mange, og sikkert mange her på forumet, som har blit forsøkt lurt/lurt av Bangkok Taxi.

At du synes en Camry er en penisforlenger, vel.... ;) En flytogbillett for en person koster en Camry og om man ikke bor i Bangkok eller er på hønehustur, er man jo somoftest flere som deler. Da har du god plass til bagasjen og til voksne folk over 1,80. Om du synes det er verdt risken å bli lurt og sitte ukomfortablet for 45 kroner ekstra dersom man er to, more power to ya.

Etter X antall timer på fly, synes jeg det er en grei investering for å slippe alt bananlanddill slik at man kan slappe av inn til hotellet.

Ser på bangkokairportlimo.com at en Toyota Commuter koster THB 1500 fra city til flyplassen alt inkl. Men er dette selskapet det samme som det mange her refererer til som AOT?

Ser på bangkokairportlimo.com at en Toyota Commuter koster THB 1500 fra city til flyplassen alt inkl. Men er dette selskapet det samme som det mange her refererer til som AOT?

Nei, det er to forskjellige selskaper. Men det ene er sikkert like bra som det andre... Fordelen med AOT er at du ikke trenger å forhåndsreservere, bestilling fikses på "no-time" i skranke i ankomsthallen.

http://www.aot-limousine.com:81/

Jeg skal til Pattaya i oktober, når det gjelder Limousine fra AOT, stiller de opp med våte kluter og drikke i bilen ?

Jeg skal til Pattaya i oktober, når det gjelder Limousine fra AOT, stiller de opp med våte kluter og drikke i bilen ?

Har ikke opplevd at de har det på mine 15 typ turer med dem så nei. Hotellbiler pleier derimot å ha både vann og kalde kluter.

For meg er sikkerheten hovedårsaken til at jeg velger AOT eller hotellbil over taxi. Har hatt nok turer i slitene Corollaer uten sikkerhetbelter, til at jeg gidder å kjøre dem til og fra flyplassen også.

For meg er sikkerhetsbelter og fungerense aircondition verdt de 500 bath ekstra en AOT bil koster over taxien.

Er man virkelig på jakt etter billig transport er det ingenting som slår flytoget kombinert med BTS.

Har ikke opplevd at de har det på mine 15 typ turer med dem så nei. Hotellbiler pleier derimot å ha både vann og kalde kluter.

For meg er sikkerheten hovedårsaken til at jeg velger AOT eller hotellbil over taxi. Har hatt nok turer i slitene Corollaer uten sikkerhetbelter, til at jeg gidder å kjøre dem til og fra flyplassen også.

For meg er sikkerhetsbelter og fungerense aircondition verdt de 500 bath ekstra en AOT bil koster over taxien.

Er man virkelig på jakt etter billig transport er det ingenting som slår flytoget kombinert med BTS.
Sliten Corolla ja, det var det jeg fikk sist på turen Suvarnabhumi - Pattaya sist jeg var der, og som du sier uten sikkerhetsbelte, måtte betale bompenger utenom.
Da blir det nok hotell limmo fra Hilton på meg.

Testet det sist gang. Brukte en time fra jeg plukket kofferten av bagasjebåndet til jeg var på hotellrommet ved Siam sist gang, tok "lokaltoget"+BTS. Reiste mot rushen så ikke plassproblem på toget, men trafikken i gatene i sentrum stod i stampe. Utover i rushen er det jo derimot lokaltoget håpløst pga. plass, og ekspressen er håpløs siden den nå går en gang i timen.

Sliten Corolla ja, det var det jeg fikk sist på turen Suvarnabhumi - Pattaya sist jeg var der, og som du sier uten sikkerhetsbelte, måtte betale bompenger utenom.
Da blir det nok hotell limmo fra Hilton på meg.

Klokt valg!

Tok en 720 graders (sånn cirka i alle fall) i en kjempesvær vanndam ut mot gamle BKK (nå DMK) en gang i 160 km/h i en hypa Corolla, og det frister ikke til gjenntagelse :-)

Har kun testet flytoget for gøy uten bagasje, og det gikk fint fra BTS Asoke ut til stasjon så flyplassen og tilbake igjen. Med bagasje og reisefølge i feks. april, tror jeg det ville vært et sant helvete...

Last edited:
Re: Re: Bangkok-tråden

Send en mail til kåre og hør om han kan arrangere transport til deg. Har vært litt rimeligere før i allefall.

Send en mail til kåre og hør om han kan arrangere transport til deg. Har vært litt rimeligere før i allefall.
Kåre har forøvrig pensjonert seg men navnet på baren opprettholdes. Terje er det som styrer butikken nå sammen med en ny følgesvenn. Alt av taxibestillinger, selv om man går via barens nettsider, stiler deg videre til vipreiser. 1500BHT for taxi fra BKK til Pattis. De kjører ihvertfall ordentlige biler med sikkerhetssele bak(noe jeg setter pris på i Thai trafikken).

Last edited:

Er forøvrig enig med info gitt av DC8. Betaler også ekstra for transport for nyere og sikker bil. Dog ikke heng deg opp i Limo begrepet så mye, vi prater stort sett om en Toyota Camry, Honda el.. Bestiller du fra Vipreiser så får du vann også hvis jeg husker rett.
Skal du gjøre det skikkelig med våte kluter, øl, vann, damer etc, så kan du bestille bil fra Penthouse hotel da får du nok en minneverdig tur til Pattis(fra rundt 10000bht). NB! Ikke prøvd det selv altså.

Last edited:

Kom med BMW'en til AOT for to dager siden. Fikk en flaske vann. Ingen klut.

:drink fikset jeg selv litt seinere.

Har tenkt meg en tur til Thailand, hvorav noen dager i Bangkok. Har en del SPG poeng som jeg kan tenke meg å bruke, og kan da velge mellom ( for 7000 poeng pr natt )

Royal Orchid Sheraton & Towers
Le Meridien Bangkok
Plaza Athenee Bangkok
The Westin Grande Sukhumvit

Hvike vil dere anbefale av disse for et 4 dagers opphold?

En mulighet er også å velge Sheraton Grande Sukhumvit, men det er 3000 poeng mer pr natt. Er dette værd det kontra de andre ?

Ser også at Aloft kun er 4000 pr natt. Hvordan er dette kontra de til 7000 ?

Kan ikke sammenligne de forskjellige, men bor alltid ved elva, og vil aldri velge i byen. Bodde på Royal Orchid i mars og var godt fornøyd...

Bangkok-tråden

Om du har shopping, bar hopping og uteliv langt opp på priolisten samt setter pris på kort vei til Skytrain er Westin Grande veldig bra. Aloft er også ok, ligger i samme området. Men noen minutters gange til Sukhumvit. Jeg bor alltid i dette området, men det er jo smak og behag...

Kjenner dessverre ikke til de andre hotellene på listen din.

Har tenkt meg en tur til Thailand, hvorav noen dager i Bangkok. Har en del SPG poeng som jeg kan tenke meg å bruke, og kan da velge mellom ( for 7000 poeng pr natt )

Royal Orchid Sheraton & Towers
Le Meridien Bangkok
Plaza Athenee Bangkok
The Westin Grande Sukhumvit

Hvike vil dere anbefale av disse for et 4 dagers opphold?

En mulighet er også å velge Sheraton Grande Sukhumvit, men det er 3000 poeng mer pr natt. Er dette værd det kontra de andre ?

Ser også at Aloft kun er 4000 pr natt. Hvordan er dette kontra de til 7000 ?

Jeg vet ikke helt hva du er ute etter å oppleve mens du er i Bangkok, men jeg kan gi noen pointers på de hotellene jeg har prøvd.

Aloft, jeg liker dette hotellet veldig godt, billig og relativ grei standard. Det ligger et godt stykke inn i Sukhumvit Soi 11, som er en gate med massevis av barer, spisesteder og nattklubber. Det tar ca. 5 minutter å gå opp til hovedgaten og BTS-stasjon som du kan bruke som utgangspunkt til å komme deg rundt omkring i Bangkok. Hotellet henvender seg vel først og fremst til et yngre marked, med en populær nattklubb "Levels", som ligger i 10.(?) etasje, hvor det kan være en del støy herfra hvis du bor i en av de lavere etasjene.

Sheraton Grande Sukhumvit ligger veldig sentralt plassert (Westin Grande Sukhumvit ligger tvers over gaten) med direkte adgang til BTS-stasjonen Asoke. Supert hotell, med fantastisk service og en veldig bra frokost. Rommet jeg hadde var ganske slitt, men de er i full gang med oppussing såvidt jeg har forstått. Stilig bassengområde med mye planter og diverse som gir deg en følelse av at du ikke er midt i storbyen Bangkok.

Le Meridien Bangkok, bodde her to netter i slutten av juli på poeng, eneste jeg har bodd på som Platinum i BKK. Oppgradert til en flott suite, fantastisk frokost inkl. Prosecco, fri flyt av drinker og hors d'œuvres hver kveld mellom 17.30 og 19.30, veldig fornøyd med bruken av disse 14.000 poengene. Jeg kan ikke kommentere på standardrommene, men alt i alt et veldig moderne og flott hotell. Bassengområdet var ganske lite, og ikke spesielt spennende. Angående lokasjon, så er vel kanskje ikke dette hotellet midt i smørøyet. Rett utenfor finner man nattmarkedet Patpong, som også er et kjent "red light district". Det er et stykke til nærmeste BTS-stasjon, så jeg brukte mest taxi mens jeg bodde her.

Takke for tips så langt. Er over 50, så natteliv står ikke høyest. Kultur, mat og godt drikke står imidlertid høyt oppe på listen. Noe shoppping også, som for eks å få sydd noen dresser og skjorter. På meg virker det som om det er OK å bo ved elva. Er det slik ?

Back