Bangkok-tråden

Re: Bangkok-tråden

Har bodd på Marriot Executive Apartments, for litt over 1000 kr/natt endte jeg opp med 165 kvm leilighet og tre soverom. Hvertfall mye rom for penga :lol:

Har noen dager i Bangkok i slutten av mai, og er interessert i å bo i gangavstand til bra natteliv. Noen som har tips til hvilke deler av byen man burde holde seg til, og evt. hotellanbefalinger? Helst ingen hosteller eller dårlige hoteller!

Hva er bra natteliv? Bangkok har jo det meste å by på?

Hippie og backpacker natteliv?
Barer med live musikk og billiard?
Go-go barer?
"Upscale" disco?

Hva er bra natteliv? Bangkok har jo det meste å by på?

Hippie og backpacker natteliv?
Barer med live musikk og billiard?
Go-go barer?
"Upscale" disco?

De to øverste er vel de mest aktuelle for min del, vet ikke om det finnes noe som kan minne om brune puber der borte jeg? Beklager at jeg var noe vag!

Hva defineres som sentrale strøk i Bangkok?

Personlig synes jeg det er enkelt og greit å bo i nærheten av Sukhumvit road, og da gjerne vest for Asok road.

Da bor du nærme BTS som frakter deg enkelt rundt i Bangkok. Siam Square er kun 2-5 stopp vest. På kvelden er det natteliv i nesten alle former ikke langt unna.

Har før bodd både i Khao san Road (backpackerområdet) og i Silom området, men trives som sagt best i Sukhumvit.

Visste det var jævlig billig i Thailand, men når jeg kikker mer og mer på prisene her nå..er det rart jeg gleder meg? :p

Må ikke glemme at vanvittig mange i BKK tjener ca 2000 Nok i måneden, så da er det ikke vanskelig å leve billig. Lengter alltid tilbake til min gode venn som står på Soi 11 og selger sine lekre grillspyd til 2 kr stykk, og 1 krone for ris :-) Restauranter og shopping finner du dog i alle prisklasser :-)

De to øverste er vel de mest aktuelle for min del, vet ikke om det finnes noe som kan minne om brune puber der borte jeg? Beklager at jeg var noe vag!

Khao San road er backpackerstedet. Her finner du den billigste overnattingen og ikke langt unna er det en del palasser. Om kvelden/natten er gaten full av liv og det er mange små barer o.l over alt. Her treffer du hippier, backpackere og folk som reiser på stramt budget.

I området rundt Sukhumvit road finner du mange barer. Husker jeg ikke helt feil skal det ligge minst en Irish Pub i Sukhumvit road (desverre er det en lang gate)

Ned i Sukhumvit Soi 4 finnes det mange barer med billiard og noen har også band som spiller. Men i dette området finnes også mye snusk, så vær obs på det :old Dette er jo et av Bangkoks redlight distrikt, hvor Nana Plaza (bare snusk) er midtpunktet. Så for å komme til mer normale barer må du fortsette nedover gaten.

Soi Cowboy er et området som sikkert mange vil anbefale hvis du spør etter natteliv til noen i Bangkok. Dette ligger i nærheten av krysset Asok road/Shukhumvit road. Vær klar over at dette også er et redlight området, og at andelen go-go barer nok er mye større en vanlige barer.

Royal City Ave Road er etter hva jeg har lest også et barområdet. Men dette området har jeg aldri vært i, kun lest at det skal være disco og barer her. Det ligger litt nord for Sukhumvit.

Andre kan sikkert komme med mer info, for jeg er sikkert ikke den eneste som tar meg noen kalde på tur :drink

I området rundt Sukhumvit road finner du mange barer. Husker jeg ikke helt feil skal det ligge minst en Irish Pub i Sukhumvit road (desverre er det en lang gate)

Skal man absolutt ha Irsk pub finnes det sikkert en drøss, bl.a. en i Thanon Silom ved BTS Sala Daeng og en annen i en tverrgate, Convent. Det er også en drøss med drikkehull (inkl. "Biergarden" og noe vikinghorngreier) og annet "diverse" langs Thanon Surawong (på høyde med Sala Daeng)

Lengter alltid tilbake til min gode venn som står på Soi 11 og selger sine lekre grillspyd til 2 kr stykk, og 1 krone for ris :-)
Helt enig :up:

Satay (grillspyd) er perfekt og billig nattmat. Selv om dette grilles på sidevognen til en mopeder langs trafikkerte veier midt i Bangkok har jeg aldri opplevd mageproblemer i etterkant. Vertfall ikke enda ;)

Mange hyggelige vannhull i Sukumvit Soi 8. Kan klare meg fint en hel kveld der.
Passer også bra når man bor på www.stablelodge.com
Eller om man vil litt mer upscale så kan man jo prøve Adelphi Suites i samme soi.

Sitter og drømmer meg dit nå, faktisk!! :colgate:

For å styre litt unna de faste turistløypnene vil jeg anbefale å fortsette litt lenger "opp" i Sukhumvit. Thong Law i Soi 55 Sukhumvitt...ta en taxi 500-600 meter innover i soien. Der fester Bangkok middelklassen...mye bra restauranter og til og med noe som minner om brune puber hvor du kan sitte både inne og ute. Hyggelig område. Noen turister og falang selvfølgelig, men alt overveiende thaier.

Forslag to er å ta Skytrain, Silom Line til Thaksin stasjon. Deretter gå ned på piren og ta båten til Asiatic. Gammelt industriområde, skipsverft på elvebredden som er bygget om til restaurant og shopping område, der de faktisk, og de er sjeldent i Bangkok, har behold de gamle lave industrihallen. Litt Bangkok svar på Aker Brygge.

Det var to tips. Lykke til.

Skal man absolutt ha Irsk pub finnes det sikkert en drøss, bl.a. en i Thanon Silom ved BTS Sala Daeng og en annen i en tverrgate, Convent. Det er også en drøss med drikkehull (inkl. "Biergarden" og noe vikinghorngreier) og annet "diverse" langs Thanon Surawong (på høyde med Sala Daeng)

Det du finner mellom Sala Daeng og Surawong er vel det man ellers pent omtaler som Pat Pong, og den generelle neon-løypen rundt der er på mange vis det største turist-hølet i byen.

Sukhumvit soi 4 og oppover mot Asok har en god del barer med live musikk som er ganske så bra, helt til hjørnet inn i Soi Cowboy hvor et er to bra steder med live musikk og billiard. Resten av Soi Cowboy er en ganske stereotypisk orgie i neon og tradisjonell Thai-dans.

-A

Bangkok-tråden

http://www.dreamhotels.com/hotels/thailand/bangkok/dream-hotel-bangkok/hotel-overview

Bodde der en uke i sommer, anbefales. Gangavstand unna Soi Cowboy og Soi 11. Rubber up!

Støtter denne! Har etterhvert blitt mitt stamhotell i Bangkok. Og beliggenhet midt i smørøyet, og med kort vei til både Skytrain og Metro om du vil på andre kanter av byen. Minst 3 - 4 irske barer og like mange engelske i Sukhumvit området. Min favoritt er Black Swan som ligger litt bortgjemt ved Soi 14.

Noen som kan anbefale en skredder i Sukhumvit området? Ser at det er en del i området, men alle er sikkert ikke like flinke.

Noen som kan anbefale en skredder i Sukhumvit området? Ser at det er en del i området, men alle er sikkert ikke like flinke.

Har gode erfaringer med Barons Fashion mellom soi 5 og 7.

http://www.baronsfashions.com/contact.php

Og også Ambassador & Smart Fashion i Sukhumvit soi 19.

Men husk på ikke å velge de billigste stoffene. Kashmir ull i den litt dyre enden av skalaen pleier å gå bra.

Last edited:

Takk skal dere ha.

Dress bruker jeg så sjelden at jeg klarer meg med den jeg har. Men trenger påfyll av skjorter og kanskje en ny frakk.

I Phuket har jeg betalt 800-1000 bath for en skjorte, og kvaliteten har vært god nok for meg. Hva må en ut med i Bangkok, og hvor lang tid trenger de?

Back