Bangkok-tråden

Re: Bangkok-tråden

Har gode erfaringer med Barons Fashion mellom soi 5 og 7.

Samme her!
Har brukt dem i en årrekke. Ble tipset om dem første gangen da det ble sagt at SAS ansatte var "faste kunder" der.

En av de få skredderne på Sukumvit med egne skreddere i huset og som ikke har innkastere. Dessuten har de godt utvalg i stoffer. Spesielt om man vil ha noen fancy skjorter med morsomme mønstre så er de bra!

Takk skal dere ha.

Dress bruker jeg så sjelden at jeg klarer meg med den jeg har. Men trenger påfyll av skjorter og kanskje en ny frakk.

I Phuket har jeg betalt 800-1000 bath for en skjorte, og kvaliteten har vært god nok for meg. Hva må en ut med i Bangkok, og hvor lang tid trenger de?

Tror jeg har betalt rundt THB 1.000,- for skjortene, men kvantumsrabatter invilges som regel... Når det gjelder skjorter vil jeg anbefale Baron's. Har fortsatt et par stykker i god stand som er sydd midt på 90-tallet! Som regel greier de skjorter på 24 timer, men en dag ekstra kan være lurt, da rekker du en "fitting" før skjortene syes sammen.

Tror jeg har betalt rundt THB 1.000,- for skjortene, men kvantumsrabatter invilges som regel... Når det gjelder skjorter vil jeg anbefale Baron's. Har fortsatt et par stykker i god stand som er sydd midt på 90-tallet! Som regel greier de skjorter på 24 timer, men en dag ekstra kan være lurt, da rekker du en "fitting" før skjortene syes sammen.

Betaler 900 bath for mine skjorter i størrelse "telt" hos Barons. De klarer fint skjorter på 24 timer. Har sågar fått de levert 6 timer senere.
Fittings er sjelden de gjør med skjorter, men med dressjakker derimot er det et must.

En av de beste tingene er jo at de har målene dine på "file" så de slipper å måle deg neste gang du kommer med mindre du har lagt på deg eller på annen måte endret kroppstørrelse!

Når vi er inne på skreddere... Jeg skal være 17 dager i Sørøst-Asia i mai, og tenker å få kjøpt en dress og et par skjorter mens jeg er der. Jeg flyr til/fra BKK, men problemet er at jeg sannsynligvis vil være i Kambodsja og Vietnam mesteparten av tiden. Hvordan bør jeg planlegge dette for å få til en bra tilpasset dress? Er det gjennomførbart med et par dager i Bangkok først, der jeg har 1-2 fittings, og så komme tilbake 1-2 dager tidligere for final fitting og eventuelle små justeringer?

Last edited:

Når vi er inne på skreddere... Jeg skal være 17 dager i Sørøst-Asia i mai, og tenker å få kjøpt en dress og et par skjorter mens jeg er der. Jeg flyr til/fra BKK, men problemet er at jeg sannsynligvis vil være i Kambodsja og Vietnam mesteparten av tiden. Hvordan bør jeg planlegge dette for å få til en bra tilpasset dress? Er det gjennomførbart med et par dager i Bangkok først, der jeg har 1-2 fittings, og så kommer tilbake 1-2 dager tidligere for final fitting og eventuelle små justeringer?

Hos Barons er det ikke noe problem å bestille dag 1, prøving dag 2 og henting på slutten av ferien. Så det høres ut som en plan.

Hos Barons er det ikke noe problem å bestille dag 1, prøving dag 2 og henting på slutten av ferien. Så det høres ut som en plan.
Strålende. :) Tar de kort der? Har også sett Tailor on Ten og Rajawongse bli anbefalt en del, men ingen av dem tar kort.

Hvor mye bør jeg regne med å punge ut med for en dress og et par skjorter med grei kvalitet på stoffet? Bruker ikke dress i jobbsammenheng, kun noen få ganger i året, så trenger ikke noe superfancy. Ble ikke helt klok på hjemmesiden, men når jeg velger Men's Collection og kvaliteten i midten prismessig, kom det på 10 800 baht (2000 kr), høres det riktig ut?

Strålende. :) Tar de kort der? Har også sett Tailor on Ten og Rajawongse bli anbefalt en del, men ingen av dem tar kort.

Hvor mye bør jeg regne med å punge ut med for en dress og et par skjorter med grei kvalitet på stoffet? Bruker ikke dress i jobbsammenheng, kun noen få ganger i året, så trenger ikke noe superfancy. Ble ikke helt klok på hjemmesiden, men når jeg velger Men's Collection og kvaliteten i midten prismessig, kom det på 10 800 baht (2000 kr), høres det riktig ut?

Ja, de tar kort. Har aldri opplevd noen problemer med det.
Dress og bukse er jo etter kvalitet. Men bukse til mellom 400 og 600 kr. Jakke fra 1000 til 2500 kr.

Hjemmesidene til skredderne er ikke noe å stole på. Du må være der selv og kjenne på stoffene og se farger/mønstre osv.

Jeg vil på det sterkeste fraråde deg Rajawongse. De kjører et ganske skittent spill (send meg gjerne en PM).

Med mindre du har erfaring innenfor tekstilindustrien klarer du neppe å kjenne forskjell på de forskjellige stofftypene (f.eks. skikkelig italiensk ull vs. billig syntetisk skvip fra Pakistan). Ergo må du kunne stole på skreddersjappa, og akkurat det er det verdt å betale litt ekstra for. Crown og Tailor on Ten ligger jo på samme soi, stikk innom begge, snakk med dem, og få litt 'feeling' for hvordan de driver butikk.

Jeg vil på det sterkeste fraråde deg Rajawongse. De kjører et ganske skittent spill (send meg gjerne en PM).

Med mindre du har erfaring innenfor tekstilindustrien klarer du neppe å kjenne forskjell på de forskjellige stofftypene (f.eks. skikkelig italiensk ull vs. billig syntetisk skvip fra Pakistan). Ergo må du kunne stole på skreddersjappa, og akkurat det er det verdt å betale litt ekstra for. Crown og Tailor on Ten ligger jo på samme soi, stikk innom begge, snakk med dem, og få litt 'feeling' for hvordan de driver butikk.

Var fornøyd med Rajawongse. Var innom der i 2010 og fikk god hjelp. Skjorter og bukser er fortsatt fine og brukes den dag idag. Men så er jeg ingen tekstilekspert så jeg tasser sikkert rundt i skjorter laget på syntetisk skvip fra Pakistan :colgate: Noen glimt derfra i tripreporten min fra 2010.

Last edited:

Ja, de tar kort. Har aldri opplevd noen problemer med det.
Dress og bukse er jo etter kvalitet. Men bukse til mellom 400 og 600 kr. Jakke fra 1000 til 2500 kr.

Hjemmesidene til skredderne er ikke noe å stole på. Du må være der selv og kjenne på stoffene og se farger/mønstre osv.
Da tror jeg at det blir Barons. Ser at det er to butikker, "Baron's Fashions" og "George & Mike Baron's Fashions", er det førstnevnte du har brukt? Tenker å legge meg på 1000-1500 for jakken, og dermed i underkant av 2000,- for jakke, bukse og et par skjorter. Det får holde til bruk noen få ganger i året.

Over til noe helt annet - kan noen anbefale en bra øy i nærheten av Bangkok for å tilbringe 3-4 dager? Har foreløpig funnet Ko Samet og Ko Si Chang som alternativer, begge er ca 2 timer med buss fra Bangkok + båtturen. Har lest at på Kom Samet kan man bare dukke opp om morgenen og tusle rundt fra resort til resort til man finner en man liker, og så booke der. Er det generelt så enkelt, er det ikke en (reell) fare for at alt er oppbestilt?

Last edited:

Da tror jeg at det blir Barons. Ser at det er to butikker, "Baron's Fashions" og "George & Mike Baron's Fashions", er det førstnevnte du har brukt? Tenker å legge meg på 1000-1500 for jakken, og dermed i underkant av 2000,- for jakke, bukse og et par skjorter. Det får holde til bruk noen få ganger i året.

Det er ett fett egentlig da det er de samme menneskene.
Men jeg går alltid i Barons Fashion som vel ligger mellom soi 5 og 7 tror jeg.
Hilse fra han store nordmannen som flyr First class, hehe

Lander i BKK 20 mai, og skal videre 24. Rekker Barons Fashion å fikse en smoking til meg på de dagene?

Over til noe helt annet - kan noen anbefale en bra øy i nærheten av Bangkok for å tilbringe 3-4 dager? Har foreløpig funnet Ko Samet og Ko Si Chang som alternativer, begge er ca 2 timer med buss fra Bangkok + båtturen. Har lest at på Kom Samet kan man bare dukke opp om morgenen og tusle rundt fra resort til resort til man finner en man liker, og så booke der. Er det generelt så enkelt, er det ikke en (reell) fare for at alt er oppbestilt?

Dro til Koh Samet i mai i fjor og var endel som var fullbooket. Men bruker du agoda.com så tror jeg du finner deg et hotell rimelig fort. Greit å vite hvor du skal gå av båten og da ;)

Det er ett fett egentlig da det er de samme menneskene.
Men jeg går alltid i Barons Fashion som vel ligger mellom soi 5 og 7 tror jeg.
Hilse fra han store nordmannen som flyr First class, hehe
Ok, takk for god hjelp. Skal hilse. ;)

Lander i BKK 20 mai, og skal videre 24. Rekker Barons Fashion å fikse en smoking til meg på de dagene?
Jeg er der samtidig (reiser videre 23/5) om det passer å ta en øl. :)

Dro til Koh Samet i mai i fjor og var endel som var fullbooket. Men bruker du agoda.com så tror jeg du finner deg et hotell rimelig fort. Greit å vite hvor du skal gå av båten og da ;)
Kom du tidlig eller sent på dagen? Får se om jeg bestiller på forhånd i stedet, men vet ikke når jeg ankommer før tidligst et par-tre dager i forveien.

Var du fornøyd? Vil du anbefale å dra der eller andre steder i området?

Vi kom dit sånn ved 16 tiden, men ser jo det at vi burde tatt en tidligere buss. Men var utrolig vakkert der. Vi var på et sted som heter Vongduern, kan anbefales på det sterkeste. :)

En smoking på 4 dager bør gå fint. Som Bizflyer har jeg også brukt "den opprinnelige" Barons som ligger mellom Soi 5 og 7 på Sukhumvit.

Jeg vil gjerne se den smokingen som blir ferdig på 4 dager :-)
Han får sikkert noe som skredderen vil kalle en smoking, men det er noe annet :-)

Om det blir bra, så vil jeg gjerne vite om det. Min erfaring med skreddere i Thailand er at de er kjeltringer alle sammen.

-Dårlig fit...de vil ha handelen gjort med så få "fittings" som mulig
-dårlig kvalitet på stoff

Noen som har erfaringer med området rundt Siam Square? Vi skal tilbake på 17. mai, og tar 2 netter på Novotel at Siam Square før snuten peker mot Norge igjen, 30.05-01.06 er vi i Bangkok. Vi har vært her før, men kun èn dag. Vi var da innom Siam, men følte vi ikke rakk å se i nærheten av nok, derfor reiser vi tilbake og ligger nå midt i hele greiene.

Lurer litt på om det er ting vi MÅ oppleve eller andre områder i Bangkok som vi burde reise til?

Jeg vil gjerne se den smokingen som blir ferdig på 4 dager :-)
Han får sikkert noe som skredderen vil kalle en smoking, men det er noe annet :-)

Om det blir bra, så vil jeg gjerne vite om det. Min erfaring med skreddere i Thailand er at de er kjeltringer alle sammen.

-Dårlig fit...de vil ha handelen gjort med så få "fittings" som mulig
-dårlig kvalitet på stoff

Har handlet hos Barons i over 10 år nå. Både skjorter, dresser, jeans og alltid vært fornøyd. Fordelen med Barons er at de har egne skreddere i huset. Flere av dem har jobbet der i 20 år.

Andre skreddere som bare er et hull i veggen med noen stoffruller, har sjeldent egne skreddere men sender ordren videre til store "fabrikker" hvor man ikke er så nøye på hvem som syr for dem. Ofte er det bønder fra landsbygda som leker skreddere i dårlige tider. Da blir resultatet også deretter.

Smoking på 4 dager er garantert no problem, og jeg er sikker på at den blir bra!

Men hvis du ikke tror på oss, så er det jo bare å prøve selv!;)

BF:cool2

Back