Bagtags av resikulerte fly

En vesentlig forskjell her er at Danmark er med i EU.
Norge er bare flinke til å late som vi er med.

Ja, du skal betale den norske moms! Men er det nu også sikkert, at du skal betale told?
Der er så mange regler ang. handel mellem EU og lande uden for, og det drejer sig om et beløb
på sølle 25-30 EURO!

Last edited:
Der var’n :)

0ec8a7469b4a97fbcee7be4390a419df.jpg

Jeg fik min i går! Jeg har også fundet et fotografisk bevis på, at min første
tur med A340 var med LN-RKG!

aviationtags har singles Day med den på listen. sammen med 10-15 andre. (vet ikke oddsen for 3 farget da de ikke skriver sånt.)

Må legge til at de ennå har noen farger av 340 igjen.

Last edited:
Dere som har bestilt, hvilket fraktalternativ valgte dere, og ble det moms+behandlingsgebyr?

DHL eller Deutsche Post?

Vil redusere sjansen for "dobbel" moms :P

Dere som har bestilt, hvilket fraktalternativ valgte dere, og ble det moms+behandlingsgebyr?

DHL eller Deutsche Post?

Vil redusere sjansen for "dobbel" moms :P

Jeg tror jeg valgte billigste alternativ. Kom rett i postkassa uten annen toll og tull.

russisk Su-34 her med heftig prislapp.
Your donations will help us supply the defenders in Ukraine with modern drones and equipment to counter the invasion.
But...

With deep gratitude to everyone who donated $1,000 or more, we give an original piece of a downed russian strike aircraft.
https://www.dronesforukraine.fund/
6267d4797488f515864d1f3d_keychain2-p-800.png

Last edited:
Mine to av WFP ble tollbehandlet og posten vil derfor ha 262kr. Har dere andre som har bestilt fra dem den siste tiden fått regning fra posten?

Mine to av WFP ble tollbehandlet og posten vil derfor ha 262kr. Har dere andre som har bestilt fra dem den siste tiden fått regning fra posten?

Ja. Jeg fikk av posten, og en bekjent som fikk den via DHL fikk regning av dem.

Det er toll på alt bestilt fra utlandet, unntatt nettbutikker som er såkalte VOEC-registrert. Dvs at de betaler tollen, og prisen du ser på kassalappen er endelig totalpris inkl tollavgift.

For disse taggene må man tollevaren inn i Norge sjøl! Dvs DHL kan gjøre det (mot et lite gebyr ;) ), eller varen kan ligge hos posten på Lørenskog i uendelig tid før den tollklareres :cool:

(Beklager om dette ikke hører til i denne tråden)

Back