Re: SAS roter det til på JFK
Sant nok, men når standard oppsett på klasse D er 4nm i utstrekning, så tviler jeg på at de som kjører på med 15 grader nose up (svar skyldig) tenker på at de plutselig er ansvarlig for see and avoid. I utgangspunktet tror jeg mange tar alt for lett på dette, og avstand fra sky horisontalt VFR er 2000’ i USA, noe som gir deg som kommer ut av skya IFR i underkant av 5 sekunder på å se Cessnaen. Det er ikke menneskerett å fly VFR i travle områder, eller kanskje i USA.. Selvfølgelig er ingen steder perfekte, men på generelt grunnlag opplever jeg USA som litt for fritt.
Litt drift av tråden får vi vel tåle. Akkurat det med VFR i E kan du oppleve mange steder i Europa og. Flere som har fått seg noen overraskelser når de flyr IFR i slikt luftromld
Sant nok, men når standard oppsett på klasse D er 4nm i utstrekning, så tviler jeg på at de som kjører på med 15 grader nose up (svar skyldig) tenker på at de plutselig er ansvarlig for see and avoid. I utgangspunktet tror jeg mange tar alt for lett på dette, og avstand fra sky horisontalt VFR er 2000’ i USA, noe som gir deg som kommer ut av skya IFR i underkant av 5 sekunder på å se Cessnaen. Det er ikke menneskerett å fly VFR i travle områder, eller kanskje i USA.. Selvfølgelig er ingen steder perfekte, men på generelt grunnlag opplever jeg USA som litt for fritt.
Last edited: