Bagasjeregler SAS og Star Alliance

Re: Bagasjeregler SAS og StarAlliance

Hei og godt nytt år til alle flypratere :-)
Reiser snart over dammen til USA (med SAS). Der har jeg så en domestic t/r EWR-MIA med United, ikke gjennomgående med SAS-flyvningen. Jeg er EBG, og lurer på om det da gir noen fordeler hos United i forhold til bagasje (og evt oppgraderinger)?

Reiser snart over dammen til USA (med SAS). Der har jeg så en domestic t/r EWR-MIA med United, ikke gjennomgående med SAS-flyvningen. Jeg er EBG, og lurer på om det da gir noen fordeler hos United i forhold til bagasje (og evt oppgraderinger)?

Glemte å si at jeg i utgangspunktet reiser i Economy med United!

Jada, du får en ekstra bag. http://www.staralliance.com/en/benefits/status-benefits/gold-silver-status/ Du får også tilgang til UA Club med EBG, men ikke forvent en lounge i verdensklasse..

Oppgradering? Tja, teoretisk sett så kanskje. I praksis? Nei!

Glemte å si at jeg i utgangspunktet reiser i Economy med United!

Ja, du får 1 kolli ekstra innenriks. Oppgraderinger kan du nesten bare glemme da United oppgraderer egne medlemmer først.

Jada, du får en ekstra bag. http://www.staralliance.com/en/benefits/status-benefits/gold-silver-status/ Du får også tilgang til UA Club med EBG, men ikke forvent en lounge i verdensklasse..

Oppgradering? Tja, teoretisk sett så kanskje. I praksis? Nei!

Takk for svar! Jeg har vært innom UA Club Lounge tidligere, ja, og ble ikke imponert...

Ja, du får 1 kolli ekstra innenriks. Oppgraderinger kan du nesten bare glemme da United oppgraderer egne medlemmer først.

Takk for svar! Jeg skal nok overleve de tre timene i monkeyclass også ;-) Får trøste meg med pretzels og ginger ale!

Hei Yeager!

Spør ved innsjekk om du kan kjøpe oppgradering til First. Om de har ledig kan du ofte det for helt greie priser.

Sist gang mellom ORD-LAS betalte jeg $149 for oppgradering, men har mellom MCO-JFK betalt helt ned i $69.

Er verdt forsøket. :)

Kim

Hei Yeager!

Spør ved innsjekk om du kan kjøpe oppgradering til First. Om de har ledig kan du ofte det for helt greie priser.

Sist gang mellom ORD-LAS betalte jeg $149 for oppgradering, men har mellom MCO-JFK betalt helt ned i $69.

Er verdt forsøket. :)

Kim

Takk for tips, Kim! Jeg skal jamen forsøke meg på dette! 😊

Baggasjeregler SAS/Star Alliance?

Vi skal reise TRD-OSL-CDG-BKK med SAS og Thai. Sas Plus og Thai firstclass...

Fruen sin koffert er over 23 Kg og under 30 Kg. Er det slik at hun da må pakke i to kofferter? Alt som star I reisepapirene fra SAS er Baggage allowance 40 Kg. Noen som vet om grensene her?

Re: Baggasjeregler SAS/Star Alliance?

Hvis det står at allowance er 40 kg, så er det i utgangspunktet ingen begrensning i antall kolli så lenge samlet vekt er <40 kg. Dog, på grunn av IATA bestemmelser, kan en bagasje ikke veie mer enn 32 kg. Som svar på spørsmålet ditt; nei, hun skal ikke trenge å pakke i to kofferter.

Last edited:
Re: Baggasjeregler SAS/Star Alliance?

Så selv om SAS sier max 23 kg innen europa kan vi pakke mere i en koffert??

Ja, hvis det står 40 kg på reisedokumentene er det TGs regler som gjelder og de praktiserer weight concept. Du kan ha med 40 kg bagasje, hvor maksvekten per kolli er 32 kg.

EBS og kjæledyr som gratis bagasje?

Jeg skal fly innenlands med SAS, og skal ha med kjæledyr i lasterom (AVIH).

Som Eurobonus sølvmedlem står det at jeg kan sjekke inn en ekstra bagasje gratis, men ut fra teksten: "Også ski, golfbag etc. Maks 23 kg/stk." er det uklart for meg om kjæledyr er inkludert eller om det er en helt egen type spesialbagasje som ikke omfattes av fordelene.

Er det noen her som vet?

Re: EBS og kjæledyr som gratis bagasje?

Kjeledyr er tillegg. Kjerringa er EBG og måtte betale for bikkja i hvertfall

Takk for svar. Det var det jeg var redd for.

Litt synd å måtte betale 740 kr ekstra (370 hver vei) for å ha med dyr, når det er den eneste bagasjen jeg skal sjekke inn, og jeg kunne tatt med koffert og snowboard helt gratis i stedet.

Takk for svar. Det var det jeg var redd for.

Litt synd å måtte betale 740 kr ekstra (370 hver vei) for å ha med dyr, når det er den eneste bagasjen jeg skal sjekke inn, og jeg kunne tatt med koffert og snowboard helt gratis i stedet.

Det har jo noe og gjøre med kostnadene. Og sende en koffert koster flyselskapene langt mindre enn når de må styre med dyr

Det har jo noe og gjøre med kostnadene. Og sende en koffert koster flyselskapene langt mindre enn når de må styre med dyr

Det forstår jeg. Samtidig er det litt styr med spesialbagasje som må behandles forsiktig, enten det er levende eller ikke.

Akkurat same med våpen, då må du betale eit tillegg til SAS.
Det har vel med kostnadane flyselskapet faktisk har med å sende og handtere dette.

Re: Bagasjeregler SAS

Har SAS interline med Cebu Pacific? Jeg flyr fra BGO til HKG 11. desember og har 2.5 timer layover i HKG før turen går videre til Cebu, Filippinene. Om jeg kan sende baggasjen hele veien så er det helt klart en fordel, men er det noen som vet om dette i det hele tatt er mulig med SAS/Cebu Pacific? Jeg er forøvrig klar over at jeg må smile svært fint og være heldig for å få dette til på BGO. 2.5 timer transfer i HKG burde uansett gå fint...

Last edited:
Bagasjeregler SAS

Har SAS interline med Cebu Pacific? Jeg flyr fra BGO til HKG 11. desember og har 2.5 timer layover i HKG før turen går videre til Cebu, Filippinene. Om jeg kan sende baggasjen hele veien så er det helt klart en fordel, men er det noen som vet om dette i det hele tatt er mulig med SAS/Cebu Pacific? Jeg er forøvrig klar over at jeg må smile svært fint og være heldig for å få dette til på BGO. 2.5 timer transfer i HKG burde uansett gå fint...

Fra Expertflyer (Amadeus):

SAS (SK)

MAY CHECK BAGGAGE TO
AA AB AC AF AI AS AT AV AY AZ A3 BM BR BT
BU B2 CA CI CM CX DE DL EI EK EN ET EY FI
FM FV GF GL HM HX IB IG JJ JL JP JU KA KE
KL KM KQ LA LG LH LO LP LR LX LY ME MH MI
MK MS MU NH NZ OA OK OS OU OZ PG PK PR PS
PZ QF QR RO SA SK SN SQ SU SV SW S4 S7 TA
TF TG TK TP TU T0 UA UH UL US UX VN VS VX
WF WY XL ZH 2K 2N 4M 9W

Back