JanFredrikB
EBD
Re: Bagasjeregler SAS og StarAlliance
Hvorfor sier de i SAS-skranken på flyplassen at de behandler det annerledes?
Hvorfor sier de i SAS-skranken på flyplassen at de behandler det annerledes?
Hei og godt nytt år til alle flypratere
Reiser snart over dammen til USA (med SAS). Der har jeg så en domestic t/r EWR-MIA med United, ikke gjennomgående med SAS-flyvningen. Jeg er EBG, og lurer på om det da gir noen fordeler hos United i forhold til bagasje (og evt oppgraderinger)?
Hei og godt nytt år til alle flypratere
Reiser snart over dammen til USA (med SAS). Der har jeg så en domestic t/r EWR-MIA med United, ikke gjennomgående med SAS-flyvningen. Jeg er EBG, og lurer på om det da gir noen fordeler hos United i forhold til bagasje (og evt oppgraderinger)?
Glemte å si at jeg i utgangspunktet reiser i Economy med United!
Jada, du får en ekstra bag. http://www.staralliance.com/en/benefits/status-benefits/gold-silver-status/ Du får også tilgang til UA Club med EBG, men ikke forvent en lounge i verdensklasse..
Oppgradering? Tja, teoretisk sett så kanskje. I praksis? Nei!
Ja, du får 1 kolli ekstra innenriks. Oppgraderinger kan du nesten bare glemme da United oppgraderer egne medlemmer først.
Hei Yeager!
Spør ved innsjekk om du kan kjøpe oppgradering til First. Om de har ledig kan du ofte det for helt greie priser.
Sist gang mellom ORD-LAS betalte jeg $149 for oppgradering, men har mellom MCO-JFK betalt helt ned i $69.
Er verdt forsøket.
Kim
Takk for svar. Det var det jeg var redd for.
Litt synd å måtte betale 740 kr ekstra (370 hver vei) for å ha med dyr, når det er den eneste bagasjen jeg skal sjekke inn, og jeg kunne tatt med koffert og snowboard helt gratis i stedet.
Det har jo noe og gjøre med kostnadene. Og sende en koffert koster flyselskapene langt mindre enn når de må styre med dyr
Har SAS interline med Cebu Pacific? Jeg flyr fra BGO til HKG 11. desember og har 2.5 timer layover i HKG før turen går videre til Cebu, Filippinene. Om jeg kan sende baggasjen hele veien så er det helt klart en fordel, men er det noen som vet om dette i det hele tatt er mulig med SAS/Cebu Pacific? Jeg er forøvrig klar over at jeg må smile svært fint og være heldig for å få dette til på BGO. 2.5 timer transfer i HKG burde uansett gå fint...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.