• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bagasjeregler SAS og Star Alliance

Re: Kan et vanlig størrelse bilhjul sjekkes inn som bagasje hos SAS?

Hva er vanlig størrelse?

Jeg har tatt med meg 18" dekk på felg en gang. Passa akkurat i en stor koffert... (med luft)
 
Re: Kan et vanlig størrelse bilhjul sjekkes inn som bagasje hos SAS?

Selv har jeg hatt med meg en stoor bag som veide over 50 kg, så jeg vil tro at det skulle gå greit.
Du bør nok imidlertid emballere det, og kanskje du også må slippe ut luften av det først.

Heldig var du. Etter min erfaring SAS nekter å ta imot bagger som veier over 32kg. Dette skal være regulert, men forstår at det er avhengig av hvem jobber på spesial bagasje innsjekk. Som frakt var det ok, men ikke som innsjekket bagasje.

//
 
SAS har oppjustert fristen for levering av bagasje. Innenriks og Europa er nå senest 40 minutter før avgang, mens det på IC nå er 60 minutter for Business og Plus, og 90 minutter for Go
 
SAS har oppjustert fristen for levering av bagasje. Innenriks og Europa er nå senest 40 minutter før avgang, mens det på IC nå er 60 minutter for Business og Plus, og 90 minutter for Go

Vel, da kommer i det minste Aviator BGO og SAS til å operere med samme frister! Det er jo praktisk. ;)
 
Prøver meg på dette spørsmålet her ettersom en SK utstedet sammenhengende billett: Jeg har en routing som går AS-SK-WF, altså begynner moroa med Alaska Airlines.

Jeg tenkte å sjekke inn bagasje her, og i en samtale med Alaska om noe annet sier de at de ikke har interline avtale med Widerøe, og lurer på om den kan tagges hele veien inkl WF på siste leg. De anbefaler meg faktisk å short-check bagasjen første leg og ta den ut igjen.

Dette fremstår jo litt pussig, når SAS har solgt meg en sammenhengende billett.

Så hva sier interline ekspertene, evt noen som har egen erfaring fra denne kanskje ikke helt alminnelige rutingen. Er det noe håp for bagasjen min å bli tagget helt frem?
 
Back
Top