• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Avianca Lifemiles

Ja, 156 000 miles tur/retur, OSL-SIN i C.
Så kommer det omtrent 104 dollar på toppen i avgifter ser jeg.

78000 poeng koster 1254 dollar med 2x1 tilbudet.
Så det skulle bli 2508 dollar tur/retur.
Hva står dollaren i nå da, 6,70 kroner eller noe sånt.

2508 dollar x 6,70 kroner = 16803 kr
Taxes: 104 dollar x 6,70 kroner = 697 kr

= 17500 kr.

Og man får null poeng.
Med denne prisen har det har blitt ganske uinteressant for min del i alle fall.

Husk at det forsatt finnes en del godbiter med LifeMiles. Kan f.eks fly OSL-EWR for 27500 (1.vei) poeng i Business på UA. Det skulle bli ca 3150 kroner for 1 vei til EWR. Det er fortsatt en god deal.

Finnes også andre eksempler på gode routinger/bookinger som kan gjøres.

Thomas

Husk at det forsatt finnes en del godbiter med LifeMiles. Kan f.eks fly OSL-EWR for 27500 (1.vei) poeng i Business på UA. Det skulle bli ca 3150 kroner for 1 vei til EWR. Det er fortsatt en god deal.

Thomas

Europe - North America ligger på 63000 per vei i business.

Thomas

Finner ikke en dato med dette poenguttaket.
Det er i så fall en veldig god pris, er det kun spesielle datoer da eller ?
Trodde tabellen gjaldt uansett jeg.

Vel, man kan fly OSL-EWR og hoppe av, eller fly tilbake til et sted i Europa etter noen timer i USA. Jeg tar en juleshoppingtur regner jeg med for 27000 poeng, og en 1-veis billett fra dette stedet i Europa. Ganske billig for t/r europa i biz for 3150 kroner.

Dersom man leker med LifeMiles og KVS, og finner ut hvordan LifeMiles lager "valid" routings, så kan man ha det MYE gøy! USA via Asia, OSL-Midtøsten via USA til OSL-Midtøstenpris osv.

Attachments

• ua.jpg
    ua.jpg
    29.3 KB · Views: 606
Vel, man kan fly OSL-EWR og hoppe av, eller fly tilbake til et sted i Europa etter noen timer i USA. Jeg tar en juleshoppingtur regner jeg med for 27000 poeng, og en 1-veis billett fra dette stedet i Europa. Ganske billig for t/r europa i biz for 3150 kroner.

Dersom man leker med LifeMiles og KVS, og finner ut hvordan LifeMiles lager "valid" routings, så kan man ha det MYE gøy! USA via Asia, OSL-Midtøsten via USA til OSL-Midtøstenpris osv.

Er det lov å bestille enveis tur til europa via new york?

Letet litt og klarte ikke å få til en slik routing på lifemiles, satte opp united som selskap og ut fra oslo og til flere byer i europa, ingen treff, enda det viser award tilgjengelighet hos ANA på datoene.

Er det noe jeg gjør feil,er det flere triks for å få til dette?

Er det lov å bestille enveis tur til europa via new york?

Letet litt og klarte ikke å få til en slik routing på lifemiles, satte opp united som selskap og ut fra oslo og til flere byer i europa, ingen treff, enda det viser award tilgjengelighet hos ANA på datoene.

Er det noe jeg gjør feil,er det flere triks for å få til dette?

Det er ikke kabotasje mellom EU-land. Så dersom man bruker et flyselskap fra et 3. parts for transport mellom EU-land så er det OK.
Innen USA er reglene veldig strenge på dette. Air Canada kan f.eks ikke selge deg SEA-ORD med mellomlanding i Toronto som en sammenhengende reise. Dette er i mot kabotasjebestemmelsene i lovverket.

Cluet er om UA i dette tilfellet tilbyr billetter på dine strekninger. Dette kan man finne ut ved å bruke KVS Tool, og søke mellom bypar med UA, og se om man får opp en routing. For UA ut fra OSL har jeg funnet 1 annet sted som man kan fly til i Europa. Dette kan vi ta i det lukkede testforumet om noen er interessert i en slik tråd.

Bare litt mer info til posten over som gjelder 125 % ut dagen i dag.
Max 150 000 poeng totalt på et år gjelder fortsatt og er inkludert bonus poengene. Så har man ikke handlet før i år så kan man med andre ord handle max 66 000 poeng i dag, som gir deg 148500 poeng på dette tilbudet.

Prisen for ovennevnte blir 2178 dollar.
Dollaren står vel i rundt 7 NOK nå, så da blir det rundt 15200 NOK for 148500 poeng.

Ingen stopover, ofte mer enn 2 legs, dog kun ferdigpresenterte routing-alternativer fra LM.

Last edited:
I dag får man 2250 lifemiles for hver 1000 man kjøper.antar tilbudet gjelder til midnat "Søramerikansk tid",husker ikke i farta hvoe de hører hjemme !. Sorry,-så ikke at det hvar andre poster ang dette.

Denne har tikket inn i mailboksen i natt

Oversatt fra spansk via google lyder den sånn:

LifeMiles har økt maksimal kjøp opp til 250.000 kilometer LifeMiles for deg å dra nytte av kampanjen 2x1 Miles Kjøp og nyte flyr eller våre samarbeidspartnere.

Det er veldig enkelt! Kjøp nå i LifeMiles.com og se miles gjenspeiles i kontoen din automatisk

Merker at det frister mye mindre å kjøpe LM miles etter at de blokkerte LH F. Det var perfekt å bruke på dette ettersom man kunne bestille enveis billetter. Mange av de "rare" routingene og feilene er også fikset. LM er i det hele tatt mye mindre interresant for meg nå.

Noen som har peiling på andre *A program som lar deg bestill LH F enveis? Og som det finnes muligheter til å få tak i poeng uten å fly?

Merker at det frister mye mindre å kjøpe LM miles etter at de blokkerte LH F. Det var perfekt å bruke på dette ettersom man kunne bestille enveis billetter. Mange av de "rare" routingene og feilene er også fikset. LM er i det hele tatt mye mindre interresant for meg nå.

Noen som har peiling på andre *A program som lar deg bestill LH F enveis? Og som det finnes muligheter til å få tak i poeng uten å fly?

Når ble det slutt på å booke LH i F med LifeMiles?

EuroBonus lar deg booke enveis med LH i F.

Når ble det slutt på å booke LH i F med LifeMiles?

EuroBonus lar deg booke enveis med LH i F.

Tja... skjedde vel for kanskje 1/2 år siden. Etter det har jeg ikke sett noe LH F hos LM.

Ja, er klar over EB, men det blir litt vel dyrt med den 60% prisen deres.

Back