Avianca Lifemiles

Oppdatering etter MYE om og men, frem og tilbake på tlf og mail Etter hvert stilte support@lifemiles.com opp og ordnet billetter, mens selve betalingen måtte autoriseres "manuelt" over telefonen via det spanske callcenternummeret.
2 x OSL-EDI-ORD-SPI er nå i boks, og retur LAX-MUC-OSL...

Hvor i all videste verden blir det av 50 % poeng tilbudene da ?
Hadde trodd det skulle komme et i April jeg, Hrmf.

Til tross for en umedgjørlig hjemmeside for div bookinger: 75'+75' i boks.

Synes LM-hjemmeside og bestilling funker effektivt og fint, bøygen er den laaaange telefonsamtalen til Colombia en må igjennom hvis en trenger å kanselere billett. :)

Der kom tilbudet ja :)
Da tester vi. Har vel lest litt blandet om dette her, men det må prøves !

Bare for å spørre eit dumt spsm då eg sit på gjerdet og lurer på om eg skal slå til: kva er dealen med desse poenga? Har lest litt fram og attende her i tråden, og søkt litt etter billetter på (den umåteleg treige) sida deira. Det verkar særs vanskeleg å få turar i business på longhaul, og umogeleg med first?

Korleis brukar de poenga, er det berre på business-billettar bestilt kort tid i førvegen?

Synes LM-hjemmeside og bestilling funker effektivt og fint, bøygen er den laaaange telefonsamtalen til Colombia en må igjennom hvis en trenger å kanselere billett. :)

Er enig hvis det er f.eks. intraeuropeisk eller østover, men litt lenger oppi tråden luftet jeg uttalt frustrasjon over transatlantiske billetter som kom opp som tilgjengelige, og hvor "Error" meldingen tro til hver gang jeg forsøkte å finalize bookingen.
Div laaange tlf. samtaler fulgte, ble brutt, satt over og satt på vent utallige ganger...

Er dette noe bedre/verre enn feks us divided?
Fordeler:
- Kan ta ut enveisreiser til halv pris (USDM har ikke mulighet til enveis i det hele tatt... eller, du kan, men må da betale tur/retur-prisen).
- Har iblant tilgjengelighet som ikke andre har, f.eks. business på SQ A380. Har også sett SQ Suites, men det er lenge siden sist.
- Kan ta ut LH First, som USDM ikke kunne.

Ulemper:
- Man kan ikke mikse klasser. Dermed er First fra Norge umulig, og man må evt kjøpe posisjoneringsflighter til/fra en europeisk hub.
- Kun det man finner gjennom søkemotoren kan bookes - på godt og vondt. Det hjelper ikke å ringe kundesenteret.

Annet:
- Avianca er i Star Alliance. US er nå i oneworld.
- Begge har devaluert uttakstabellen uten varsel tidligere.

Kjøpte også 75 + 75 i går og hadde en litt merkelig opplevelse.
Selve poengkjøpet gikk rett gjennom uten feil og poengene kom på konto umiddelbart. Ble litt imponert faktisk.

Så skulle det bookes.
Det gikk også ganske bra egentlig helt til det skulle betales med kort igjen på slutten av bookingen. Da brukte jeg samme kort som ved poengkjøpet ( som virket helt fint en halvtime tidligere på samme webside ) , og kjøpet feilet. Så måtte jeg gå gjennom hele booking prosessen igjen, og det samme skjedde. Dette gjorde jeg 4 ganger før jeg ga opp. Da brukte jeg til slutt et annet Mastercard og bestillingen ble betalt og fullført.

Noe spesielt synes jeg. Noen som vet hvorfor ?
Sperre for samme kort 2 ganger på samme webside eller lignede ?

Men uansett, ordnet seg til slutt :)

Kjøpte også 75 + 75 i går og hadde en litt merkelig opplevelse.

Selve poengkjøpet gikk rett gjennom uten feil og poengene kom på konto umiddelbart. Ble litt imponert faktisk.

Så skulle det bookes.

Det gikk også ganske bra egentlig helt til det skulle betales med kort igjen på slutten av bookingen. Da brukte jeg samme kort som ved poengkjøpet ( som virket helt fint en halvtime tidligere på samme webside ) , og kjøpet feilet. Så måtte jeg gå gjennom hele booking prosessen igjen, og det samme skjedde. Dette gjorde jeg 4 ganger før jeg ga opp. Da brukte jeg til slutt et annet Mastercard og bestillingen ble betalt og fullført.

Noe spesielt synes jeg. Noen som vet hvorfor ?

Sperre for samme kort 2 ganger på samme webside eller lignede ?

Men uansett, ordnet seg til slutt :)

Kan fort være en automatisk anti svindel mekanisme som banken/ utesteder har automatisk aktivert. Vet hvertfall at kortene vi utesteder ikke er spesielt begeistret for plutselig å få to transaksjoner etter hverandre på ca. 10.000 kr til et selskap i Sør-Amerika, mens det nylig har vært brukt i Europa.

Skulle det fortsette å være et stort problem så får du ta kontakt med kortusteder og høre hvilke sperrer som er gjeldende ;)

Last edited:
Er vel flere som har hatt problem med betalingene på lifemiles.. Men syns å huske det var med AMEX.

Får bare feilmeldinger når jeg prøver med AMEX nå

Edit: Gikk igjennom på 4. forsøk

Attachments

• lifemiles3.gif
    lifemiles3.gif
    28.7 KB · Views: 174
Last edited:
Back