Avianca Lifemiles

Kjøpte også 75 + 75 i går og hadde en litt merkelig opplevelse.
Selve poengkjøpet gikk rett gjennom uten feil og poengene kom på konto umiddelbart. Ble litt imponert faktisk.

Så skulle det bookes.
Det gikk også ganske bra egentlig helt til det skulle betales med kort igjen på slutten av bookingen. Da brukte jeg samme kort som ved poengkjøpet ( som virket helt fint en halvtime tidligere på samme webside ) , og kjøpet feilet. Så måtte jeg gå gjennom hele booking prosessen igjen, og det samme skjedde. Dette gjorde jeg 4 ganger før jeg ga opp. Da brukte jeg til slutt et annet Mastercard og bestillingen ble betalt og fullført.

Noe spesielt synes jeg. Noen som vet hvorfor ?
Sperre for samme kort 2 ganger på samme webside eller lignede ?

Men uansett, ordnet seg til slutt :)

Og der fikk jeg svaret.
For nå ringte Entercard meg. Systemet hadde fanget opp noen mulig tvilsomme transaksjoner mot Sør Amerika. Og ikke bare det, men flere etter hverandre !!!!! Så de lurte på om dette var gjort av meg, eller om kortet var misbrukt. Alarmen hadde ikke gått dersom det hadde blitt brukt bank-id sa han. Men systemet hadde altså stoppet den andre betalingen min.

Litt jalla dette her synes jeg.
Men flott at Entercard har systemer for å fange opp slike ting........

Og der fikk jeg svaret.

For nå ringte Entercard meg. Systemet hadde fanget opp noen mulig tvilsomme transaksjoner mot Sør Amerika. Og ikke bare det, men flere etter hverandre !!!!! Så de lurte på om dette var gjort av meg, eller om kortet var misbrukt. Alarmen hadde ikke gått dersom det hadde blitt brukt bank-id sa han. Men systemet hadde altså stoppet den andre betalingen min.

Litt jalla dette her synes jeg.

Men flott at Entercard har systemer for å fange opp slike ting........

Godt å høre at våre kortpartnere har systemer som fungerer, og slik må det nesten være.

Dersom du bruker Visa 3D Secure Authentication som systemet fint heter så tillates alt av transaksjoner siden du da setter din "offisielle elektroniske signatur" på transaksjonen. Du garanterer at det er deg rett og slett. Dersom du opplever misbruk da, ja da har du et større problem.

Problem med kjøp av life miles

Hei, jeg opplever problemer med kjøp av lifemiles etter at jeg har klikket continue, så kommer den tilbake til start. Har pengene blitt trukket eller skal det komme en confirmation page? Jeg håper ikke kortet mitt er trukket to ganger nå :O

Andre som har slitt med det samme?

Re: Problem med kjøp av life miles

Ikke akkurat den varianten.
Men som jeg skriver i annen tråd så har jeg hatt diverse problemer med kjøp den siden. Og etterpå ringte Entercard og lurte på om kortet mitt var misbrukt.

Så er så vidt jeg forstår ikke helt uvanlig med kort issues på den siden.

Re: Problem med kjøp av life miles

Jeg så 1 kr er trekt fra kortet mitt men ikke mer for håpe det ikke betyr at de trekker mere snart...

LifeMiles skriver i e-post i kveld at prisen for 1000 miles vil stige fra 30 USD til 33 USD 1. oktober i år. Det vil jo ikke utgjøre veldig mye, men en drøy tusenlapp dyrere vil det vel bli for en full oppfylling av konto.

LM skal ha skryt for å varsle slike ting så god tid i forkant, mye bedre enn at det plutselig har skjedd.

Hmmmm.
Siden det nå stiger en 1000 lapp så begynner det vel å bli like lurt å kjøpe C billetter på kampanjer. Dealen er i alle fall ikke supergod mer synes jeg.

Men for dere som driver å booker F så blir det sikkert fortsatt en bra pris også etter stigning.
Men vi er 3 stykker som alltid reiser sammen, og det virker omtrent umulig å finne i F så lenge man gjerne vil bestemme hvor og når man skal reise.
Dersom man synes det er et fett hvor man drar bare det er F så blir det kanskje litt annerledes. Men vi er ikke helt der :)

Hmmmm.

Siden det nå stiger en 1000 lapp så begynner det vel å bli like lurt å kjøpe C billetter på kampanjer. Dealen er i alle fall ikke supergod mer synes jeg.

Men for dere som driver å booker F så blir det sikkert fortsatt en bra pris også etter stigning.

Men vi er 3 stykker som alltid reiser sammen, og det virker omtrent umulig å finne i F så lenge man gjerne vil bestemme hvor og når man skal reise.

Dersom man synes det er et fett hvor man drar bare det er F så blir det kanskje litt annerledes. Men vi er ikke helt der :)

1000kr mer for en full konto ja, du får nesten 4 turer t/r USA på C for en full konto. Da blir det rett over 250kr mer pr billett som er helt innafor.

Kommer det ut flere billetter tilgjengelig på Lifemiles jo nærmere avreisedato det blir?
Prøver å finne mellom Singapore og Tokyo 3. januar, men er lite å finne..

Kommer det ut flere billetter tilgjengelig på Lifemiles jo nærmere avreisedato det blir?
Prøver å finne mellom Singapore og Tokyo 3. januar, men er lite å finne..
Det varierer fra selskap til selskap, er ikke LM som styrer det. Generelt er det lite tilgjengelig rundt jul og nyttår.

Da ble det varslet en devaluering/oppvaluering etter 15 oktober, men jeg kan ikke se den umiddelbart.t/r Oslo-DXB i biz koster det samme etter 15 oktober. De sier at noen destinasjoner vil koste mer andre mindre uten at jeg kjenner detaljene i det, man må bare søke etter 15 oktober.

De sier at noen destinasjoner vil koste mer andre mindre uten at jeg kjenner detaljene i det, man må bare søke etter 15 oktober.

De sier at man må søke etter 15. oktober, dvs. ikke på reiser etter den 15. oktober - men du som person må søke etter den datoen.

Da er det nytt salg. Salgsperiode 2. - 30. September. Salgsprisen er vel det samme som før, men det er mulig uttaksprisene har steget?

Uttaksprisen ser lik ut forover som den har vært.
Litt ullent dette her, men kan se ut som det blir lastet opp nye uttakspriser 15 Oktober.

Har fått tilbud om ny 2x1 på epost nå.

Gjorde et kjapt søk på en tur i business til SIN. De skal ha 2 x 78000 poeng for denne turen i C. Ser at dette er konsistent med nåværende uttakstabell. Begynner å bli lovlig dyrt dette? Ugunstig dollarkurs kommer i tillegg.

TRDmiler

Back