Blackhawk
ScanFlyer Gold
Amsterdam: Schipol (AMS) Fly, bil, og spotting, Del 1:
I denne delen finnes:
1) Bilder av selve Amsterdam Schipol (AMS/EHAM)
2) Bilder fra flyturen med Norwegian og tre mnd. gamle: "LN-DYQ"
m/ Sky Interior m.m.
3) Bilder fra spotte-terrassen på Amsterdam: Schipol
4) Flybilder i bøtter og spann (resten i Del: 2)
(I Del 2: vil du finne: flere flybilder, samt bilder
av leiebilen (Opel Insignia Turbo), litt lokalt dyreliv,
og div andre relaterte bilder til turen)
Bildene ble tatt i perioden: 17. til 19. august 2011, og
for å ha sagt det med en gang: JA, det er mye KLM-fly i
denne fotoserien (Amsterdam: Schipol er tross alt pepret
med KLM-fly, tross alt). JA, det er mye bilder av MD-11
(kan man egentlig se nok MD-11, nei er mitt svar). Dersom
dette skulle skremme deg allerede, så bør du nok hoppe over
denne fotoserien først som sist. Til de som tar sjansen:
Flybildene ble tatt på følgende steder:
1) Spotte-terrassen i tilknytning til selve terminalen.
2) Ved "Buitenveldertbaan" (27-09) ved McDonalds.
3) Ved "Kaagbaan" (06-24)
4) Ved "Polderbaan" (36L-18R)
(Litt skjeve bilder her og der, sammen med til tider noe
utfordrende lysforhold - har gjort at jeg har prøvd å være
ganske selektiv med bildene jeg har valgt ut. Håper allikevel
bildene faller i smak totalt sett)
La oss begynne helt fra starten, med flyturen med Norwegian
og en av deres neste (nest-nyeste faktisk, når vi reiste
med denne maskinen) B737-800 med Winglets og "Sky Interior".
Individet var som sagt: "LN-DYQ": levert til Norwegian
pr: 24. mai 2011, og var knappe tre mnd. når vi reiste med
maskinen. Man kunne fortsett kjenne en svak "ny-bil lukt"
(ehh.. jeg mener "ny-fly lukt", selvsagt). Flyet bærer
navnet: Helge Ingstad.
Over: litt oppdatert og mere "moderne" PSU, i forhold til
B737NG serien uten "Sky Interior".
Over: fortsatt blå "mood-lightning", men det skal det snart bli en slutt
på - i det vi nærmer oss Nederland og det stadig blir senere på kvelden.
OVer: i takt med at det ble mørkere ute, så ble det nesten "horerødt"
i hele kabinen - men stilige effekter er det definitivt. Ble dessuten
ingen sikkerhetsdemo på LCD-skjerm, til tross for intens trykking av SCC
på betjeningsskjermen ved L1-døren. Så da ble det manuell demo i stedet..
Hadde selv booket EMC-seter begge veier, og benplassen var som
forventet storveis.
Over: velkommen til Amsterdam Airport: Schipol (AMS/EHAM)!
Over: Spotteterrassen på Amsterdam: Schipol er noe for seg selv,
definitivt en av de aller største i Europa (om ikke størst?) - med
matservering, statisk flymodell (Fokker-100), toaletter, krakker, ølservering,
butikk som solgte flymodeller (og andre artikler), fri inngang til denne terassen.
I denne delen finnes:
1) Bilder av selve Amsterdam Schipol (AMS/EHAM)
2) Bilder fra flyturen med Norwegian og tre mnd. gamle: "LN-DYQ"
m/ Sky Interior m.m.
3) Bilder fra spotte-terrassen på Amsterdam: Schipol
4) Flybilder i bøtter og spann (resten i Del: 2)
(I Del 2: vil du finne: flere flybilder, samt bilder
av leiebilen (Opel Insignia Turbo), litt lokalt dyreliv,
og div andre relaterte bilder til turen)
Bildene ble tatt i perioden: 17. til 19. august 2011, og
for å ha sagt det med en gang: JA, det er mye KLM-fly i
denne fotoserien (Amsterdam: Schipol er tross alt pepret
med KLM-fly, tross alt). JA, det er mye bilder av MD-11
(kan man egentlig se nok MD-11, nei er mitt svar). Dersom
dette skulle skremme deg allerede, så bør du nok hoppe over
denne fotoserien først som sist. Til de som tar sjansen:
Flybildene ble tatt på følgende steder:
1) Spotte-terrassen i tilknytning til selve terminalen.
2) Ved "Buitenveldertbaan" (27-09) ved McDonalds.
3) Ved "Kaagbaan" (06-24)
4) Ved "Polderbaan" (36L-18R)
(Litt skjeve bilder her og der, sammen med til tider noe
utfordrende lysforhold - har gjort at jeg har prøvd å være
ganske selektiv med bildene jeg har valgt ut. Håper allikevel
bildene faller i smak totalt sett)
La oss begynne helt fra starten, med flyturen med Norwegian
og en av deres neste (nest-nyeste faktisk, når vi reiste
med denne maskinen) B737-800 med Winglets og "Sky Interior".
Individet var som sagt: "LN-DYQ": levert til Norwegian
pr: 24. mai 2011, og var knappe tre mnd. når vi reiste med
maskinen. Man kunne fortsett kjenne en svak "ny-bil lukt"
(ehh.. jeg mener "ny-fly lukt", selvsagt). Flyet bærer
navnet: Helge Ingstad.


Over: litt oppdatert og mere "moderne" PSU, i forhold til
B737NG serien uten "Sky Interior".



Over: fortsatt blå "mood-lightning", men det skal det snart bli en slutt
på - i det vi nærmer oss Nederland og det stadig blir senere på kvelden.


OVer: i takt med at det ble mørkere ute, så ble det nesten "horerødt"
i hele kabinen - men stilige effekter er det definitivt. Ble dessuten
ingen sikkerhetsdemo på LCD-skjerm, til tross for intens trykking av SCC
på betjeningsskjermen ved L1-døren. Så da ble det manuell demo i stedet..

Hadde selv booket EMC-seter begge veier, og benplassen var som
forventet storveis.

Over: velkommen til Amsterdam Airport: Schipol (AMS/EHAM)!









Over: Spotteterrassen på Amsterdam: Schipol er noe for seg selv,
definitivt en av de aller største i Europa (om ikke størst?) - med
matservering, statisk flymodell (Fokker-100), toaletter, krakker, ølservering,
butikk som solgte flymodeller (og andre artikler), fri inngang til denne terassen.