Jeg har ikke så god greie på det, men gjelder dette også for A også? Alle First Class?
Nei, det er bare Lufthansa som har 14 dager før. Både ANA og Asiana er det mulig å booke god tid i forveien. Merk dog at ANA bare har ledig for 2 personer på tirsdager og onsdager fra Europa. Thai er åpent hele tiden virker det som.
Merk dette gjelder første klasse, som har bookingklassen O når den er booket for poeng.
Er det noe gode sider om dette på nett, eller er det bare noe man lærer etterhvert som man forsøker? Er det alle bookingklasser hos LT i First som har 14 dager? Hvordan er det med SQ?
Mange timer her, bonusfeber og flyertalk hjelper på. ;-) Ellers er nok tråden her inne om US Airways før de gikk inn i Oneworld nyttig lesing.
Alt på LH i F er 14 dager. SQ i F er ikke mulig. Du kan klare SQ i C fra CPH bla. Se forøvrig her på SAS sine hjemmesider https://www.flysas.com/en/eurobonus/earn-points/airlines/staralliance/star_alliance_award_chart/
Hvis jeg var deg ville jeg booket en reise med feks Thai, så sjekker du daglig i dagene før avreise om det er noe ledig med LH. Koster bare 250 å endre reisen.
Kan man endre bookingklasse så lenge man har nok stående til å gå opp til business/first? Og hva skjer med skatter/avgifter? Blir de rekalkulert og så får man refundert eller må betale ekstra ift. eksisterende booking?150 er riktig.
Skal endres til en C reise såfort poeng er på konto. Noen som har et forslag til en routing som har litt penere utgifter?
Er ikke noe must å fly med SQ. Business på hvilket som helst *A selskap er godt nok for meg. TG ut fra ARN så ut til å være ledig sist jeg sjekka. Noen som vet om det slippes mye C-billetter nærmere avgang ut fra Europa mot Asia?Tror ikke du får noe mindre avgifter, men TG fra OSL via BKK er en mulighet som ofte er ledig. SQ via CPH kan du være heldig å få, men fra FRA er det ikke åpnet så vidt jeg vet.
ITA Matrix fungerer greit til å sjekke dette, uten at det blir 100% korrekt. Opplevede nettopp at det ble noe høyere avgift enn hva jeg hadde kalkulert.Hei! Eg driv for augneblinken å kartlegg marknaden for kva eg skal bruka CT-billetten min på i løpet av året, og ein av idèane mine er som følgande:
Utreise:
13. Sep BGO-OSL SK284
13. Sep OSL-LHR SK815
13. Sep LHR-BOG AV121
14. Sep BOG-LIM AV131
Heimreise:
27. Sep LIM-PTY CM492
27. Sep PTY-IAD CM304
27. Sep IAD-CPH SK926
28. Sep CPH-BGO SK2862
Alt i C/Biz.
Det eg lurer på, er korleis eg finn ut kor mykje eg må betale for YQ for ei reise som denne, eg har forstått IAT Matrix er verktøyet å bruke(?), men finn ikkje ut korleis eg finn fram til akkurat denne routinga.
Og ifølge Star Alliance sine tabellar så skal denne reisa koste 140k poeng, stemmer dette?
Og slik eg har forstått så tillater ikkje CT bruk av open-jaw? Slik at det ikkje går an å ha utreise til Lima, og heimreise frå Bogota f.eks.?
På førehand takk![]()
ITA Matrix fungerer greit til å sjekke dette, uten at det blir 100% korrekt. Opplevede nettopp at det ble noe høyere avgift enn hva jeg hadde kalkulert.
Legg in BGO-LIM og velg advanced routing codes. I feltet under departing from skriver du "sk osl sk lhr av bog av". Samme greia på returen.
Og; i følge SAS / Tallinn er det høyere fueltaxes ved C enn ved økonomi, ikke mye, men noe. Hva er logikken bak det?
Det er helt vanlig blant flyselskapene og ha høyere fuel surcharge i C, og logikken er at en passasjer i C krever mer fuel enn en i Y
Har du sjekket at ruten er satt opp på dine aktuelle datoer? Kjenner du flightnummer kan du også søke de opp direkte i ita.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.