AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Companion Ticket sammen med "Beste Tilgjengelighet"

Satt og så på sas.no og Eurobonusbilletter nå.

Må få brukt opp CT'en min før jeg sier opp SAS AmEx kortet.

SAS har jo en funksjon som heter "beste tilgjengelighet" på billetter og da finnes det ledig hver bidige dag. F.eks koster da en t/r OSL-EWR i business 160.000 poeng.

Noen som vet om CT kan brukes sammen med disse billettene?

Re: Companion Ticket sammen med "Beste Tilgjengelighet"

Det spurte jeg om i forrige uke, og det går visst ikke....

Re: Companion Ticket sammen med "Beste Tilgjengelighet"

Det ante meg. Takk skal du ha

Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Hei,
Det står ingen Mixed Class,
Dersom man skal fly F, blir det jo først I-O-O-I ?
Ser at det faktisk er mulig å booke OSL-MUC-ORD-FRA-OSL, men foreløpig ikke release av F seter på returen,
Blir det den berømte "agent-rouletten" som gjelder da ?
Er personalet opplært i dette på kundeservice ??

AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Hei.

Mulig dumt spørsmål, men fikk bråhast med å bruke en CT jeg har liggende.. Jeg forstår at jeg kun kan benytte "Best pris" fra SAS, men dette valget gir jo ikke meg mulighet til å booke noe bedre enn SAS Go på nettsidene? Får jeg booket Business med SAS når jeg ringer, og evt. stemmer uttakstabellen til SAS ved bruk av CT?

Kan noen forklare en CT-uvitende førstereisende hvordan dere booker Business og First med andre selskap enn SAS, f.eks. Lufthansa? Hvordan finner dere ut hvor mange poeng dere trenger, avreisedato også videre før dere ringer å booker?

Last edited:

Hei.

Mulig dumt spørsmål, men fikk bråhast med å bruke en CT jeg har liggende.. Jeg forstår at jeg kun kan benytte "Best pris" fra SAS, men dette valget gir jo ikke meg mulighet til å booke noe bedre enn SAS Go på nettsidene? Får jeg booket Business med SAS når jeg ringer, og evt. stemmer bonustabellen også på CT?

Kan noen forklare en uvitende hvordan dere booker Business, First også videre med andre selskap enn SAS, f.eks. Lufthansa? Hvordan finner dere ut hvor mange poeng dere trenger, avreisedato også videre før dere ringer å booker?

Hei,
Mye av info finner du i tidligere tråder, men les brevet fra AMEX/DNB.
Der står et Telefon-nummer.
Det blir litt agent-roulett, men du kan være heldig å treffe noen hyggelige mennesker som faktisk hjelper deg.
Når det gjelder uttaksgrenser for long-haul, se uttakstabell på sas EB sidene.
Gjør deg gjerne opp en plan om hvor du vil hen, og husk at dersom du reiser med andre enn SK på long-haul, løper gjerne avgiftene opp i TNOK 3+ pr. billlett,
God tur

Kan noen forklare en CT-uvitende førstereisende hvordan dere booker Business og First med andre selskap enn SAS, f.eks. Lufthansa? Hvordan finner dere ut hvor mange poeng dere trenger, avreisedato også videre før dere ringer å booker?

Eg anbefalar deg å lære deg å bruke ANA-tool, som er grundig forklart her på forumet. Har du ein CT frå i år, er det til dømes fleire moglegheiter til å booke to personar i Singapore Airlines sin businessclass frå København i juli neste sommar. Bestilte i dag ein tur for meg og kona neste sommar. 140 000 poeng og 7000kr. Eg syns det forsvarer årsavgifta på platinumkortet minst eit år framover.

Da ble årets CT benyttet til Miami neste år med LX bort og TP tilbake. Alt i C.

Eg anbefalar deg å lære deg å bruke ANA-tool, som er grundig forklart her på forumet. Har du ein CT frå i år, er det til dømes fleire moglegheiter til å booke to personar i Singapore Airlines sin businessclass frå København i juli neste sommar. Bestilte i dag ein tur for meg og kona neste sommar. 140 000 poeng og 7000kr. Eg syns det forsvarer årsavgifta på platinumkortet minst eit år framover.

Jeg har tro på KVS tool, men hvilken "snadder" har du lykkes med - routing ???

Jeg har tro på KVS tool, men hvilken "snadder" har du lykkes med - routing ???

Det er OSL-CPH-SIN i C. Vurderte å legge på DPS også, men med litt få dagar tilgjengelig droppa eg det. Rutene med 772ER er dei einaste ANA viser tilgjengelighet på frå Europa, men dei har samme biz-kabin som 380/77W. Frå CPH var det fortsatt fleire alternativ i juli 15 (kun då eg sjekka), men via Roma har det også vore ein del flightar med to ledige seter.

Hei

Hvis jeg ønsker å bruke en CT fra SVG til DXB, hvor er best å søke den opp? På sas.no får jeg ikke treff på DXB ?

Hei

Hvis jeg ønsker å bruke en CT fra SVG til DXB, hvor er best å søke den opp? På sas.no får jeg ikke treff på DXB ?

Som nevnt over kvs, men også ANA og United viser *A-tilgjengelighet.

Det aller enkelste for å sjekke *A tilgjengelighet er www.united.com, der trenger man ikke å registrere profil eller noe. Det er kolonnene med saver award som gjelder vedr. tilgjengelighet.

Tar det vesentlig lenger tid nå og få bekreftelsen på CTen? Passerte 100k i august, alt av regninger er betalt, og venter fortsatt. Tidligere synes jeg det gikk ganske raskt og få brevet?

Tar det vesentlig lenger tid nå og få bekreftelsen på CTen? Passerte 100k i august, alt av regninger er betalt, og venter fortsatt. Tidligere synes jeg det gikk ganske raskt og få brevet?

Jeg fikk min CT i posten ca 7-10 dager etter at innbetalingen/forfallsdato på regningen der 100k ble passert var gått ut. Vil vel si at det gikk raskere i år enn i fjor, men det er nok mest en subjektiv oppfatning.

Min erfaring er at CT'en "er i systemet" en god stund för du får brevet. Var sånn ifjor ihvertfall. Hadde booket turen forlengst når brevet damp ned.

Det er bare ringe Tallinn og spör om dem kan se din CT,hvis ja så er det bare å tute å kjöre.

Hadde en CT fra i fjor. Brevet var datert 2. Sep 2013. Er CT utgått på dato, eller kan den bestilles og brukes ut sep måned?

Status
Not open for further replies.
Back