AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Klarte endelig å passere 100K på EB-kontoen med hjelp av en liten overførsel fra farsan, så da fikk jeg booket årets CT til NYC direkte med SAS i business neste sommer... :D

Satser på å gjenta fjorårets suksess med å forlenge turen til en Sandals resort i Karibien.

Har sett 2 seter i C hos Br ledig i C fra både Lhr og Ams, dette var reiser rundt jul og nyttår.

RTW med Amex companion

Heisann

Er det noen som har forsøkt å booke dette tidligere? Tenker spesifikt på *A RTW award billetter på C og F.

/Thor

Hei.

Jeg har noen spørsmål som newbie på CT. Orker ikke å ringe da jeg sjeldent møter noen i andre enden som kan svare uansett. Tror det er flere kloke hoder her enn hos SAS.... ;-)

1. Passerer 100K ila desember og fikk vel kortet i oktober. Da får ikke jeg mulighet til å tjene opp en ny CT før etter oktober 2015? Noen mulighet å avslutte AMEX kortet i januar og så starte på ny periode? Eller blir CT også kansellert da?

2. Er CT gyldig fra den dato du har opptjent den, eller den dato man får den i posten?

Hei.

Jeg har noen spørsmål som newbie på CT. Orker ikke å ringe da jeg sjeldent møter noen i andre enden som kan svare uansett. Tror det er flere kloke hoder her enn hos SAS.... ;-)

1. Passerer 100K ila desember og fikk vel kortet i oktober. Da får ikke jeg mulighet til å tjene opp en ny CT før etter oktober 2015? Noen mulighet å avslutte AMEX kortet i januar og så starte på ny periode? Eller blir CT også kansellert da?

2. Er CT gyldig fra den dato du har opptjent den, eller den dato man får den i posten?

1 - CT opptjenes per kalenderår, spiller ingen rolle når du fikk kortet. Du begynner opptjening til neste CT 1 januar 2015.

2 - CT er gyldig fra den dato som står i brevet du får, og ut neste kalenderår

1 - CT opptjenes per kalenderår, spiller ingen rolle når du fikk kortet. Du begynner opptjening til neste CT 1 januar 2015.

2 - CT er gyldig fra den dato som står i brevet du får, og ut neste kalenderår

1. Så det betyr at så lenge jeg bruker de resterende 8.000,- ila desember, så kan jeg få enda en CT i begynnelsen av 2015? (Gitt at forbruket er like høyt)

2. Takk!

Har omsider fått bestilt påsketur i C med TG OSL-ARN-BKK for kona og den ene datteren (CT) og fleksibel billett i C for meg og den andre datteren. Forsøkte andre reisemål i Thailand, men fant ikke noe ledig. Så til spørsmålet, er en uke i Bangkok for mye med en familie med to jenter på 12 og 14 - eller er det for mye åpenbar prostitusjon ol. I så fall, hvis vi kun blir en natt eller to i Bangkok, hvor finner jeg en annen og triveligere destinasjon uten å bruke for mange timer på reise?

Har omsider fått bestilt påsketur i C med TG OSL-ARN-BKK for kona og den ene datteren (CT) og fleksibel billett i C for meg og den andre datteren. Forsøkte andre reisemål i Thailand, men fant ikke noe ledig. Så til spørsmålet, er en uke i Bangkok for mye med en familie med to jenter på 12 og 14 - eller er det for mye åpenbar prostitusjon ol. I så fall, hvis vi kun blir en natt eller to i Bangkok, hvor finner jeg en annen og triveligere destinasjon uten å bruke for mange timer på reise?

Synes kanskje at en uke med familie i BKK er litt mye, er andre ting å se i Thailand. Men f.eks en dagstur fra BKK til den gamle hovedstaden ca 70km utenfor, er fint.

Prostitusjon er mest åpenlys rundt Sukhumvit Soi 4. Ellers helt ok å spasere rundt. Er noen som henger rundt på gater, men tror ikke barna umiddelbart vil oppleve det som påtrengende eller legge merke til det, med mindre dere spesifikt peker det ut.

Finnes jo endel andre locations som ved elven, mange dyrere hoteller her. Ikke alltids valuta for pengene nødvendigvis.

Det er én ting som gjelder ang transport: Nærhet til BTS (Skytrain) Trafikken er helt håpløs mange steder.

Ang andre destinasjoner så flyr Thai og Bangkok Airways mange ulike avganger med ulike strandmål.

Søkte opprinnelig 3 bonusseter vha. KVS-Tool OSL-ARN-BKK med TG (og andre destinasjoner for den saks skyld) uten hell, men fikk treff på to. Etter å ha bestilt de to (CT) søkte jeg for moro skyld på nytt og fant ledig bonussete på samme rute. Bestilte da den tredje. Ergo kan det se ut som om man kan få treff på 2+1 bonusseter, men ikke på tre.

Det aller enkelste for å sjekke *A tilgjengelighet er www.united.com, der trenger man ikke å registrere profil eller noe. Det er kolonnene med saver award som gjelder vedr. tilgjengelighet.

Hvis jeg på United.com finner en tur i C som koster 45000 poeng og 30-50 USD pr pers per vei, (med Lufthansa) betyr det da at de 30-50 USD er alt jeg betaler i tillegg, eller kommer det mer oppå der?

stusser litt på det lave pengebeløpet all den tid folk her inne skriver om tusenvis av kroner pr bonureise.

Last edited:
AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Hvis jeg på United.com finner en tur i C som koster 45000 poeng og 30-50 USD pr pers per vei, (med Lufthansa) betyr det da at de 30-50 USD er alt jeg betaler i tillegg, eller kommer det mer oppå der?

stusser litt på det lave pengebeløpet all den tid folk her inne skriver om tusenvis av kroner pr bonureise.

Nei, du må regne med full fuel surcharge, så kan da plusse på 3000-4000kr. Hva United sine sider sier er uvesentlig så lenge du ikke bestiller billetter gjennom dem

Nei, du må regne med full fuel surcharge, så kan da plusse på 3000-4000kr. Hva United sine sider sier er uvesentlig så lenge du ikke bestiller billetter gjennom dem

var edd for det ja ;-) Er det noen av sidene som oppgir total kost for en slik bonustur?

ITA matrix kan muligens være til hjelp med å se hva fuel surcharge vil bli.

Er det noen som vet om en CT kan brukes også når man tar ut bonusturer på best available price, og ikke rene bonusturer? Tenkte på denne muligheten da det for eks er vanskelig å finne bonus turer på bizz med SAS til for eks USA.

Er det noen som vet om en CT kan brukes også når man tar ut bonusturer på best available price, og ikke rene bonusturer? Tenkte på denne muligheten da det for eks er vanskelig å finne bonus turer på bizz med SAS til for eks USA.

Nei, det er ikke mulig.

Status
Not open for further replies.
Back