AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Hei venner!

Da er det min tur å spørre om hjelp og råd! Kona og jeg tenkte å reise til Malaysia (eller Australia/Stillehavet) i Mars/April 2019. (Kan gjerne reise etter påsken, da vi ikke er avhengige av å dra i "ferier") Vi vil være bort i ca 2-3 uker +-, og har avreise fra Trondheim.

Har CT tilgjengelig hos *A, og over 380000 poeng liggende, så verden ligger åpen!

Kan jeg spørre dere ekspertene på temaet om litt hjelp til forslag på reiserute og reisemål? Viktig at det er godt og varmt, vi er av den typen som reiser til Las Vegas og Dubai midtsommers for å sole oss når vi har fri... :) :)

Vil jo gjerne fly First om det er mulig, men skal nok også overleve godt i Business om det er eneste alternativ. men First er "firstevalg". :)

Vet at det finnes nettsider hvor man kan lete seg igjennom millioner av reiseruter på jakt etter seter, men det frister svært lite. Derfor tenkte jeg ydmykt å spørre her inne.

Kim

Drar til Australia i November på CT, med følgende rute OSL-LHR-ICN-SYD-PEK-CPH-OSL. Fikk lyst å prøve noe nytt så dette er SK til LHR, så Asiana (OZ) til ICN og SYD. Retur med Air China til PEK, som etter sigende har pysj også på business. SK fra PEK til CPH. 180.000 poeng og ca Kr 6.200 for 2 pers på biz

Vi brukte CT til Sør-Øst Asia for 3 år siden, og dro da blant annet til Malaysia, både Langkawi og Kuala Lumper. Dog brukte vi CTen til og fra Singapore, hadde da noen dager der også, og kjøpte separate billetter SIN-LGK, LGK-KUL og KUL-SIN

Pleier å bære grei tilgjengelighet på Thai i både First og business på den tiden av året. Og så kan dere dere ev. hoppe av i Bangkok, og fikse billetter intra Asia derfra. Da har dere mange muligheter og stor fleksibilitet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Er det noen som vet hva som gjelder nå ang. Companion Ticket og Open Jaw på Star Alliance-flygninger? Mener det er vært nevnt tidligere at dette kun er mulig innenfor samme land. Lar det seg ikke gjøre med utreise feks til DPS eller KUL og retur fra SIN?

Ingen problem med open jaw til/fra ulike land. Har selv en CT i høst til Chile med Avianca og med retur fra Argentina med Lufthansa.

Vi fekk ikkje lov å ha open-jaw i Australia med TG i august i fjor, så virker som det kjem an på agenten du booker av.

Er det noen som vet hva som gjelder nå ang. Companion Ticket og Open Jaw på Star Alliance-flygninger? Mener det er vært nevnt tidligere at dette kun er mulig innenfor samme land. Lar det seg ikke gjøre med utreise feks til DPS eller KUL og retur fra SIN?

Jeg har i Juni endret en booking fire ganger med open jaw i flere land. Ulike agenter hver gang.

Så jeg vil påstå at det bare er unntaksvis at agentene ikke kan reglene. Bør gå helt greit.

Jeg har i Juni endret en booking fire ganger med open jaw i flere land. Ulike agenter hver gang.

Så jeg vil påstå at det bare er unntaksvis at agentene ikke kan reglene. Bør gå helt greit.

Reglene for CT har blitt endret så nå er Open Jaw tillatt.

Reglene for CT har blitt endret så nå er Open Jaw tillatt.

Altså, mulig jeg var uklar i posten, men reglene jeg referer til er selvsagt at det er tillatt med Open Jaw.

Trenger råd av dere erfarne folk:
Jeg hadde tenkt å bruke egen og ektefelles CT og poeng til å bestille reise for 4 til Asia med SAS før desember. (Har reist med *A før, men poengene strekker kun til SAS denne gangen).
I helgen så jeg den perfekte reisen (PEK i midten av okt). Men den var borte samme kvelden. Nå finner jeg bare reiser i slutten av sept, og i desember.

Er det erfaringsmessig trolig at SAS legger ut flere seter for høsten (midt av okt eller nov) til Asia? Eller legger de ut én gang per periode? Altså, bør jeg gi opp mine planer og prøve å finne noe annet tidspunkt?

Bonusbilletter legges ut ca 330 dager før. Og noen ganger kommer det en billett eller to litt nærmere avgang om det er lite belegg. Du er nok alt for sent ute for å få så mange billetter.

Bonusbilletter legges ut ca 330 dager før. Og noen ganger kommer det en billett eller to litt nærmere avgang om det er lite belegg. Du er nok alt for sent ute for å få så mange billetter.

Aha, takk for svar! Det forklarer mye. Da blir det busstur til Svinesund i stedet:p

Men ring SAS direkte... Treffer du riktig person der så finner de fort billetter som ikke ligger på United.com Vi traff ved et "uhell" rett svenske og da fant hun 5 billetter t/r Dubai alle fire flightene i C. Dette var "bare" 150 dager før.

Bestilte min første CT idag, ble BGO-OSL-LHR-SIN, SIN-CGD-CPH-BGO i November med oppgradert A380 biz kabin bort som visstnok skal ha "dobbeltseng" på 3 av radene som er mot vegg.
Men når jeg søkte på United og Expertflyer så fant jeg ikke ledighet på denne ruten, og var forberedt på en melkerute med Air China/SAS som jeg fant på United. Så det beste er nok bare å ringe dersom du ikke finner ledige seter. Veldig positiv erfaring fra hele bookingen, ingen ventetid heller.

Kjapt spørsmål.

Det er dessverre ikke Lufthansa First til DXB lenger. Noen som vet om man kan booke OSL-FRA-DEL-DXB?

Er det i det hele tatt book-bart og vil det da i såfall trekkes poeng som Asia?

Takker.

Prøvde begge deler men fant ingenting, men husker jeg klarte å finne ledig på returen.

Til et annet spørsmål, noen som vet hvorfor SQ blokkerer bulkhead seter når en skal velge sete?

Prøvde begge deler men fant ingenting, men husker jeg klarte å finne ledig på returen.

Til et annet spørsmål, noen som vet hvorfor SQ blokkerer bulkhead seter når en skal velge sete?

SQ viser av en eller annen årsak lite eller ingen bonusseter på United/EF. Men ringer du finner de ofte allikevel

Vi er 2 som har totalt 80k poeng og 1 comp.ticket. Må brukes før januar 2019.
Hvor langt kommer vi oss for det? Hva er realistisk å håpe/prøve på?

Kjapt spørsmål.

Det er dessverre ikke Lufthansa First til DXB lenger. Noen som vet om man kan booke OSL-FRA-DEL-DXB?

Er det i det hele tatt book-bart og vil det da i såfall trekkes poeng som Asia?

Takker.

Mener at det i utgangspunktet ikke er lov, og du skal iallfall trekkes for reise til Delhi om det går. Har du sett hva slags rutinger den nye søkemitoren for star-bonus hos Sas tilbyr??

Kan det være et alternativ å fly til Auh og kjøre bil derfra om LH fortsatt har F dit? Er jo uansett raskere enn omveien med fly til Delhi. Tror ikke engang en flytulling som meg selv ville utsatt meg for transfer i India for å fly F.

Status
Not open for further replies.
Back