AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Sånn, da var Amex sagt opp. Så får vi se om abstinens nærmer seg når siste CT blir bestilt :)

Så det er ikke SAS som har satt opp prisene sånn sett. Det er alle partnerene?

Hva er kraftig? Standard er jo ca 3.000-3.200 til sør-øst asia.

Fuel surcharge på interkontinentale flygninger med *A award har vært €116 per vei, altså rundt 2200 kr t/r, flyplassavgifter tilkommer uansett. Fuel surcharge forsvinner helt, men et servicegebyr ved bestilling innføres samtidig, usikker på hvor mye.

Sånn, da var Amex sagt opp. Så får vi se om abstinens nærmer seg når siste CT blir bestilt :)

Samme her, har kortet ut året, CT i boks, ser det an på nyåret om bestille nytt kort i en eller annen valør, det kan´jo og hende de 20.000 statuspoengene kan bli nyttige mtp. å opprettholde EBgullstatus.

Fuel surcharge på interkontinentale flygninger med *A award har vært €116 per vei, altså rundt 2200 kr t/r, flyplassavgifter tilkommer uansett. Fuel surcharge forsvinner helt, men et servicegebyr ved bestilling innføres samtidig, usikker på hvor mye.

Var ikke det 450 kroner?

Spørsmål Star Alliance Reward Booking

Har en del bonuspoeng og en companion ticket som snart forfaller. Prøver å få til en guttetur til Vegas til våren. Har funnet bonusbilletter i business til Chicago med Austrian og tilbake fra Denver med Lufthansa. Har et par spørsmål:

1. Er det lov / mulig å bestille open jaw billetter. Vet det ikke går online men kan Tallin fikse det om jeg ringer?

2. Fra Las Vegas til Denver finner jeg tilgjengelighet i Economy på Saver Award. Kan jeg legge inn en leg i Economy class i en award booking i business class?

Fra Chicago til Las Vegas finner jeg ikke tilgjengelighet så da må vi supplere med en vanlig billett.

Re: Spørsmål Star Alliance Reward Booking

1. Er det lov / mulig å bestille open jaw billetter. Vet det ikke går online men kan Tallin fikse det om jeg ringer?
Ja.

2. Fra Las Vegas til Denver finner jeg tilgjengelighet i Economy på Saver Award. Kan jeg legge inn en leg i Economy class i en award booking i business class?
Ja, men du blir belastet poeng for den høyeste klassen for hele leg-et.

Noen som vet når det lønner seg å ringe det J#^*a nummeret for å bestille CT eller?

Har prøvd siden 09.00 nå, men får bare beskjed om at tjenesten er "utilgjengelig". Ringte så SAS på vanlig nummer, men de sa det ikke fantes noen køordning på CT-nummeret og at det var derfor jeg fikk beskjeden om at tjenesten var utilgjengelig...

Noen som har noen triks i ermet? :) Vi skal reise 3 pers nemlig, så fikk ikke booket online.

Kim

Noen som vet når det lønner seg å ringe det J#^*a nummeret for å bestille CT eller?

Har prøvd siden 09.00 nå, men får bare beskjed om at tjenesten er "utilgjengelig". Ringte så SAS på vanlig nummer, men de sa det ikke fantes noen køordning på CT-nummeret og at det var derfor jeg fikk beskjeden om at tjenesten var utilgjengelig...

Noen som har noen triks i ermet? :) Vi skal reise 3 pers nemlig, så fikk ikke booket online.

Kim

Prøv det svenske nummeret: +46 18-480 91 67

Sent from my iPhone using Tapatalk

Takk for tipset!! Kom igjennom på 2 min. :)

Kim

Kim

Får de til å legge inn alle tre i samme booking, to med CT og én til ordinær poengpris?

Vet noen forresten om det går an å bruke SAS sin online *A award booking til å holde billetter, og så ringe CT-telefonen og bruke CT?

Får de til å legge inn alle tre i samme booking, to med CT og én til ordinær poengpris?

Jeg har to ganger bestilt to voksne med CT, pluss to barn, og fått alle på samme booking.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, det får de til! Men å finne Businessbilletter er de dritdårlige på.... :) :) :)

Kim

Vet noen forresten om det går an å bruke SAS sin online *A award booking til å holde billetter, og så ringe CT-telefonen og bruke CT?

Din CT skal ligge online også, så du kan booke direkte i *A-bookingen og bruke CT der.

Kan ikke reservere nei... Har mistet noen billetter i dag, da vi har måtte bytte dager og når vi kom tilbake igjen minutter etterpå var setene borte og vi måtte begynne samme rundreisen på nytt. Fortsatt ikke fått booket noe...

Kim

Din CT skal ligge online også, så du kan booke direkte i *A-bookingen og bruke CT der.

Hvor ser man egentlig CT status online? Prøvde å gå inn på bonusreise, Star Alliance og søke opp en reise, fikk kost i poeng men ikke noe info om CT (som jeg skal ha).

Hvor ser man egentlig CT status online? Prøvde å gå inn på bonusreise, Star Alliance og søke opp en reise, fikk kost i poeng men ikke noe info om CT (som jeg skal ha).

Ja dette lurer jeg også på. Synes å erindre at jeg har sett CT status der inne før de lanserte den nye websiden, men jeg kan heller ikke finne det nå.

Litt klønete spørsmål, men jeg skal præve å gjøre det enkelt.

Jeg har to turer booket som er på poeng - den ene med CT og den andre uten. Turen hvor jeg ikke har brukt CTener langt dyrere og jeg lurer på om våre venner i Tallin eller Åmål kan fikse dette?

Hvis ikke denne "switchen" går kan man da i alle fall gjøre om den "dyre" til en CT hvis man får in en ny frisk CT fær man reiser?

SC

Jeg har to turer booket som er på poeng - den ene med CT og den andre uten. Turen hvor jeg ikke har brukt CTener langt dyrere og jeg lurer på om våre venner i Tallin eller Åmål kan fikse dette?

Hvis ikke denne "switchen" går kan man da i alle fall gjøre om den "dyre" til en CT hvis man får in en ny frisk CT fær man reiser?

SC

Tja, hvis det skal gå inn må vel turen da kanselleres også bookes det en ny ett med CT. Da man ikke bare kan «switche» sånn helt uten videre. Dog så forutsetter det at når reisen avbestilles så frigjøres det da nye bonus plasser. Hvilket ikke alltid er tilfelle.

Det er i hvertfall i teorien, men man vet aldri når man tar telefonruletten hos SAS

SC

Det skal gå rent teknisk uten å måtte kansellere reisene og booke på nytt, altså bare å endre poengbelastningen og bruken av CT. Men det er ikke sikkert du finner en agent som kan eller vil gjøre det. Har lest på naboforumet at enkelte har fått endret poengbelastningen og CT fra egen konto til andres.

Booket du disse reisene før eller etter prisøkningen med *A? Booket du før økningen så kommer du mest sannsynlig dårlig ut av en sånn switch, siden ny poengbelastning vil følge nye priser.

Status
Not open for further replies.
Back