Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.
Tusen takk! Men ser ut til at jeg kan glemme å ta med hele familien (4 stk) på C...
Tusen takk! Men ser ut til at jeg kan glemme å ta med hele familien (4 stk) på C...
Vi drar 4 stk i C til Tokyo i juni. Var ingen problem å få tak i billetter så lenge du velger andre enn SAS i *A. Da blir det vel og merke en del ekstra poeng om du ikke har 2x CT. Vi booket bare i to omganger siden det sjeldent er mer enn 2 ledig på de ulike strekkene om gangen.
Hei.. oppnådde CT 16.12.2017 .. når kan man forvente pappirer i posten å aktivert på sas.no?![]()
Hvis du passerte 100K i omsetning 16.12.2017 så bør CT bli generert 01.02.2018, altså én måned etter første månedsskifte med 100K i omsetning. Dette er min erfaring over flere år og senest bekreftet her i slutten av 2017.
Log in på sas.no etter 1. februar og test å booke bonusreise og se om tilbudet med CT dukker opp øverst. CT i posten kommer gjerne en ukes tid inn i måneden.
Fremdeles helt tørke for "alle datoer" med LH First til BKK.
Vi har nå LHR-BKK i TG First og returen er "dessverre" BKK-FRA i TG Business.
Det popper heller ikke opp noen spennende returer i Thai First (drar fra BKK 12 Mars)
Jeg er booket på TG659, ICN-BKK i april i First. Denne er endret til A350 uten First. Jeg har ennå ikke fått skriftlig beskjed om dette enda, men har sett det i bookingen selv.
Jeg har veldig lyst til å booke om til ICN-KIX-BKK for å få First flyvningen. Jeg vil da derimot få 9 sektorer på bookingen. Vet dere om Tallin godtar dette som «kompensasjon» for ufrivillig nedgradering, eller må jeg bite tenna i sammen og lide meg gjennom flyvningen i Business class?
Jeg gir meg ikke med denne turen og håper svarene jeg eventuelt får kan hjelpe andre.
Jeg "sliter" fremdeles veldig med returen og taktikken der. Vi har BKK-FRA-OSL i Business med Thai, men har jo "betalt" for første.
Hva kan jeg regne med? Retur fra BKK er 11 eller 12 Mars (må være på OSL senest kvelden 12te)
Ser ut som Lufthansa har fremdeles null First (eller C for den saks skyld) 14 dager før noen datoer (pinlig, men sjekker hver morgen)
Er det noen routing østover som er lettere å få? Ingen per i dag for 11 mars. Er det LAX, ORD eller lignende man burde søke seg frem til på United.com?
Er det noen spennende rute jeg burde ha klar nøyaktig 14 dager før den 11te før jeg ringer SAS hvor jeg har størst sjanse for i det minste ett legg i First? (helst Lufthansa)
Det var ledig BKK-DEL-FRA-OSL i First i en time, men rakk ikke booke før en annen luring hadde snappet det opp..
Hjelp meg da..
Er det noen som vet om LH pleier å slippe flere C-seter nærmere avreise? Har en CT KRS-OSL-FRA-SAN og retur, men på FRA-SAN er det (foreløpig) kun ledig i Y. Utreise i slutten av mars. Har det at ruta ellers er i C og at det er betalt poengpris for C noe å si for sjansen for å bli oppgradert ved avreise?
Jeg gir meg ikke med denne turen og håper svarene jeg eventuelt får kan hjelpe andre.
Jeg "sliter" fremdeles veldig med returen og taktikken der. Vi har BKK-FRA-OSL i Business med Thai, men har jo "betalt" for første.
Hva kan jeg regne med? Retur fra BKK er 11 eller 12 Mars (må være på OSL senest kvelden 12te)
Ser ut som Lufthansa har fremdeles null First (eller C for den saks skyld) 14 dager før noen datoer (pinlig, men sjekker hver morgen)
Er det noen routing østover som er lettere å få? Ingen per i dag for 11 mars. Er det LAX, ORD eller lignende man burde søke seg frem til på United.com?
Er det noen spennende rute jeg burde ha klar nøyaktig 14 dager før den 11te før jeg ringer SAS hvor jeg har størst sjanse for i det minste ett legg i First? (helst Lufthansa)
Det var ledig BKK-DEL-FRA-OSL i First i en time, men rakk ikke booke før en annen luring hadde snappet det opp..
Hjelp meg da..
Da var det 14 dager før og vi fikk justert litt på utreisen og det ble:
OSL-FRA LH A320 Business
FRA-DEL LH A380 First (og to timer på Dehli Airport)
DEL-BKK TG B787 Business
Egentlig ikke en ille rute da man forlater OSL 10.00 og lander lokal tid 09.00
Noen som har noen erfaring med First til DEL? Skjer det noe spennende der?
Eller noen som vet om en bedre rute?
Takker.
Kanskje lurt å spesifisere antall reisende og ønsket dato for utreise og hjemreise når du ber om hjelp , ikke bare quote dine gamle innlegg der det heller ikke er informert om dette.