AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Er det noen som sitter på en e-post adresse som kan brukes for å sjekke ut en CT-routing? Tenkte å fyre avgårde et forslag fra KVS for å høre om det var bookbart (orker ikke sitte timesvis i telefon hvis det kan unngås...).

Tar gjerne imot PM.

Er det noen som sitter på en e-post adresse som kan brukes for å sjekke ut en CT-routing? Tenkte å fyre avgårde et forslag fra KVS for å høre om det var bookbart (orker ikke sitte timesvis i telefon hvis det kan unngås...).

Tar gjerne imot PM.

Timevis? Bestilte en tur fredag og alt fra kvs gikk gjennom. Tok vel under 10 min fra jeg tastet nr til turen var booket. Totalt 14 min inkludert setevalg, betaling og trippelsjekk av staving av navn.

Timevis? Bestilte en tur fredag og alt fra kvs gikk gjennom. Tok vel under 10 min fra jeg tastet nr til turen var booket. Totalt 14 min inkludert setevalg, betaling og trippelsjekk av staving av navn.

Det er jo kjempebra.

Jeg lurer likevel på om noen har en e-postadresse.

Det er jo kjempebra.

Jeg lurer likevel på om noen har en e-postadresse.

Det finnes ingen e-post til CT kontoret. Jeg spurte senest for 2 dager siden. Tenkte å skrive en litt stygg e-post siden de har klart å fu*ke opp bestillingen med å skrive feil navn. Nå må billetten kansellere og plassene kommer sannsynligvis ikke tilbake.😡

Det finnes ingen e-post til CT kontoret. Jeg spurte senest for 2 dager siden. Tenkte å skrive en litt stygg e-post siden de har klart å fu*ke opp bestillingen med å skrive feil navn. Nå må billetten kansellere og plassene kommer sannsynligvis ikke tilbake.😡

Ba du de stave navnene fonetisk tilbake til deg?
Navn er viktig at blir riktig, vel verdt å ta seg tid tid å sjekke at det er riktig.

Mulig jeg tar feil, men har inntrykk at feilt navn bare et en re-issue av billet og ingen risiko for tap av plass. Litt gebyr blir det sikkert.

Ba du de stave navnene fonetisk tilbake til deg?
Navn er viktig at blir riktig, vel verdt å ta seg tid tid å sjekke at det er riktig.
Ja det gjorde jeg, men klarte å få det feil uansett...

Mulig jeg tar feil, men har inntrykk at feilt navn bare et en re-issue av billet og ingen risiko for tap av plass. Litt gebyr blir det sikkert.
Ikke så lenge det er andre carrier en SAS involvert. CT kontoret sier de ikke får lov til å endre navn på andre leg enn sine egne. Jeg tok derimot saken i egne hender å ringte alle de andre 3, og de gav tillatelse til å endre navnet. Når jeg ringte tilbake til CT så sa de at plassene blir borte om de endrer navn. Vurdere å bare la de prøve på det. Og heller bare satse på at plassene åpner seg igjen ila de neste månedene. Tør iallfall ikke å la billetten stå med etternavnet stavet feil..

Tydelig at noen har lest feil eller noen har hørt dårlig etter. Fikk spesifikt beskjed om å sjekke at navn var stavet riktig og ringe tilbake samme dag dersom noe var feil. Kanskje det er lettere å rette opp før reisen blir billettert?
Har i alle fall aldri hatt noe som helst problemer med hverken CT eller alle DM reisene, alt ble som planlagt.

Er det noen som har klart å booke bonusbilletter på AI (Air India) fra SAS i det hele tatt? Virker rart at de ikke er tilgjengelige for SAS, når AI er *A og de kan bookes hos United.

Er det noen som har klart å booke bonusbilletter på AI (Air India) fra SAS i det hele tatt? Virker rart at de ikke er tilgjengelige for SAS, når AI er *A og de kan bookes hos United.
Jeg fikk booket utreise med AI i forrige uke. For returen klarte de ikke å finne ledige seter, selv om jeg fant ledige seter med AI i Expertflyer.

Endte opp med å booke enveisbillett og sikre meg utreise og skal prøve å endre til tur/retur senere.

Takker, de aapner 14 dager foer ja. Men jeg sjekket alle dager fra om 14 dager til 7 mars og der var det ingen. (ei heller paa noe annet selskap).

Som nevnt s\ dukket det helt tilfeldig opp to billetter paa den dagen vi skal dra og det var First med Thai fra LHR som er flott.

Fremdeles helt tørke for "alle datoer" med LH First til BKK.

Vi har nå LHR-BKK i TG First og returen er "dessverre" BKK-FRA i TG Business.

Det popper heller ikke opp noen spennende returer i Thai First (drar fra BKK 12 Mars)

Det popper heller ikke opp noen spennende returer i Thai First (drar fra BKK 12 Mars)

Har du sjekket Asiana F på returen? 15-16. mars har jeg følgende routing:

BKK-HKG TG F
HKG-ICN OZ C
ICN-FRA OZ F suites
FRA-OSL LH C

Booket for ca 3 uker siden. Var tilgjengelig på flere datoer da.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi har nå LHR-BKK i TG First og returen er "dessverre" BKK-FRA i TG Business.

Har du sjekket Asiana F på returen? 15-16. mars har jeg følgende routing:

BKK-HKG TG F
HKG-ICN OZ C
ICN-FRA OZ F suites
FRA-OSL LH C

Booket for ca 3 uker siden. Var tilgjengelig på flere datoer da.

Er det så mye bedre med F enn Biz på de strekkene at det er verdt de ekstra 50’ poeng?
Jeg har ikke drøssevis av poeng, men klarer som regel å tjene opp ca 150-200’ per år. Med de 140’ jeg brukte nå klarer jeg en CT tur til ila året også. Om jeg svir av 50’ ekstra nå så klarer jeg nok ikke nye 140’ frem til høsten....

Har en booking; cph-Bkk-nrt TG biz og Nrt-icn-fra med Asiana i biz. Det er derimot ledig i F på to av strekkene. Flyr med samboer og en på 4 mnd. Dama er litt skeptisk til å bruke de ekstra 50’ på «bare» en større sitteplass..... Det å bli kjørt ut til flyet er liksom ikke så viktig.
Hva tenker folket?

AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Med kun en reisende og greit med poeng blir merkostnaden «bare» 25 K poeng. Med en del poeng på konto synes jeg det er vel benyttede poeng. Med reisefølge blir jo kostnaden høyere, og med dagens lieflat bizstoler lider man ingen nød i C heller... Og ikke bra å la damene bli vant med å fly F[emoji6]

Er det så mye bedre med F enn Biz på de strekkene at det er verdt de ekstra 50’ poeng?
Jeg har ikke drøssevis av poeng, men klarer som regel å tjene opp ca 150-200’ per år. Med de 140’ jeg brukte nå klarer jeg en CT tur til ila året også. Om jeg svir av 50’ ekstra nå så klarer jeg nok ikke nye 140’ frem til høsten....

Har en booking; cph-Bkk-nrt TG biz og Nrt-icn-fra med Asiana i biz. Det er derimot ledig i F på to av strekkene. Flyr med samboer og en på 4 mnd. Dama er litt skeptisk til å bruke de ekstra 50’ på «bare» en større sitteplass..... Det å bli kjørt ut til flyet er liksom ikke så viktig.
Hva tenker folket?

Det er vel litt smak og behag, men det er jo like mange poeng opp fra monkey til business som fra business til first. En first billett koster vel fort det dobbelte av en business billett så for meg er det et meget enkelt valg. Jeg synes også totalopplevelsen på first er en totalt annen verden en ganske så vanlig business-tur.

Takk til begge for synspunkter. Jeg skal se an når det nærmer seg avreise om det blir aktuelt å oppgradere.

En del ledig i Thai First BKK-MUC nå i helgen/ neste uke, så mulig det åpner seg nærmere avreise.

Hei!

Jeg trenger litt hjelp med å skjønne hva som skjer med tilgangen på bonusbilletter hos SAS. Er sølv-medlem, og prøvde å finne noe til Tokyo i business i 2018...finner ingenting. I alle fall ingen sannsynlig t/r. Er det slik at SAS legger ut billetter en viss tid før reisedato, er det derfor det ikke er noe som helst ledig til høsten? Bør jeg droppe Tokyo helt hvis jeg skal bestille 4 billetter i C på bonuspoeng? Finner ikke svar uten videre ved å søke, derfor spør jeg nå, selv om jeg antar dette er et nybegynnerspm.

Har forresten fått til å booke F med Lufthansas A380 til Delhi, det var ingen sak å få til. (Bortsett fra at jeg lærte at Air India er nærmest umulig å få flydd med på poeng).

Status
Not open for further replies.
Back