AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Prøvde å ringe men traff Baltikum og de kunne ikke røre CT-bestillinger, så fikk tips om å prøve på dagtid. Men har noen erfaring med om de åpner opp vanlige seter for å løse sånne floker, eller er det utelukkende bonusseter som må brukes?

Har selv blitt booket om til «vanlige seter» ved en anledning, så siden dette er forhold utenfor din kontroll går det nok bra.

Min erfaring når noe uforutsett skjer er at AMEX/SAS ikke gjør noe som helst, men sier det er opp til flyselskapet som flyr deg i å fikse opp.

I mitt tilfelle var det en Thai A380 i F som ble degradert til B77W i C ett døgn før hjemreisen.

- AMEX/SAS ville ikke gjøre noe.

- Thai (på telefon) ville gjøre noe, men kunne ikke fordi det var AMEX/SAS som hadde bestilt reisen og måtte gjøre det.

- Thai (ved innsjekk) booket meg om på en senere flight i en B744 i F, noe som ga meg nesten 10 timer i First Class loungen i BKK

Min erfaring når noe uforutsett skjer er at AMEX/SAS ikke gjør noe som helst, men sier det er opp til flyselskapet som flyr deg i å fikse opp.

I mitt tilfelle var det en Thai A380 i F som ble degradert til B77W i C ett døgn før hjemreisen.

- AMEX/SAS ville ikke gjøre noe.

- Thai (på telefon) ville gjøre noe, men kunne ikke fordi det var AMEX/SAS som hadde bestilt reisen og måtte gjøre det.

Med bonusreiser ser jeg på SAS som reisebyrået, og følgelig bør de ordne opp. Men der har folk tydeligvis forskjellige erfaringer. Jeg fikk tak i en svenske for et par timer siden - da hadde Sandinavia våknet - men han henviste meg til CT-gjengen som (trolig) er på jobb 1. nyttårsdag ("dom arbetar på måndag.."). Han mumlet noe om å kanskje måtte fly fra Tokyo kvelden før. Vi får se på mandag/tirsdag når de våkner til :rolleyes:

Med bonusreiser ser jeg på SAS som reisebyrået, og følgelig bør de ordne opp. Men der har folk tydeligvis forskjellige erfaringer. Jeg fikk tak i en svenske for et par timer siden - da hadde Sandinavia våknet - men han henviste meg til CT-gjengen som (trolig) er på jobb 1. nyttårsdag ("dom arbetar på måndag.."). Han mumlet noe om å kanskje måtte fly fra Tokyo kvelden før. Vi får se på mandag/tirsdag når de våkner til :rolleyes:

Ringte CT-nummeret i dag. Null ventetid. De fant en tidligere avgang med OZ fra Tokyo så vi rekker F-flyvningen med god margin. Måtte ut med rundt 170 kroner i ekstra avgifter på grunn av svakere kronekurs, men det orket jeg ikke krangle på. Det skal sies at de gav uttrykk for at hvis de ikke hadde funnet ledige bonusseter med en tidligere avgang så hadde jeg pent vært nødt til å vente på at noe åpnet seg opp... Heldigvis ble ikke dette en problemstilling, men det føltes ikke særlig betryggende.

Hei / noen som vet om Lufthansa helt har sluttet med first award til BKK?

Jeg finner overhodet ingen uansett om det er om en, fjorten eller seksti dager.

Ser også at det er mer eller mindre null first ledig generelt til BKK (fikk snappet opp to fra LHR med TG A380, men returen er delvis monkey og C)

(Mine datoer er 7-11 Mars, men jeg har for moro skyld sjekket fra og med i dag for å se noen "statistikk".

Vet ikke om LH har blokkert BKk hel for F, men deneste to ukene er det velfortsatt mange som skal hjem etter lange juleferier i "syden". LH åpner vel uansett ikke for F før 14 dager før avreise?

Dersom du ser på nærmeste uke med LH772 så er det mellom 1 og 3 ledige revenue-seter i F hver dag. Det vil jeg hevde automatisk utelukker slipp av Star Alliance-bonusseter.

Vet ikke om LH har blokkert BKk hel for F, men deneste to ukene er det velfortsatt mange som skal hjem etter lange juleferier i "syden". LH åpner vel uansett ikke for F før 14 dager før avreise?

Takker, de aapner 14 dager foer ja. Men jeg sjekket alle dager fra om 14 dager til 7 mars og der var det ingen. (ei heller paa noe annet selskap).

Som nevnt s\ dukket det helt tilfeldig opp to billetter paa den dagen vi skal dra og det var First med Thai fra LHR som er flott.

Takker, de aapner 14 dager foer ja. Men jeg sjekket alle dager fra om 14 dager til 7 mars og der var det ingen. (ei heller paa noe annet selskap).

Som nevnt s\ dukket det helt tilfeldig opp to billetter paa den dagen vi skal dra og det var First med Thai fra LHR som er flott.

Mulig du er så dreven at fu allerede har gjort det, men ville satt opp autosøk på expertflyer for billetter fra cdg, muc og fra. Expertflier er verdt 10 dollar/mnd for formålet. Mulig tg også har F fra fco og mxp også.

Takker, de aapner 14 dager foer ja. Men jeg sjekket alle dager fra om 14 dager til 7 mars og der var det ingen.

Nei, det vil jo ikke ha noe for seg å lete etter *A-bonusbillett i LH First i mars. Du vil ikke finne noe. Det du kunne ha funnet på LH F (eller O da) ville jo vært fra nå og fram til ca 18. januar. Men om de har solgt 6-7 billetter i F på en gitt avgang så fyller de ikke opp de siste plassene med *A-bonus-reisende.

Et annen moment med Lufthansa First award til Bangkok er jo at dette er drømmemålet for mange tyskere om vinteren og Miles & More medlemmer har tilgang til å booke bonusbilletter før det slippes for den gemene Star hop 14 dager før.

Lufthansa flyr ikke F til BKK på sommerruten, da de skifter fra A388 til fly uten F. Antar at de setter inn 380 igjen på vinterruten.

Hei. Er det noen vervekampanjer for tiden for Amex platinum? En kamerat som ønsker å bli medlem.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er ikke lenger lov å verve noen til kredittkortavtaler i Norge.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bare en erfaringsrapport herfra. Første gangs bestilling av CT med *A. Satt og lusket på ANA, og kom tilfeldigvis over businessbilletter til Tel Aviv i påsken. Jeg og samboeren snakket senest for et par dager siden om å dra dit, men slo det fra oss grunnet dyre billetter. Swiss via ZRH nedover, Brussels via BRU tilbake. Business hele veien. OK, kanskje ikke optimal utnyttelse av poeng da kun etappen ZRH-TLV er med "interkontinental" standard, men what the heck. Jeg er ikke veldig godt vant, med intraeuropeisk SAS+ som det foreløpig mest overdådige jeg har prøvd ombord på et fly...

Ringte så SAS booking på 9150 5400, og fikk kontakt med en svært hyggelig og effektiv svensktalende kvinne. Jeg la frem ruten, og alt var ordnet på 3 minutter. Må dog sies at hun først ikke fant billetter da hun søkte etappevis, men på hennes eget initiativ søkte hun så på hele strekningen, og da dukket det opp, helt i hht ANA tool.

Så med det var 90 000 EB-poeng og en CT brukt, og jeg er godt fornøyd med å få prøvd CX C klasse i en A340 slik det ser ut p.t.

Air India? Har booket en reise med CT til India, og tenkte å ha endelig destinasjon til en mindre flyplass. I KVStools får jeg opp sinnsykt mange AI-flyvninger på award, i alle klasser. Men da jeg ringte CT fikk jeg vite at Eurobonus-tilgangen til det meste av AI-billetter er blokkert.

Har noen erfaring med å få brukt eurobonus-poeng til å fly med Air India? Jeg skal bare fly en time videre fra Dehli, og da er det litt kjedelig å kjøpe en egen billett for dette, uten godene jeg tar med meg fra høyeste klasse på Lufthansa inn til landet.

Air India? Har booket en reise med CT til India, og tenkte å ha endelig destinasjon til en mindre flyplass. I KVStools får jeg opp sinnsykt mange AI-flyvninger på award, i alle klasser. Men da jeg ringte CT fikk jeg vite at Eurobonus-tilgangen til det meste av AI-billetter er blokkert.

Har noen erfaring med å få brukt eurobonus-poeng til å fly med Air India? Jeg skal bare fly en time videre fra Dehli, og da er det litt kjedelig å kjøpe en egen billett for dette, uten godene jeg tar med meg fra høyeste klasse på Lufthansa inn til landet.

Har samme erfaring, masse AI-flights både i KVS Tool og på United, men CT-telefonen klarer ikke å booke de.

Status
Not open for further replies.
Back