AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

116 er kun fuel charge, og kun en vei pr person. Andre avgifter kommer i tillegg. Så det blir 232 euro pluss diverse avgifter...jeg betalte nettopp 3400 pr person til NYC.

116 er kun fuel charge, og kun en vei pr person. Andre avgifter kommer i tillegg. Så det blir 232 euro pluss diverse avgifter...jeg betalte nettopp 3400 pr person til NYC.

OK. Da forstår jeg. Takk for info

Jeg skjønner ikke helt kommentaren om en fast mye lavere avgift på *A awards. Booket nettopp OSL - FRA - DBX - FRA - OSL med LH på CT. Fortsatt over NOK 3000 pr pers og langt fra 116 € som nevnt tidligere i denne tråden.

Har jeg eller agenten misforstått ? Noen som vet hva er korrekt? Booking ble gjort i dag 27 juni

116 euro per retning plus vanlige skatter skulle bli omtrent 3000kr.

Men såvidt jeg forstår, er det flere som har spart atskillig tusen kroner på å booke om allerede bestilte CT-reiser etter at 116-euroavgiften ble innført? Erstatter så denne avgiften noe som før var flere tusen kroner rett i SAS' lomme i form av fuel surcharge?

Men såvidt jeg forstår, er det flere som har spart atskillig tusen kroner på å booke om allerede bestilte CT-reiser etter at 116-euroavgiften ble innført? Erstatter så denne avgiften noe som før var flere tusen kroner rett i SAS' lomme i form av fuel surcharge?
Min forrige reise til USA kostet 3400 i fuel surcharge pluss 1100kr i skatter pr pers. Rundt 1200 billigere nå med andre ord.

Last edited:

Min forrige reise til USA kostet 3400 i fuel surcharge pluss 1100kr i skatter pr pers. Rundt 1200 billigere nå med andre ord.

Det er vel først og fremst de virkelige lange reisene som nå har blitt endel billigere, typisk Japan og Sørøst Asia?

SQ er bra, men gutter man reiser vel ikke via SIN til BKK bare pga. dette!

Det er en halv dag bortkastet som man kan kose seg på med en kald øl på en fin strand.

Det er en halv dag bortkastet som man kan kose seg på med en kald øl på en fin strand.

Åh, men det hadde jeg lett gjort... SQ ruler, TG kontra-ruler, og det er ikke så fjonge strender i BKK uansett.

Det finnes ingenting som heter rasjonelle reiseruter for medlemmene på dette forumet. :) London-Tokyo via Singapore er for eksempel helt innafor...

Du er på feil forum om du er på jakt etter rasjonelle, fornuftige vurderinger om reiselengde kontra selskap!! :)

Det er helt riktig. De går vel fremdeles i SAS sin lomme...men noe mindre nå.

Jeg leter etter biz billetter til Japan til høsten, men det er jo helt latterlig. Hvis det overhodet fins noe ledig er det en sjelden gang i Plus. Hva er vitsen med companion billett hvis en ikke får bestilt vanlig eurobonus billett..

Noen tips? Expertflyer? Noen andre flyselskap hvor det lønner seg å bruke CT til japan? Er ikke giret på 600 Eur i gebyr liksom.

Jeg leter etter biz billetter til Japan til høsten, men det er jo helt latterlig. Hvis det overhodet fins noe ledig er det en sjelden gang i Plus. Hva er vitsen med companion billett hvis en ikke får bestilt vanlig eurobonus billett..

Noen tips? Expertflyer? Noen andre flyselskap hvor det lønner seg å bruke CT til japan? Er ikke giret på 600 Eur i gebyr liksom.

Med SAS du vil fly? Da må du være tidlig ute. Høsten er nok opptatt for lenge siden.

Ser at bonusreise kan bestilles med SAS fra Eurobonussidene. Da kan man velge å bruke 50% rabatt enten for en eller to reisende.

Reiser man alene til feks USA i C, blir prisen 100.000 - 50% = 50.000 poeng.

Fungerer denne 50% rabatten som alenereisene også med andre flyselskaper, feks LH eller SQ ?

Ser at bonusreise kan bestilles med SAS fra Eurobonussidene. Da kan man velge å bruke 50% rabatt enten for en eller to reisende.

Reiser man alene til feks USA i C, blir prisen 100.000 - 50% = 50.000 poeng.

Fungerer denne 50% rabatten som alenereisene også med andre flyselskaper, feks LH eller SQ ?

Hvis du SAS Amex Plat ja. Ikke på premium

Har nettopp bestilt en tur til Tokyo.
50.000 poeng (pga companion ticket, ellers ville det ha vært 100.000) og 773NOK for Trondheim-Oslo-Copenhagen-Tokyo og retur med samme rute (det var ikke mulig å fly TRD-CPH, så det ble en tur innom OSL begge veier). Skandinavia i Pluss, den lange biten i business.
Blir første gang med interkontinental business for meg, så jeg gleder meg som en unge. Synd at jeg må vente helt til juleferien, men dette er en bra gave til meg selv synes nå jeg.

I julen er det forresten billetter i C ledig til San Fransisco, New York og Tokyo. Må si at det overrasket meg litt, trodde det var vanskelig å finne C på long haul.

-edit- jeg har forresten amex plat og eurobonus sølv, I tilfelle det utgjør noe forskjell.

Har nettopp bestilt en tur til Tokyo.
50.000 poeng (pga companion ticket, ellers ville det ha vært 100.000) og 773NOK for Trondheim-Oslo-Copenhagen-Tokyo og retur med samme rute (det var ikke mulig å fly TRD-CPH, så det ble en tur innom OSL begge veier). Skandinavia i Pluss, den lange biten i business.
Blir første gang med interkontinental business for meg, så jeg gleder meg som en unge. Synd at jeg må vente helt til juleferien, men dette er en bra gave til meg selv synes nå jeg.

I julen er det forresten billetter i C ledig til San Fransisco, New York og Tokyo. Må si at det overrasket meg litt, trodde det var vanskelig å finne C på long haul.

-edit- jeg har forresten amex plat og eurobonus sølv, I tilfelle det utgjør noe forskjell.
Takk for tipset! Ser at de har lagt ut flere bonusbilletter rundt jul/nyttår. Jeg fikk oppgradert min retur fra HKG fra Y+ til C på nyåret. :D

Nå begynner det å bli skrapet med alternativer for vår juleferie. :-(
Vi ønsker å benytte CT og dra til et varmt sted 16/17 des og tilbake igjen 4-7. jan. 2 pers.
Noen som har noen tips til routing for å komme oss et varmt sted?

Det som er ekskludert er:
- Alle land med $
- Sør-Amerika grunnet sika virus
- Alle flyvninger med Turkish Airlines

Foreløpig alternativer er: (Har funnet ledig biz til alle* disse destinasjoner.
- Manila og videre til Palawan (Vært på Filippinene før, men ikke Palawan)
- Sør-Afrika *(Har ikke funnet noen biz billetter)
- Seychellene (Noe dyrt her? Og kanskje lite å finne på?)
- Sri Lanka (har lest at noen er veldig fornøyd med dette stedet)
- Ønsker kanskje BKK men finner ingen billetter foreløpig.

Alle tips mottas med takk!
(Har ca 150.000 poeng nå, og CT)

God tilgjengelighet med SAS til Miami i oktober ser det ut til. Booket nettopp meg og kona i OSL-MIA i C 2.10 med retur MIA-CPH-OSL 9.10. Fritt valg av seter i C begge veier.. :)

100k poeng med CT. 518,- NOK pr pers i avgifter.

Status
Not open for further replies.
Back