AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Tar det virkelig *så* lang tid å få utstedt en "CT voucher" ?
Passerte omsetningskravet i januar, men har ennå ikke fått noe. :/

I tilfellet du ikke var kjent med det: Var all omsetning i januar eller på januar fakturen? CT følger kalenderen på omsetning, ikke fakturadato.

Er det mulig å endre en bonusreise selv på sas.no etter man har bestilt online og brukt AmEx Companion Ticket, eller må man ringe inn for alle endringer?

Er det mulig å endre en bonusreise selv på sas.no etter man har bestilt online og brukt AmEx Companion Ticket, eller må man ringe inn for alle endringer?

Du må ringe om alt vedr de billettene

Da ble fjorårets CT brukt på SAS til LA i biz. Får se om 8000 kr i sparte avgifter er verdt det kontra Lufthansa F, man kan jo spise og drikke ekstra godt i LA for den summen.

Hvor vanskelig var det å finne de to billettene? Vurderer både LA, MIA og HKG til høsten, men gruer meg til å lete opp tilgjengelighet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvor vanskelig var det å finne de to billettene? Vurderer både LA, MIA og HKG til høsten, men gruer meg til å lete opp tilgjengelighet.

Måtte lete litt, men tok ikke mer enn en halvtime på mobilen. Vurderte også EWR i juni, men før jeg klarte å bestemme meg var utreise borte. MIA så dårlig ut neste 10 mnd, sikkert pga splitt og høysesong om vinteren

Last edited:

Hos SAS bør du følge med når de legges ut, forsvinner raskt. Det er kun 2 billetter pr flyvning.

Hei,

Ønsker å bruke bonuspoeng og companion ticket på en Australiatur. Hvor og når bør jeg bestille og hvor mye vil det koste i bonuspoeng samt avgifter?

Hei,

Ønsker å bruke bonuspoeng og companion ticket på en Australiatur. Hvor og når bør jeg bestille og hvor mye vil det koste i bonuspoeng samt avgifter?

Thai er det enkleste.
120k for Y
180k for C
220k for F

Skatter og avgifter varierer. Du kan selv prøve deg på http://matrix.itasoftware.com/ ,men ville blir fort rundt 8-10k per person. Dette varierer på flyplasser, klasser og antall mellomlandinger.

Sikter på en tur til japan i biz, helst non stop fra osl. Hvilket selskap tilbyr beste produkt og er tilgjengelig for CT til NRT? Takk!

Sikter på en tur til japan i biz, helst non stop fra osl. Hvilket selskap tilbyr beste produkt og er tilgjengelig for CT til NRT? Takk!

Det går ingen direktefly til Japan fra OSL.

Anbefaler SAS biz, men blir en mellomlanding

Hvis det uansett er mellomlanding kan jeg også velge andre alliance selskaper.. er SAS enda det beste valget når det gjelder business class?

Mange gode rapporter på setet og kabinen, noe mer ujevnt på service+at ARN-HKG-ARN er dagflighter, om en vil nyte produktet hele veien. Fordelen med business er jo at en kan sove i en seng, så på lange flighter kan det være greit å korte ned tiden litt med nattflight.

Singapore flyr C i 772 fra CPH, Thai fra Oslo med 77W osv. Eva Air får positive tilbakemeldinger, så du må nesten google forumet og lese ulike reiserapporter siden alle har sine preferanser. Men et minimum må være lie flat seter på lange strekk. Asiana bruker f.eks en eldre variant på mange ruter som ikke er lie flat.

Mange av oss liker å plotte ulike routinger når vi planlegger, og jeg har fått masse gode tips ved å lese reiserapporter her både på routing og flyselskap.

Jeg har sett på SAS sitt nye biz (må tilstå at jeg aldri har brukt SAS på langdistanse) og det ser meget lovende ut, spesielt mtp at det er nyrenovert kabin. Tror at det godt mulig er beste alternative (også mtp redemption pris).

Samtidig (og OT) er Japan åpenbart et kostbart sted å reise til. Billigste rom på kjente 5* i Tokyo fra 600 Euro...

SAS sin nye C-kabin er i mine øyne mer enn bra nok. I tillegg slipper du unna med småtteri i avgifter mot fire-fem tusen hos alliansepartnere. Problemet med SAS er å finne ledige seter i C.

SAS sin nye C-kabin er i mine øyne mer enn bra nok. I tillegg slipper du unna med småtteri i avgifter mot fire-fem tusen hos alliansepartnere. Problemet med SAS er å finne ledige seter i C.

Enig. 100K poeng+lav skatter/avgifter er bra om en er griseheldig og finner tilgjengelighet. Forhåpentligvis gjør de noe med det til høsten med EB 3.0.

Vær oppmerksom på at om du skal videre til BKK, TYO osv fra HKG på samme CT-billett må du betale 40K poeng mer siden *A krever 140K i C. Alternativt separat billett så du kan stoppe noen dager i HKG.

Til opplysning har det nå blitt innført en fast avgift på 116 euro pr vei pr person på *A-bookinger fra 4/5.Mai og som erstatter fuel/tax. Dette har ikke tilbakevirkende kraft, men endrer du en eksisterende booking med å legge til et leg, som du f.eks senere trekker fra igjen får du tilbake avgifter, men må betale 150krx2 i ombookingsavgift.

Det er SAS som har innført dette i følge Tallin, og da gis de rett de på forumet som mente at SAS skuflet disse avgiftene i egen kasse siden de ikke var reelle.

For min egen del så booket jeg om 27.April, noen dager fra å få tilbake 8000kr. Uansett, en stor forbedring, spesielt for dem som reiser helt til Australia. La oss håpe at ikke SAS trekker dette.

Til opplysning har det nå blitt innført en fast avgift på 116 euro pr vei pr person på *A-bookinger fra 4/5.Mai og som erstatter fuel/tax. Dette har ikke tilbakevirkende kraft, men endrer du en eksisterende booking med å legge til et leg, som du f.eks senere trekker fra igjen får du tilbake avgifter, men må betale 150krx2 i ombookingsavgift.

Det er SAS som har innført dette i følge Tallin, og da gis de rett de på forumet som mente at SAS skuflet disse avgiftene i egen kasse siden de ikke var reelle.

For min egen del så booket jeg om 27.April, noen dager fra å få tilbake 8000kr. Uansett, en stor forbedring, spesielt for dem som reiser helt til Australia. La oss håpe at ikke SAS trekker dette.

Er dette også for fullpris eurobonusbilletter?

Det er jo fantastiske nyheter.

Status
Not open for further replies.
Back