AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Fikk booket en tur til Osaka I går:

Oslo - København SAS PLUS 737-800
København - Frankfurt Lufthansa Business A319
Frankfurt - Osaka Lufthansa Business 747-400
Osaka - Istanbul Turkish Business A330
Istanbul - Stockholm Turkish Business A321
Stockholm - Oslo SAS Plus 737-600

140 000 poeng, 4500kr i skatter pr person. Ulike fly på hvert leg.

Last edited:

Fikk nå bestilt tur til New York i februar i C med SAS. Tur/retur for to personer til 867 kr kan man ikke klage på ;-)

Når jeg hadde bestilt fikk jeg opp valg om å resevere måltid. Men får den ikke opp lenger når jeg ser på reisen. Noen som vet hvordan jeg kan finne tilbake til den? Er menyen der annerledes enn den du får på flyet?

Da kom det companion ticket brev i posten, så da har jeg både for i år og i fjor. Er det noen som helst mulighet til å finne fire seter i F med et Star selskap til en eller annen destinasjon fra Europa?

Slik jeg forstår det får du ikke brukt de to CT'ene sammen; den nye erstatter den gamle.

Om man kansellerer en eurobonusbooking med SAS hvor det er brukt companinon ticket, får man da returnert companinon ticket også? Gitt at CT ikke er gått ut såklart...

Om man kansellerer en eurobonusbooking med SAS hvor det er brukt companinon ticket, får man da returnert companinon ticket også? Gitt at CT ikke er gått ut såklart...

Så lenge det skjer 24 timer før avreise, ja.

Slik jeg forstår det får du ikke brukt de to CT'ene sammen; den nye erstatter den gamle.

Du kan ha flere aktive CT på kontoen på et tidspunkt.

Du kan dog så vidt jeg vet kun bruke en per bestilling, så fire billetter må bestilles som bestillinger for å gå brukt 2xCT.

Vurderer en langtur til asia i februar, da primært Vietnam med CT.
Har sett på United.com men ser at man må ut med 85k EB en vei for biz. Noen som vet om en "billigere" vei dit?
Har jo litt lyst til å prøve thai sin biz, men er det "like greit" å fly sas biz på deler av strekningen?
Er fleksibel på datoer, men rundt 15. jan - 15. feb.

Vurderer en langtur til asia i februar, da primært Vietnam med CT.
Har sett på United.com men ser at man må ut med 85k EB en vei for biz. Noen som vet om en "billigere" vei dit?
Har jo litt lyst til å prøve thai sin biz, men er det "like greit" å fly sas biz på deler av strekningen?
Er fleksibel på datoer, men rundt 15. jan - 15. feb.

Vi fløy TG via BKK til HAN i sommer. 140k poeng for en CT billett for to. C-klasse hele veien.

TG Business var helt greit.

Hvis du skal med SAS, må det vel nesten bli HKG? Da er det relativt lett å komme seg videre til Vietnam.

Vi fløy TG via BKK til HAN i sommer. 140k poeng for en CT billett for to. C-klasse hele veien.

TG Business var helt greit.

Hvis du skal med SAS, må det vel nesten bli HKG? Da er det relativt lett å komme seg videre til Vietnam.

Takk for info!
140k poeng kan jeg leve med!
Er det slik at man heller burde brukt ekstra poeng for å karre til seg First?

Jeg skal sjekke SAS via hong kong også, men da må jeg vel ringe dem.

Takk for info!
140k poeng kan jeg leve med!

Avgiftene er det samme, jeg ville enten kjøpt resten av poengene en manglet, eller ventet. Men det kommer jo helt an på om det haster, økonomi osv.

Om det er tilgjengelig ville jeg gått for det.

Skal fra OSL-SYD-OSL med Thai i feb, C kosta 90k og F kosta 120k. No brainer for meg :) (Brukte CT på meg selv 50% poengrabatt)

Er det mulig?
Bruke CT på seg selv, og dermed få halv pris i poeng for billetten?

Reiser til San Fransisco neste år på CT og prøvde å booke SFO – Toronto – New York (neste dag) – København-Oslo hjem igjen. Damen på CT-linjen fortalte meg at systemet ikke klarte å prise dette og at det ikke var lov til å reise ut av USA den ene dagen (til Toronto Canada) for så å reise tilbake igjen til USA (New York) dagen etter for å fly videre.

Er det noen som vet om dette stemmer..?

Reiser til San Fransisco neste år på CT og prøvde å booke SFO – Toronto – New York (neste dag) – København-Oslo hjem igjen. Damen på CT-linjen fortalte meg at systemet ikke klarte å prise dette og at det ikke var lov til å reise ut av USA den ene dagen (til Toronto Canada) for så å reise tilbake igjen til USA (New York) dagen etter for å fly videre.

Er det noen som vet om dette stemmer..?

Det stemmer nok bra, på vanlige publiserte priser var det ihvertfall for noen år siden ikke lov til å ha routing via Canada med O&D i USA.

Hvilken routing har du reservert til SFO neste år forresten? Ikke den enkleste destinasjonen å finne bonusplasser til.

Det stemmer nok bra, på vanlige publiserte priser var det ihvertfall for noen år siden ikke lov til å ha routing via Canada med O&D i USA.

Hvilken routing har du reservert til SFO neste år forresten? Ikke den enkleste destinasjonen å finne bonusplasser til.
Flyr Oslo - Stockholm - Chicago - San Fransisco der første del er med SK og innenriks USA med United.

Løste det andre "problemet" med å fly videre fra Canada - Europa med Air Canada, men de legger på ganske mye i fueltillegg :(

Alt i business i hvertfall :)

Flyr Oslo - Stockholm - Chicago - San Fransisco der første del er med SK og innenriks USA med United.

Løste det andre "problemet" med å fly videre fra Canada - Europa med Air Canada, men de legger på ganske mye i fueltillegg :(

Alt i business i hvertfall :)

Fin tur det.
Kom det på 110K ?

Fin tur det.
Kom det på 110K ?
Yes, 110k poeng og ganske høye avgifter/skatter + fueltillegg (er innom LHR) på vei hjem igjen.

Et spm: betaler man fueltillegg på flygninger i USA og Canada med Air Canada?

Aeroplan-medlemmer gjør vel ikke det, men mulig Eurobonusmedlemmer gjør det? SAS-damen på telefon mener imidlertid ikke at man gjør det som eurobonusmedlem og betaler kun fueltillegg for Toronto-London. I så fall er fueltillegget på den strekningen skyhøyt!

Last edited:

Ser litt på å reise med Etihad. Noen som vet om en kan bruke CT hos dem, eller må det være Star Alliance?

Companion ticket bookinger må vel fortsatt starte i Scandinavia? EB tar seg veldig godt betalt for posisjonsflight til EY connection i Europa.

Status
Not open for further replies.
Back