Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.
Da har jeg fått skrapet sammen 190000 poeng og har en CT tilgjengelig så da får jeg forhåpentlig vis endelig oppfylt min drøm om å få fly i den helligste klasse
Jeg har tenkt å kombinere denne flyturen med en fin tur for meg og min samboer. Reisemål er ikke 100% bestemt enda, men vi har sett for oss Cancun eller noen reisemål i Asia som Phuket eller Bali. Men andre reisemål er absolutt aktuelle så lenge vi får en fin tur i first class.
Som sagt så har vi aldri flydd verken business eller første klasse,f aktisk aldri pluss eller premium for den saks skyld, og jeg tviler på at vi får sjansen igjen, hvert fall blir det lenge til. Så det er veldig viktig for meg at dette blir et meget bra opplegg slik at vi får mest ut av min CT og mest mulig ut av flyturen med tanke på første klasse og det som er inkludert der.
Jeg har sett en del i det siste på både flyselskap og flytyper og har vel landet på at jeg har meget lyst til å prøve ut Lufthansa. Kunne gjerne ha tenkt å kombinere med et annet flyselskap, men det er ikke like viktig hvilket dette er, men gjerne Thai. Når det gjelder aktuelle flytyper står A380-800 samt 747-8i høyt på ønskelista.
Det hadde også vært kjekt å kunne fått opplevd FCL/FCT i Frankfurt, har hørt det er rimelig luksus. Men Munchen også har vel også en brukbar lounge;-)
Kunne gått tenkt meg en flyvning på minst 10 timer i første klasse, gjerne lengre, og en av turene, om ikke begge hadde vært flott og fått til som en nattflyvning som starter på kvelden. Da får vi prøve alt, både sittende i sete samt prøve å få noen få timer søvn.
Er det noen som har tips/kommentarer til denne turen hadde jeg satt stor pris på det. Evt strekninger som er lettere å få taki first på har jeg ikke peiling på. Har vært inne på united.com, men ser det er ikke så mye ledig... Så gjerne kom med noen fine leg til meg

Reiseperiode kan være fra midten av november til midten av april og vi vil være 14 dager borte pluss tiden det tar å fly tur/retur. Jeg bor i Kristiansund så det hadde vært kjekt om billetten hadde startet her, men jeg vet ikke om det vanskeliggjør turen i forhold til antall strekninger?
Håper på tilbakemelding!!!