AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

De mener de har søndagsåpent på CT telefonen. Har vært i kø nå i snart to timer nå og jeg synes ikke dette er veldig imponerende.

Har bare ventet i en halvtime, men nå er klokken over 1700, men den forferdelige musikken går fortsatt. Stenger de kl. 1700?

Tips for EB tur

Hei,
jeg har en companion ticket som går ut 31 desember, og plus minus 80K eurobonus poeng til gode.

Hvor anbefaler dere å reise? Jeg vet at det er nok for å komme tur/retur til New York i plus, og det burde ikke være så vanskelig å få til, men det er begrenset med dager jeg kan ta fri, mao. vil jeg også høre om muligheter innenfor nærmere destinasjoner som er verdt å besøke i oktober/november med andre airlines enn SAS

Re: Tips for EB tur

Skal du reise alene? Da vil du få halvpris med CT, ergo en person i Business for 50 000 poeng.

Re: Tips for EB tur

Åj,
jeg glemte å spesifisere det.
Vi er faktisk to, men 100K er ikke så langt unna at det skal bli uaktuelt med en tur/retur i Biz. Da er det kanskje såpass behagelig med turen at man trenger ikke flere dager.
Men spørsmål her ville då blitt om det går an i det hele tatt å booke 2 biz som bonus award, det eneste jeg klarer å finne på de fleste avgangene av longhaul sier bare 1 sete ledig :(

Forresten, ang. Companion Ticket, når det står at det går ut i 2017 betyr det at jeg må bestille innen 31dec17 eller at selve turen må være før den datoen?
Også er det virkelig så lav tilgjengelighet i Biz på sånne EB billetter at man omtrent aldri kan få håpe å være to stikker på tur?
Eller er det noe feil i hvordan websiden fungerer?

Forresten, ang. Companion Ticket, når det står at det går ut i 2017 betyr det at jeg må bestille innen 31dec17 eller at selve turen må være før den datoen?

Også er det virkelig så lav tilgjengelighet i Biz på sånne EB billetter at man omtrent aldri kan få håpe å være to stikker på tur?

Eller er det noe feil i hvordan websiden fungerer?

Meiner at retur må vera gjennført innan 31.12.2017.
Dersom du har amex plat., kan du også reise med Star Alliance, og der er det nok fleire billetter ledig. Dei to andre amex korta gjelder bare på Sas (meiner classic er sas scandinavia/europa?, premium sas world wide) og då dei ledige billettane du finn.

Booket akkurat følgende med utreise 20. oktober og retur 30. oktober

OSL-FRA LH i C
FRA-ICN OZ i F
ICN-HAN OZ i C

SGN-BKK TG i C
BKK-CDG TG i F
CDG-BRU SN i C
BRU-OSL SK i "C"

190 000 SK-daler <3

Dersom du har amex plat., kan du også reise med Star Alliance, og der er det nok fleire billetter ledig. Dei to andre amex korta gjelder bare på Sas (meiner classic er sas scandinavia/europa?, premium sas world wide) og då dei ledige billettane du finn.

Spiller det noe rolle om jeg hadde Platinum da jeg opptjente CT eller ikke?
For jeg fikk nemlig platinum i år, mens billetten ble tjent opp på forrige kort. Også virker det på SAS websiden som om jeg kan faktisk bestille turer som har tur og retur neste år med det rabatt, forvirrende :S

For jeg fikk nemlig platinum i år, mens billetten ble tjent opp på forrige kort.
-Det svaret kjenner eg dessverre ikkje.
-Eit godt tips med større grad av sikkert svar, ring Sas Amex og still spørsmålet (prater bare engelsk).

Også virker det på SAS websiden som om jeg kan faktisk bestille turer som har tur og retur neste år med det rabatt, forvirrende :S
-Dette kan du også enklare oppklare med å ringe.

For jeg fikk nemlig platinum i år, mens billetten ble tjent opp på forrige kort. Også virker det på SAS websiden som om jeg kan faktisk bestille turer som har tur og retur neste år med det rabatt, forvirrende :S

Bug på siden. Bare å bestille, men du kan få problemer med å endre etter nyttår.

I følge flere poster på søsterforum har de endret disse reglene sier flere kundebehandlere i Tallin. Det holder å bestille billetten før 31.12 for reise neste år. Hvordan det blir når en ev vil endre bookingen vet jeg ikke, men skulle tro det gikk fint så lenge man ikke kansellerer, kun endrer.

Hei - noen som vet om man blir hentet med med staselig bil selv om man kommer med SAS på fjernpark Frankfurt for videre med Lufthansa First?

Blir da muligheten spolert og man burde heller reise Med Lufthansa til mer ugunstig tid?

Hei - noen som vet om man blir hentet med med staselig bil selv om man kommer med SAS på fjernpark Frankfurt for videre med Lufthansa First?

Blir da muligheten spolert og man burde heller reise Med Lufthansa til mer ugunstig tid?

Muligheten blir spolert med SAS flyvning, kun LH gruppens flyvninger som gjelder. Dog ingen garanti for fjernpark, så lander du med Lufthansa på gate må du ut å gå likevel.

Samme med retur hvis du tenker benytte FCT, da må du ha Lufthansa. Ellers kan du bruke FCL og gå til SAS gate.

Er ikke sikkert det blir staselig bil heller. Selv ble jeg hentet i Mercedes varebil, da det vist var 2 andre i flyet som også skulle fly first. Da bruker de stor bil, og ikke S-klasse / Cayenne.

De har forresten begynt med bil fra a-loungen også, det har jeg ikke opplevd tidligere.
Uansett er bil/ikke bil noe av det minst vesentlige for meg, hadde bil både i MUC og FRA i august.

Last edited:

For meg er bil/ikke bil vesentlig da jeg flyr First kun et par ganger i året og jeg digger rockestjernefaktoren. Fikk også for øvrig van her for noen måneder siden med fatteren som ikke så helt hva som var så stas.

Uansett så her jeg da valgt Lufthansa for å øke sjansen for dette noe som dessverre gir nesten 6 timer på FRA.

Så..

1 - Hvordan er statistikken på OSL flyet, hvor ofte havner morgenflyene på fjernpark?

2 - Hva gjør man med en 5 åring nesten sekst timer på FRA? Porsche experience er lite aktuelt da hun har vokst opp med raske biler og jeg bøtter meg ikke gjennom malt whiskyene på FCT med en liten en på slep.

For meg er bil/ikke bil vesentlig da jeg flyr First kun et par ganger i året og jeg digger rockestjernefaktoren. Fikk også for øvrig van her for noen måneder siden med fatteren som ikke så helt hva som var så stas.

Det er eksternt firma som leverer bilservice-tjenesten, så LH har liten kontroll over hvilken bil som henter/kjører.

Jeg ba uansett spesifikt om en Cayenne i loungen siden det var skuffende med van sist runde. De lovet ingenting, men skulle legge inn request til eksternt firma. Og det gikk greit.

Tror vel kanskje det sitter langt inne å nekte en F-passasjer egen bil, kan da ikke koste så mye i forhold til en billett til 80 000 kr. Om de differensierer poengreiser ift fullprisbilletter vet jeg ikke, men siden det er det eksterne firmaet som leverer vil det kanskje ikke si noe.

Mener også å huske at det gikk på kapasitet, altså hvor mange biler som var tilgjengelige. Gerda & Co. ble vel skuflet inn i en van, så meg og min sønn skulle få Cayenne :D

Men personlig syntes vi begge det var mer behagelig sete i Mercedes limo (ikke van) enn Cayenne.

Da har jeg fått skrapet sammen 190000 poeng og har en CT tilgjengelig så da får jeg forhåpentlig vis endelig oppfylt min drøm om å få fly i den helligste klasse:-)

Jeg har tenkt å kombinere denne flyturen med en fin tur for meg og min samboer. Reisemål er ikke 100% bestemt enda, men vi har sett for oss Cancun eller noen reisemål i Asia som Phuket eller Bali. Men andre reisemål er absolutt aktuelle så lenge vi får en fin tur i first class.

Som sagt så har vi aldri flydd verken business eller første klasse,f aktisk aldri pluss eller premium for den saks skyld, og jeg tviler på at vi får sjansen igjen, hvert fall blir det lenge til. Så det er veldig viktig for meg at dette blir et meget bra opplegg slik at vi får mest ut av min CT og mest mulig ut av flyturen med tanke på første klasse og det som er inkludert der.

Jeg har sett en del i det siste på både flyselskap og flytyper og har vel landet på at jeg har meget lyst til å prøve ut Lufthansa. Kunne gjerne ha tenkt å kombinere med et annet flyselskap, men det er ikke like viktig hvilket dette er, men gjerne Thai. Når det gjelder aktuelle flytyper står A380-800 samt 747-8i høyt på ønskelista.

Det hadde også vært kjekt å kunne fått opplevd FCL/FCT i Frankfurt, har hørt det er rimelig luksus. Men Munchen også har vel også en brukbar lounge;-)

Kunne gått tenkt meg en flyvning på minst 10 timer i første klasse, gjerne lengre, og en av turene, om ikke begge hadde vært flott og fått til som en nattflyvning som starter på kvelden. Da får vi prøve alt, både sittende i sete samt prøve å få noen få timer søvn.

Er det noen som har tips/kommentarer til denne turen hadde jeg satt stor pris på det. Evt strekninger som er lettere å få taki first på har jeg ikke peiling på. Har vært inne på united.com, men ser det er ikke så mye ledig... Så gjerne kom med noen fine leg til meg:-) Reiseperiode kan være fra midten av november til midten av april og vi vil være 14 dager borte pluss tiden det tar å fly tur/retur. Jeg bor i Kristiansund så det hadde vært kjekt om billetten hadde startet her, men jeg vet ikke om det vanskeliggjør turen i forhold til antall strekninger?

Håper på tilbakemelding!!!

Last edited:

Erfaringsmessig er det ganske god tilgjengelighet med Thai, de har ganske mange F-destinasjoner til Europa. I farten kommer jeg på Frankfurt, München, Paris, London. Noen flyes av A380 og andre av B744. Så vil tippe at det vil bære greit å finne en tur til Phuket i løpet av den aktuelle perioden. F-fascilitetene på BKK er veldig bra. Selv har jeg brukt United og ANA sine nettsider for å finne flighter. Lykke til!

Status
Not open for further replies.
Back