AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Noen som har cirka pris på skatter og avgifter fra OSL til AKL via feks LHR, FRA eller CDG og via BKK eller ICN og SYD i F og C (sammenligning). 4 legs hver vei.

Det er vel ikke prisforskjell i C/F annet enn poeng? Booket om LH C fra JFK til LH F EWR og måtte betale 34 kroner i differanse (byttet også noen innenriks mellomlandinger da)

Heisann… Min far fyller 70 år i Februar og jeg tenkte at jeg skulle overraske han med Rod Steward konsert i Las Vegas 1 april (Rod er en av de store favorittene hans)

Jeg ser da selvfølgelig på å bruke en CT billett og jeg har 135.000 poeng i dag men over 150.000 i god tid før avreise.

Noen ideer da om hva som kan være lett å booke? Vi må dessverre booke så tett opp mot avreise som mulig da jeg kommer hjem fra DXB den 28ende.

Dette ønsker (drømmer jeg om) i prioritert rekkefølge:

• Lufthansa i First via FRA
• Hvis ikke First men C så er LH i A380 eller B747 ganske ønskelig.
• Hvis ikke noe av dette blir lett så er det komfort/opplevelse som er viktig.

Er trikset på denne ruten å prøve å få til LH og vente på åpning av First?

Avreise type 31 mars og hjem 3 april.

Tips og råd settes stor pris på.

Komfortmessig anbefaler jeg SAS til LAX og separate billetter mellom LAX og LAS. Swiss har vel begynt med 777 på LAX, så de kan jo også være et alternativ.

Ser på united.com at det er ledig med SAS til og Swiss hjem på dine datoer. Fort deg å booke

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nå ble jeg skuffet her og trenger litt hjelp.. Poengene og CTen ligger klare og jeg skal da til å booke tur til Las Vegas for fattern (som feirer 70) og meg (Rod Steward spiller 1 april og jeg tenker 31MAR-03APR.)

Jeg ringte SAS i Litauen og der møtte jeg en overraskende sur jente (sist gang jeg booket poeng-reise (2012) så var det en grisehyggelig godt voksen norsk SAS dame som var svært flink.

Hun mente det var overhodet ingen ledige award billetter på noen som helst måte hverken med Lufthansa, SWISS, UA, Air Cannada hverken i økonomi, business eller første… Heller ikke pluss minus tre dager i noen ende.. Helt tomt. Jeg spurte om hun var helt sikker og da ble hun sur og spurte «do you think I am lying?»

Hva er det som skjer? Jeg vet SAS har faktisk masse ledig i C for disse dagene.. Men håpet på LH.

Hva gjør jeg feil? Må jeg booke senere? Bær jeg booke SAS flighten og leie bil fra LAX og håpe på at jeg kan booke om til LH senere?

Hjelp

Tror du har vært uheldig med sur jente. Men det som kan gjøre prosessen enklere er å gjøre reseach selv i forkant slik at du har konkrete flygninger og datoer å foreslå. Den kanskje enkleste varianten er å søke award travel på united.com , strekning for strekning. Får opp ymse forslag, bl.a. ser det ut til å være plass på LH402 FRA-EWR 29. mars i kategorien "Business Saver" om du vil nøye deg med LH "halve strekningen". (Finner ikke noe på LH456 til LAX, men f.eks. biz på SK939 30. mars.) Når jeg har prøvd virker det som Tallinn "ser" seter i Business Saver-kategorien.

Nå ble jeg skuffet her og trenger litt hjelp.. Poengene og CTen ligger klare og jeg skal da til å booke tur til Las Vegas for fattern (som feirer 70) og meg (Rod Steward spiller 1 april og jeg tenker 31MAR-03APR.)

Jeg ringte SAS i Litauen og der møtte jeg en overraskende sur jente (sist gang jeg booket poeng-reise (2012) så var det en grisehyggelig godt voksen norsk SAS dame som var svært flink.

Hun mente det var overhodet ingen ledige award billetter på noen som helst måte hverken med Lufthansa, SWISS, UA, Air Cannada hverken i økonomi, business eller første… Heller ikke pluss minus tre dager i noen ende.. Helt tomt. Jeg spurte om hun var helt sikker og da ble hun sur og spurte «do you think I am lying?»

Hva er det som skjer? Jeg vet SAS har faktisk masse ledig i C for disse dagene.. Men håpet på LH.

Hva gjør jeg feil? Må jeg booke senere? Bær jeg booke SAS flighten og leie bil fra LAX og håpe på at jeg kan booke om til LH senere?

Hjelp

Ledig i C med SAS til LAX de datoene. Lufthansen business er ikke så mye å skryte av i forhold til nye biz hos SAS. I tillegg er avgiftene lavere. Og du slipper å forholde deg til Tallinn, alt kan bookes på sas.no.

Hjelp

Kan være greit å spille agentrulletten her. Veldig ofte løser det seg om du bare legger på og ringer på nytt.

Hei og takk for hjelpen.

Da ble det OSL-ARN-LAX med SK og en LAX-LAS med en BMW fra Sixt.

Hjem ble det nye 77W til SWISS via Zurich.

Alt i business, 110.000 poeng, 3700 i avgifter og 260 dollar for en 4 serie cab i fire dager.

Er det grei bruk av CT og poeng?

Å vippe SWISS billetten opp til F har jeg forstått er nå umulig.

Takk igjen.

Her får du valuta for pengene tenker jeg. Kjekke C klasser. Har du ikke prøvd nye SAS C før, vil du bli meget positivt overrasket. Skiller seg markant fra den gamle.

SWISS F kan ikke bookes med EB poeng, men litt dealing i innsjekk og ved gaten er sikkert mulig i bytte mot en neve dollar.

Å vippe SWISS billetten opp til F har jeg forstått er nå umulig.

Takk igjen.

Et alternativ kan være Lufthansa i F via Munchen. Her har det vært en del tilgjengelighet tidligere i motsetning til FRA som jeg aldri har funnet.

SWISS F kan ikke bookes med EB poeng, men litt dealing i innsjekk og ved gaten er sikkert mulig i bytte mot en neve dollar.

Er dette basert på erfaring? "Neve dollar" som i bestikkelse til gate agent?

Er dette basert på erfaring? "Neve dollar" som i bestikkelse til gate agent?

Hihi, er vel mer å høre om du kan kjøpe deg opp hvis det er ledig. En del flyselskaper har dette for å kunne øke inntjening hvis ledige seter. Men det vil nok koste litt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

OK, trodde ikke upgrades for partner *A bonus-pax fra LX C til F forekom i det hele tatt (annet enn rent teoretisk ved overbooking etc). Men hva vet jeg.

Ja, jeg skjønner det. Men jeg har ikke hørt om noen som har klart LX C > F på EB award.

Er det noen som har klart å booke SQ C med CT? Jeg har i ExpertFlyer funnet ledige seter på et A330, for såvidt jeg har lest meg til er det seter på A380 og B773ER de kun slipper til egne medlemmer?

Er det noen som har klart å booke SQ C med CT? Jeg har i ExpertFlyer funnet ledige seter på et A330, for såvidt jeg har lest meg til er det seter på A380 og B773ER de kun slipper til egne medlemmer?
Eg fikk to seter frå København for halvanna år sidan, men det var jo med 772.

Hei,

Har en finfin tur booket til Tokyo hvor det er Air China 748 First til og Asiana 380 First i retur.

Ser det er en åpning nå på veien bort hvor man kan bytte Air China turen til Asiana - burde man det da Asiana er bedre eller er det "nye" First produktet til Air China verdt det for det eksotiske?

Ser det er en åpning nå på veien bort hvor man kan bytte Air China turen til Asiana - burde man det da Asiana er bedre eller er det "nye" First produktet til Air China verdt det for det eksotiske?

Kan du ikke ta en for laget, for å finne ut av det? :p:stir

Kan du ikke ta en for laget, for å finne ut av det? :p:stir

Et poeng - det er faktisk ikke en eneste reviw på 748 China Airlines First Class på nettet (annet en domestic).

Det kan jo ikke være så pyton - setene er jo av samme leverandør som de gjeveste og jeg har til dags dato aldri spist noe god mat på første klasse. (Beste flymaten jeg har fått er fremedeles ultra spicy mat på Sri Lankan)

Tror jeg holder på denne billetten og dumper den kun hvis LH 748 åpner seg - ser faktisk at de "slapp" noen C billetter på denne maskinen i dag og man kan jo håpe.

Takk.

Status
Not open for further replies.
Back