AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Siden du bestilte på sas.no klarte du å bestille en single open jaw, det går ikke om man ringer Tallinn for å endre eller bestille på nytt. Hvis det ikke har blitt en ny funksjonalitet så kan du ikke endre bestillingen på sas.no. Da må du avbestille og bestille på nytt, og det er ikke sikkert at LAX-OSL returen din vil være tilgjengelig da. Hvis det skulle åpne seg tilgjengelighet på utreisen til LAX ville jeg ringt Tallinn og booket om utreisen, men presisert at de ikke må røre returen. Åpner det seg opp utreise til SFO vil de ikke booke det med returen din fra LAX, grunnet single open jaw.
Takk for den infoen Eriksan. Har vært inne på tanken om å ringe Tallinn og høre om de kan endre noe, men da er det lite hensikt i det. Spørs om jeg ikke beholder Chicagobookingen fremfor å vente på to ledige billetter i business til LAX og heller bruker litt tid på å finne ut om jeg tar tog eller fly til San Francisco. En tur i Sears tower har jeg fått skikkelig lyst til, og det er jo mer å finne på i den byen for to som ikke har gått i gater med skyskrapere.

Ikke noe problem å fylle minst et par dager i Chicago med innhold.

Hei!
Samboeren fyller rundår snart, så jeg har fått booket award tickets og CT OSL-SFO i SK+ 17/5 og EWR-OSL i SK Business datoene 30/5. Turen ble dermed noen dager lengre enn jeg hadde tenkt, men det var det som var tilgjengelig atm. Dette fikk jeg for den nette sum av 100 000 EB points.
Er det noen her inne som tør å mene noe om oddsen for at det senere dukker opp flere awardbilletter på disse strekningene rundt denne tiden? Fortrinnsvis SK, men andre *A er også aktuelt. Hjemreise kan også være fra LAX eller ORD.

På forhånd takk.

Er det noen her inne som tør å mene noe om oddsen for at det senere dukker opp flere awardbilletter på disse strekningene rundt denne tiden? Fortrinnsvis SK, men andre *A er også aktuelt.
På forhånd takk.

Du har jo alltid muligheten for at LH slipper første klasse-billetter dersom du har lyst og mulighet til å løse ut slike. De er jo en snedig kvitt-eller-dobbelt-mulighet siden de generelt slippes maks 15 dager (og ofte mindre; har ikke funnet noe tydelig mønster) før avreise til *A-partnere. Det blir jo i så fall noe som du får følge med på i tiden rett før avreise. Om du vil ha en pekepinn på oddsene går det jo alltid an å sjekke hvor mye LH har solgt på de forskjellige dagene. Med åtte seter totalt ser det ut til at det ofte må være 4 seter igjen for at de slipper noe til *A-bonus.

Hei!
Samboeren fyller rundår snart, så jeg har fått booket award tickets og CT OSL-SFO i SK+ 17/5 og EWR-OSL i SK Business datoene 30/5. Turen ble dermed noen dager lengre enn jeg hadde tenkt, men det var det som var tilgjengelig atm. Dette fikk jeg for den nette sum av 100 000 EB points.
Er det noen her inne som tør å mene noe om oddsen for at det senere dukker opp flere awardbilletter på disse strekningene rundt denne tiden? Fortrinnsvis SK, men andre *A er også aktuelt. Hjemreise kan også være fra LAX eller ORD.

På forhånd takk.

Som jeg skrev et par poster lenger opp er det egentlig ikke lov å bestille single open jaw med CT, men det fungerer online med SAS. Tallinn vil sannsynligvis ikke godta det hvis du ringer inn for å endre til en *A partner med hjemreise fra en annen by.

Du får ikke full valuta for poengene siden du har blitt belastet for business begge veier og flyr plus én vei. Vet ikke om du vil ha open jaw fordi du vil ha en lang road trip eller noe. Men med *A partnere bør det være mulig å finne en t/r i business, men til LAX og SFO er det veldig begrenset tilgjengelighet ift. resten av USA.

Forstår jeg det riktig at jeg kan booke CT til f.eks SFO med LH neste okt i C, og om LH slipper F inntil avreise så kan jeg booke om til F mot at de tømmer kontoen min for mellomlegget i points?
Om ja, kan jeg også endre routing, så lenge jeg beholder destinasjon? f.eks OSL-FRA-SEA-SFO iso OSL-FRA-SFO, om det er til SEA jeg finner F til?

Forstår jeg det riktig at jeg kan booke CT til f.eks SFO med LH neste okt i C, og om LH slipper F inntil avreise så kan jeg booke om til F mot at de tømmer kontoen min for mellomlegget i points?
Ja.

Om ja, kan jeg også endre routing, så lenge jeg beholder destinasjon? f.eks OSL-FRA-SEA-SFO iso OSL-FRA-SFO, om det er til SEA jeg finner F til?

Om du finner ledige plasser i andre routinger kan du endre de leg´ene du vil. Pass på å oppgi de du vil beholde.

Mulig jeg er blind, men hvor på sas.no er knappen for bestilling av companion ticket?

På høyresiden etter du har valgt avganger kommer det opp et felt der du kan krysse av for om du vil benytte din Amercian Express 50%-rabatt. Velger du denne reduseres poengprisen til det halve.

Noen smartinger kan sikkert paste inn et bilde her.. :)

Dette er da companionticketen.

Kim

På høyresiden etter du har valgt avganger kommer det opp et felt der du kan krysse av for om du vil benytte din Amercian Express 50%-rabatt. Velger du denne reduseres poengprisen til det halve.

Noen smartinger kan sikkert paste inn et bilde her.. :)

Dette er da companionticketen.

Kim

Takk for kjemperaskt svar. Kan ikke se noe der ute. Har fått brev i posten at den skal være opptjent, men da har de nok glemt å legge den inn på meg..

Takk for kjemperaskt svar. Kan ikke se noe der ute. Har fått brev i posten at den skal være opptjent, men da har de nok glemt å legge den inn på meg..

Viste seg at om jeg endret til to voksen og 0 babyer, så er knappen der. Hadde forstått det slik at man kunne ta med baby i tillegg på comp ticket, stemmer ikke det? Noen som vet?

Hadde forstått det slik at man kunne ta med baby i tillegg på comp ticket, stemmer ikke det? Noen som vet?

Ja, gjorde det selv i 2015. Teknisk sett ble vel infant lagt til som et tillegg, og betalte vel 200kr for business til Singapore.

Du har jo alltid muligheten for at LH slipper første klasse-billetter dersom du har lyst og mulighet til å løse ut slike. De er jo en snedig kvitt-eller-dobbelt-mulighet siden de generelt slippes maks 15 dager (og ofte mindre; har ikke funnet noe tydelig mønster) før avreise til *A-partnere. Det blir jo i så fall noe som du får følge med på i tiden rett før avreise. Om du vil ha en pekepinn på oddsene går det jo alltid an å sjekke hvor mye LH har solgt på de forskjellige dagene. Med åtte seter totalt ser det ut til at det ofte må være 4 seter igjen for at de slipper noe til *A-bonus.

First har jeg kanskje ikke råd til, og vet ikke om jeg vil tillegge meg slike vaner heller. Jeg har ikke engang flydd business på longhaul enda, så får kanskje ta det skrittet først ;)

MEN, dersom det skulle bli sluppet andre billetter med SK eller *A som jeg heller vil benytte meg av, hvor lang tid tar det fra avbestilling av awardbillett til både poeng og CT er tilgjengelig for bruk?

Viste seg at om jeg endret til to voksen og 0 babyer, så er knappen der. Hadde forstått det slik at man kunne ta med baby i tillegg på comp ticket, stemmer ikke det? Noen som vet?

Jeg bestilte CT på nett for to personer og ringte etterpå til SAS for å legge til en baby. Det var null problem og kostet kun noen ekstra kroner i avgifter.

CT gyldig ut 2017. Kan man ha avreise i des 2017 og retur rett over i 2018. Må retur starte i 2017 og avsluttes på dato i 2018? eller må retur være avsluttet på dato i 2017?

CT gyldig ut 2017. Kan man ha avreise i des 2017 og retur rett over i 2018. Må retur starte i 2017 og avsluttes på dato i 2018? eller må retur være avsluttet på dato i 2017?

Må avsluttes 15.jan 2018

Jeg bestilte CT på nett for to personer og ringte etterpå til SAS for å legge til en baby. Det var null problem og kostet kun noen ekstra kroner i avgifter.

Takk for svar.

Tok en telefon til companion ticket-nummeret, og de kunne fortelle at med baby så kan man ikke bestille på nett.

(Kunne for så vidt gjort det før jeg postet her, men jeg hater å ringe om slikt ;) )

Da har man fått gjort noe fornuftig på kontoret en stille romjulsdag:) Har planer om en tur på hytta i Thailand i mars, så ringte SAS i Tallinn for å forhøre meg om en Companion Ticket. Etter 43 minutters ventetid kom jeg gjennom... Hadde sjekket opp reiserute i forkant på united.com, og en hyggelig dame som snakket godt engelsk fikset biffen.

03.03:
OSL-MUC med SK Plus
MUC-BKK med TG F i B747

28.03:
BKK-CDG med TG F i A380
CDG-CPH med SK Go
CPH-OSL med SK Go

Meget godt fornøyd med den, så får man følge med på om det åpner seg noen mulighet på vei ut med LH i F.

Og hele stasen kom på 95.000 EB-poeng og NOK 2.973,-.

Noen som har cirka pris på skatter og avgifter fra OSL til AKL via feks LHR, FRA eller CDG og via BKK eller ICN og SYD i F og C (sammenligning). 4 legs hver vei.

Status
Not open for further replies.
Back