AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Mange, inkludert meg, har fått innvilget. Men irriterende at de er så lite konsekvente. Har du prøvd å feede dem leg for leg? "I´d like to book a CT-ticket, and have some flights in mind"
Og så la det gå til supervisor hvis de ikke er villig. Ble godkjent da jeg gjorde det på samme måte

Eg bestilte CT med open-jaw seinast for eit halvår sida, og veit om mange fleire som har gjort det samma utan noko form for spørsmål. Tviler på dei plutseleg har endra reglane, igjen.

Ville gjort eit nytt forsøk i morgon :)

P.S. Var det call-senteret i Estland du var i kontakt med? Har ganske gode erfaringar med dei som sit der.
Ja, altså vanlige nummeret 64 81 60 99. Har begynt å skrive ned navnene på de jeg snakker med så jeg vet hvem jeg ikke har flaks med ;)

Snakket med de igjen nå, og da påstod de at hadde jeg hatt et svenskt Amex kort så har de fulle muligheter til open jaw, men ikke fra Norge. Kun via SAS flights hvis du har et norsk kort. Forøvrig samme damen som jeg snakket med i går.

Last edited:

Svensk kort skal det gå på altså...høres ut som noen har havnet på en aldri så liten snurr der inne!!! Kan umulig være rett

Da har jeg spilt telefonruletten nok til at jeg gir opp. Har notert ned navn som sier nei til open jaw i Estland, så hvis noen ringer og prater med disse personene skal du ikke få lov til å booke en open jaw billett basert på min erfaring.

Greta, Ivar, Kristin, Andreas og Siriana sier alle nei.

Godt innlegg. Vi trenger å få en liste over de "flinke" på telefonen der, så vi slipper å bruke tid på andre...

Jeg har tanker om en ganske omfattende tur og trenger litt velvilje for å få det i boks :)

Fikk bestilt tur til Australia på business i går (tilsynelatende). Har fått elektronisk billett og det står at flyene er bekreftet. Så ringte jeg inn i dag (fordi jeg skulle gjøre en endring). Viste seg at ikke det var så lurt(?). Etter 25 minutts venting fikk jeg til svar at hun ikke kunne utføre endringen, men hun sa også at hun hadde problemer med den eksisterende bestillingen og at de sannsynligvis måtte finne helt ny rute til meg. Mener hun nevnte noe om connection time var for lang. Jeg har 4 stopp og lengste layover er på 18 timer (i Oslo på vei til Australia). Vet ikke om jeg bryter noen regler da?

Veldig kjipt da jeg har brukt 150 dollar for at en på flightfox skulle finne denne ruten.

Noen som har opplevd det samme? At reisen ikke går gjennom selvom man har fått billett?

Fikk bestilt tur til Australia på business i går (tilsynelatende). Har fått elektronisk billett og det står at flyene er bekreftet. Så ringte jeg inn i dag (fordi jeg skulle gjøre en endring). Viste seg at ikke det var så lurt(?). Etter 25 minutts venting fikk jeg til svar at hun ikke kunne utføre endringen, men hun sa også at hun hadde problemer med den eksisterende bestillingen og at de sannsynligvis måtte finne helt ny rute til meg. Mener hun nevnte noe om connection time var for lang. Jeg har 4 stopp og lengste layover er på 18 timer (i Oslo på vei til Australia). Vet ikke om jeg bryter noen regler da?
Veldig kjipt da jeg har brukt 150 dollar for at en på flightfox skulle finne denne ruten.
Noen som har opplevd det samme? At reisen ikke går gjennom selvom man har fått billett?

Høres ut som en merkelig begrunnelse. Alt under 24t pr leg er godkjent. Be om å få snakke med en supervisor og be dem vise til det punktet i SK sine regler.

Med 300.000 poeng på book, og 2 companion tickets liggende å støve ned, så er det kanskje på tide å få svidd av noen poeng.

Men merket fort at jeg er blitt rusten siden glansdagene for 2-3 år siden da jeg fartet land og strand på US Airways bekostning :p

Er det fortsatt ANA som gjelder for å lete seg frem. Logget meg på der, men alt så jo annerledes enn det jeg husker?

Er United noe brukenes til å lete seg frem med?

KVS tools, noen som har en guide for dummies?

På forhånd takk folkens, kjenner det kribler i reisefoten

ANA eller United funker ok, men har du KVS er vel det mer presist ifølge enkelte. Lykke til!

Vel, KVS er jo bare en frontend for bl.a. ANA, så det blir akkurat de samme resultatene...
Air Canada kan man sjekke også.

Jeg angrer hvertfall ikke på at jeg investerte i 2mnd med KVS. Prøvde litt med ANA, men tror ikke jeg hadde klart å ordne meg samme ruten i F t/r Australia uten KVS.

Litt knotete å bruke på mac, men følger man "oppskriften" skal det gå greit.

Får håpe ikke vedkommende har gjort en feil og forsøkt å booke ny reise istedenfor å endre den eksisterende...

Kan CT nå bookes på sas.no? Jeg fikk referert CT-brevet som sendes ut nå i disse dager og der står det at en kan booke både på web og telefon. Det vil i så fall være gode nyheter, i alle fall de som tar ut CT på SAS metall, for andre selskaper og odde bookinger må en sikkert ringe.

Kan CT nå bookes på sas.no? Jeg fikk referert CT-brevet som sendes ut nå i disse dager og der står det at en kan booke både på web og telefon. Det vil i så fall være gode nyheter, i alle fall de som tar ut CT på SAS metall, for andre selskaper og odde bookinger må en sikkert ringe.
For SAS-flighter så velger du om du vil bruke CT eller ikke i bookingdialogen

Får håpe ikke vedkommende har gjort en feil og forsøkt å booke ny reise istedenfor å endre den eksisterende...

Det håper ikke jeg heller. De skulle ringe igjen i morgen, mandag. Ønsker egentlig bare å beholde opprinnelig rute (den var i utgangspunktet veldig bra)

Snakket med dem igjen i dag. De ville fortsatt ikke bekrefte ruten. Nå sier de at det er pga at den går gjennom ulike "soner" og at disse sonene kan koste mer Eurobonus poeng. Er det nye regler?

Det er ingen open jaw og ingen layover som er over 23 timer.

Ruten ser slik ut:

Til: KRS-OSL-FRA-ICN-SYD
Fra: SYD-HND/NRT(shuttle buss Tokyo)-BRU-OSL-KRS

Snakket med dem igjen i dag. De ville fortsatt ikke bekrefte ruten. Nå sier de at det er pga at den går gjennom ulike "soner" og at disse sonene kan koste mer Eurobonus poeng. Er det nye regler?

Ruten ser slik ut:

Jeg tipper problemet er at du er innom Japan på veien.

Ruten ser slik ut:

Det er en regel om at reisen må gå via samme sone på tur som retur:
One award is permitted between maximum two zones, with transfer (of less than 24 hours) in a third zone that must be equally or less expensive than the destination zone.
.. men den er det ikke alle der nede som tolker likt etter min erfaring.

Sånn som jeg kan se det, så skal ikke det gjelde for ditt tilfelle, da HND, NRT og ICN er alle i samme sone (Centra Asia & Far East Asia)

For SAS-flighter så velger du om du vil bruke CT eller ikke i bookingdialogen

Og for de som ikke er klar over det (var nytt for meg) kan du bestille en enkelt eurobonus reise til halve poengsummen ved å bruke CT haken i bookingen.

Det er en regel om at reisen må gå via samme sone på tur som retur:

.. men den er det ikke alle der nede som tolker likt etter min erfaring.

Sånn som jeg kan se det, så skal ikke det gjelde for ditt tilfelle, da HND, NRT og ICN er alle i samme sone (Centra Asia & Far East Asia)

Takk for svar. Da er det i hvert fall innenfor reglene. Vet ikke hva de da styrer med? Kanskje han som hjalp meg på Flightfox har gjort en for bra jobb og at de egentlig ønsker at jeg skal booke ny rute pga dette? :-)

Ser at avgiftene også er trukket fra Amex kortet nå. Kom på 4.441,- pr person.

Status
Not open for further replies.
Back