American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Kanskje vi skulle sende en e-post til Amex og spørre om hva som foregår? De kommer jo til å tape mye omsetning på dette.

Om det er slik at Norgesgruppen skal innføre gebyr for kredittkorthandel (ev bare for amex), antar jeg at de er nødt til å informere forbrukerne om dette i forkant? Uansett BØR de gjøre det, for å unngå et spetakkel uten like fra intetanende kunder som setter seg ned for å se på kvitteringen etter at de har kommet hjem.

Skulle vært interessant å høre hva amex/dnb tenker om dette....

Blir vel som i Danmark der det ofte står "Kredittkortbegyr x%, Utenlandske kort 2x%" ved kassen.

Får håpe at dette er en softwareoppgradering.... blir nok mange Kjos-faste i kassen når de oppdager et gebyr for å betale med kredittkort!

Kiwi svarer på kundehenvendelse:

"Det er ingentings som er besluttet foreløpig. Vi har kun tilrettelagt muligheten for dette.

Det jobbes med flere alternative betalingsløsninger, NFC og mobilbetaling. Hva som blir konklusjonen er foreløpig usikkert."

Noen som har noen erfaring med oppgradering til Platinum ved overgang til EBD ?
Har lest noe om dette tidligere, mens når jeg spurte en av saksbehandlerene ble dette kontant avvist.

Om noen har en kontaktperson hos amex som fikser dette ville jeg satt stor pris på kontaktinfo :)
Det er ikke noe automatikk i oppgradering fra Classic/Premium til Platinum ved overgang til EBD, men du har som Diamond ingen årspris på noen av de co-brandede Amex-kortene. Du må kvalifisere til Platinum for å få det. Dersom du kan vise til god betjening på eksisterende konto og oppfyller inntektskravet er det bare å ringe for å søke om oppgradering.

Kanskje vi skulle sende en e-post til Amex og spørre om hva som foregår? De kommer jo til å tape mye omsetning på dette.
Dette er nok ikke noe DNB/Amex har noe en finger med i spillet på, men en vurdering av et påfunn fra NorgesGruppen. Jeg vil tro at mange vil velge bort butikkene deres dersom det innføres et kredittkortgebyr.

Kiwi svarer på kundehenvendelse:

"Det er ingentings som er besluttet foreløpig. Vi har kun tilrettelagt muligheten for dette.

Det jobbes med flere alternative betalingsløsninger, NFC og mobilbetaling. Hva som blir konklusjonen er foreløpig usikkert."

Oversettelse:

Kjære slitsomme kunde.
Vi jobber med å iverksette et system hvor du må betale ekstra for å betale med kort og vil igangsette dette så fort vi vet at Rema ser på samme løsning.

Vi vil jo tross alt å være først ute.

Det er ikke noe automatikk i oppgradering fra Classic/Premium til Platinum ved overgang til EBD, men du har som Diamond ingen årspris på noen av de co-brandede Amex-kortene. Du må kvalifisere til Platinum for å få det. Dersom du kan vise til god betjening på eksisterende konto og oppfyller inntektskravet er det bare å ringe for å søke om oppgradering.

Hadde jeg kvalifisert ville jeg ikke hatt Premium i dag :)

Jeg håper på å få kortet på bakgrunn av relativ høy trafikk og EBD status.
Er på vei til å handle billetter til sommerfeiren for 20-30k og vil gjerne ha Platinumkortet i hånda først, så er litt utolmodig..

Det er flere tilfeller postet i tråden her inne tidligere som har fått platinum uten å nå inntektskravet så burde være oppnåelig for mitt vedkommende også (etter min mening).
I tillegg ønsker jeg å få det i orden før jeg bikker 100k så jeg kan velge hvor jeg vil bruke min CT.

Hadde jeg kvalifisert ville jeg ikke hatt Premium i dag :)

Jeg håper på å få kortet på bakgrunn av relativ høy trafikk og EBD status.

Er på vei til å handle billetter til sommerfeiren for 20-30k og vil gjerne ha Platinumkortet i hånda først, så er litt utolmodig..

Det er flere tilfeller postet i tråden her inne tidligere som har fått platinum uten å nå inntektskravet så burde være oppnåelig for mitt vedkommende også (etter min mening).

I tillegg ønsker jeg å få det i orden før jeg bikker 100k så jeg kan velge hvor jeg vil bruke min CT.

Jeg fikk godkjent søknad for Premium i fjor sommer, etter to måneder uten å motta kort og et par telefoner til amex, ble jeg fortalt at jeg ikke hadde mottat noe kort fordi det lå en feil i systemet. PÅ grunn av min diamond-status skulle jeg automatisk ha PLAT og ikke PREM som jeg hadde søkt om.
Så tok det en uke og kortet lå i postkassen :)

Ok. Da får jeg håpe jeg treffer riktig person i morgen tidlig.. Har fyrt avgårde en mail i kveld.
Jeg ble forøvrig klart og tydelig fortalt at EBD ikke er noe som kvalifiserer en til platinum når jeg gav opp og søkte premien i desember..

Ok. Da får jeg håpe jeg treffer riktig person i morgen tidlig.. Har fyrt avgårde en mail i kveld.
Jeg ble forøvrig klart og tydelig fortalt at EBD ikke er noe som kvalifiserer en til platinum når jeg gav opp og søkte premien i desember..

Har du forsøkt å søke om platinum med bankid etter du fikk diamond (med 10 000.- i kredittgrense)? Amex og SAS support er ikke noe jeg ville brukt fryktelig mye tid på. Også er det jo litt flaut om du sender mail flere ganger med samme spørsmål og samme person svarer ;)

Søkte kun om samme grense som jeg har. 10k er uansett alt for lite.
Når skal sant skal sies er ikke EBD i boks før om to uker, så jeg mener oppgradering burde komme i tide så jeg får nytt kort direkte. Samtidig har jeg jo nå søkt på nytt og burde få mine ekstra poeng for det :-)
Kunne jo være de utviser skjønn her, med dagens tempo er CT i mål i god tid før ferien..

Søkte kun om samme grense som jeg har. 10k er uansett alt for lite.

Dette kan være problemet, det er ikke sikkert DNB er villige til å gi deg din nåværende kredittgrense x2. Forsøk å søk om 10k, dette endrer du uansett lett senere.

Mulig du har et poeng. Jeg får sjekke dette om det ikke ordner seg i morgen.

Jeg ville nok ventet til du faktisk er EBD, men det er nå meg. Tror du har en bedre sjanse da, det er jo ikke en uttalt fordel for Diamantmedlemmer.

Det er vel ikke noe øvre bruksgrense, så lenge det blir betalt tilbake innen 10 dager elns?

Bare for å klage høyt å tydelig, hatt amexplat nå i et drøyt år og klart å opptjene 2 companion tickets, dvs godt forbruk. Skal til usa imorgen og kortet mitt utløper 03/15,

Ble lovet nytt kort av Amex ila feb. med 4 dager av februar igjen, er jeg ikke veldig imponert over et kort som faktisk har sinsykt høyt årsgebyr.

Bare for å klage!

Ha en ellers fin dag folkens

Skal til usa imorgen og kortet mitt utløper 03/15,

Vet ikke hvor lenge du blir, men kortet skal være gyldig ut hele mars. Så du burde ikke få noe problemer om du ikke blir over det.

Det er vel ikke noe øvre bruksgrense, så lenge det blir betalt tilbake innen 10 dager elns?
Absolutt øvre bruksgrense er dynamisk og baserer seg på bruksmønsteret ditt. Hvis du plutselig en måned bruker veldig mye mer enn normalt, kan det være at du støter opp i taket og må ta en telefon for å få den økt. Alt du bruker ut over kredittgrensen må innfris i sin helhet ved neste forfall.

Bare for å klage høyt å tydelig, hatt amexplat nå i et drøyt år og klart å opptjene 2 companion tickets, dvs godt forbruk. Skal til usa imorgen og kortet mitt utløper 03/15,

Ble lovet nytt kort av Amex ila feb. med 4 dager av februar igjen, er jeg ikke veldig imponert over et kort som faktisk har sinsykt høyt årsgebyr.

Bare for å klage!

Ha en ellers fin dag folkens
Kortet ditt fungerer til og med 31. mars, vanlig praksis er jo at fornyelsen skal leveres i løpet av utløpsmånden så du er nok ikke glemt ;)

Status
Not open for further replies.
Back