Om det er slik at Norgesgruppen skal innføre gebyr for kredittkorthandel (ev bare for amex), antar jeg at de er nødt til å informere forbrukerne om dette i forkant? Uansett BØR de gjøre det, for å unngå et spetakkel uten like fra intetanende kunder som setter seg ned for å se på kvitteringen etter at de har kommet hjem.
Skulle vært interessant å høre hva amex/dnb tenker om dette....
Det er ikke noe automatikk i oppgradering fra Classic/Premium til Platinum ved overgang til EBD, men du har som Diamond ingen årspris på noen av de co-brandede Amex-kortene. Du må kvalifisere til Platinum for å få det. Dersom du kan vise til god betjening på eksisterende konto og oppfyller inntektskravet er det bare å ringe for å søke om oppgradering.Noen som har noen erfaring med oppgradering til Platinum ved overgang til EBD ?
Har lest noe om dette tidligere, mens når jeg spurte en av saksbehandlerene ble dette kontant avvist.
Om noen har en kontaktperson hos amex som fikser dette ville jeg satt stor pris på kontaktinfo![]()
Dette er nok ikke noe DNB/Amex har noe en finger med i spillet på, men en vurdering av et påfunn fra NorgesGruppen. Jeg vil tro at mange vil velge bort butikkene deres dersom det innføres et kredittkortgebyr.Kanskje vi skulle sende en e-post til Amex og spørre om hva som foregår? De kommer jo til å tape mye omsetning på dette.
Kiwi svarer på kundehenvendelse:
"Det er ingentings som er besluttet foreløpig. Vi har kun tilrettelagt muligheten for dette.
Det jobbes med flere alternative betalingsløsninger, NFC og mobilbetaling. Hva som blir konklusjonen er foreløpig usikkert."
Det er ikke noe automatikk i oppgradering fra Classic/Premium til Platinum ved overgang til EBD, men du har som Diamond ingen årspris på noen av de co-brandede Amex-kortene. Du må kvalifisere til Platinum for å få det. Dersom du kan vise til god betjening på eksisterende konto og oppfyller inntektskravet er det bare å ringe for å søke om oppgradering.
Hadde jeg kvalifisert ville jeg ikke hatt Premium i dag
Jeg håper på å få kortet på bakgrunn av relativ høy trafikk og EBD status.
Er på vei til å handle billetter til sommerfeiren for 20-30k og vil gjerne ha Platinumkortet i hånda først, så er litt utolmodig..
Det er flere tilfeller postet i tråden her inne tidligere som har fått platinum uten å nå inntektskravet så burde være oppnåelig for mitt vedkommende også (etter min mening).
I tillegg ønsker jeg å få det i orden før jeg bikker 100k så jeg kan velge hvor jeg vil bruke min CT.
Ok. Da får jeg håpe jeg treffer riktig person i morgen tidlig.. Har fyrt avgårde en mail i kveld.
Jeg ble forøvrig klart og tydelig fortalt at EBD ikke er noe som kvalifiserer en til platinum når jeg gav opp og søkte premien i desember..
Søkte kun om samme grense som jeg har. 10k er uansett alt for lite.
Husk at kredittgrensen ikke er det samme som bruksgrensen på kortet.Søkte kun om samme grense som jeg har. 10k er uansett alt for lite.
Det er vel ikke noe øvre bruksgrense, så lenge det blir betalt tilbake innen 10 dager elns?
Skal til usa imorgen og kortet mitt utløper 03/15,
Absolutt øvre bruksgrense er dynamisk og baserer seg på bruksmønsteret ditt. Hvis du plutselig en måned bruker veldig mye mer enn normalt, kan det være at du støter opp i taket og må ta en telefon for å få den økt. Alt du bruker ut over kredittgrensen må innfris i sin helhet ved neste forfall.Det er vel ikke noe øvre bruksgrense, så lenge det blir betalt tilbake innen 10 dager elns?
Kortet ditt fungerer til og med 31. mars, vanlig praksis er jo at fornyelsen skal leveres i løpet av utløpsmånden så du er nok ikke glemtBare for å klage høyt å tydelig, hatt amexplat nå i et drøyt år og klart å opptjene 2 companion tickets, dvs godt forbruk. Skal til usa imorgen og kortet mitt utløper 03/15,
Ble lovet nytt kort av Amex ila feb. med 4 dager av februar igjen, er jeg ikke veldig imponert over et kort som faktisk har sinsykt høyt årsgebyr.
Bare for å klage!
Ha en ellers fin dag folkens