American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Absolutt øvre bruksgrense er dynamisk og baserer seg på bruksmønsteret ditt. Hvis du plutselig en måned bruker veldig mye mer enn normalt, kan det være at du støter opp i taket og må ta en telefon for å få den økt. Alt du bruker ut over kredittgrensen må innfris i sin helhet ved neste forfall.

Kortet ditt fungerer til og med 31. mars, vanlig praksis er jo at fornyelsen skal leveres i løpet av utløpsmånden så du er nok ikke glemt ;)

Fikk svar fra Amex, og nytt kort skulle ha kommet i februar, men de hadde problemer med produksjonen av nye kort, så nytt kort ville ankomme noen dager etter at jeg er tilbake i Norge.

Kortet er gyldig ut mars ja.

Håper ikke det kommer kredittkortgebyr, men man vet jo aldri.

Kan 25% være mva. sats for eventuelt kredittkortgebyr?

Fikk samme linjen på Meny.
Det er ingen tvil om at 25% er momssatsen på gebyret som eventuelt vil bli innført - det går klart fram av spesifiseringen av kjøp med de forskjellige momssatsene nederst på kvitteringen.

Et internt notat som er sendt til kjøpmennene i NorgesGruppen, bekrefter spekulasjonene våre om at NorgesGruppen vurderer å innføre gebyr for bruk av betalingskort i sine butikker.

http://bonusfeber.no/internt-notat-bekrefter-norgesgruppen-vurderer-kortgebyr/

Jeg aner ikke hva forskjelige matvarer koster, men jeg er ikke interessert i å betale noe kortgebyr før jeg må. Vi får se hva som skjer...

Kontantbetaling med 500- og 1000-lapper (tatt ut gebyrfritt for oss med f. eks. Skandiabanken) vil påføre butikkene langt større kostnader enn å la kredittkortbetaling fortsatt være gebyrfritt.

Protestbetaling med kontanter er herved varslet.

Satser på at deres eget kort, Trumf Visa, fortsatt blir gratis, så har null og si da for min del i forhold til i dag

Og uansett hadde jeg ikke giddet satt igang barnslige "protester", selv om de hadde begynt ta betalt for det. Så ille er det ikke og måtte gå tilbake til Bank Accept

Men det er i og for seg en naturlig initiativ av Norgesgruppen, da det er jo deres jobb og forsøke maksimere overskuddet

Men det er i og for seg en naturlig initiativ av Norgesgruppen, da det er jo deres jobb og forsøke maksimere overskuddet

Og, dersom dette blir utbredt, presse ned kortgebyrene.

Og, dersom dette blir utbredt, presse ned kortgebyrene.

Ja, det er også et poeng. Både kortselskapene (Visa, Amex, MC etc) og kortutstedere (bankene) tjener nok bra på disse tjeneste, så det er jo i forhandlerenes egen interesse og kunne presse de

Jeg fikk AmEx Dimond mer eller mindre umiddelbart.

Står det EuroBonus Diamond i øvre høyre hjørne på kortet ditt? Er det noen andre som nå har fått et kort hvor det står EuroBonus Diamond? Jeg krangler for tiden med kundeservice i både AmEx og EuroBonus om mulighetene for å få til dette.

Står det EuroBonus Diamond i øvre høyre hjørne på kortet ditt? Er det noen andre som nå har fått et kort hvor det står EuroBonus Diamond? Jeg krangler for tiden med kundeservice i både AmEx og EuroBonus om mulighetene for å få til dette.
Det gjør det ved siden av SAS sin logo. :-)

ebd4db0a9ad982e9ca9b8c1d524bd5fc.jpg

Er det dette du krangler med noen om?

Er det noen som har erfaring med bruk av KJØPS- OG INTERNETTFORSIKRING som følger med SAS EB AmEx Platinum - og ikke minst hvor man henvender seg ved skadetilfelle? Fortrinnsvis epost...

50% rabatt for våre AMEX kunder - bestilling av bonusreise. Det kommer opp når jeg skal bestille en bonusreise for meg selv. Ref det til companion ticket? Eller er det en 50% rabatt på alle bonusreiser. Hvis ja, hvordan får jeg til rabatten?

50% rabatt for våre AMEX kunder - bestilling av bonusreise. Det kommer opp når jeg skal bestille en bonusreise for meg selv. Ref det til companion ticket? Eller er det en 50% rabatt på alle bonusreiser. Hvis ja, hvordan får jeg til rabatten?

Ja, den var jo litt snodig, selv om jeg ikke ser at det er gitt rabatt i bookingdialogen.

Attachments

• amex.jpg
    amex.jpg
    96.2 KB · Views: 749

Ikke jeg heller, betalte en slik billett med amex for kvarter siden..
Gjelder dette da beste pris eller beste tilgjengelighet?

Jeg får opp rabatten men går man et steg videre så blir den ikke trukket fra, har dere andre klart å applisere denne?

Tipper dette bare er en delvis utrulling og tilrettelegging for at man får mulighet til å booke CT på egenhånd? I første omgang begrenset til SK.

Noen som vet hvor langt etter de er med å sende ut amex-kort? Fikk kode i forrige uke, men har ikke mottatt kort i posten ennå. Perioden min går ut i mars.

Status
Not open for further replies.
Back