American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Ikke krasjer jeg.
Det jeg kjøper på nett er hovedsaklig flybilletter og hotell.

Blomster til bestemor ser jeg ingen grunn til å bruke forsikring på.

Greit nok, men det er nok endel kunder som synes det er ok å betale 45 dollar pr dag istedet for 100 dollar når du skal ha leiebil i USA.

Også praktisk at den nye Ipaden du kjøpte er forsikret når den blir stjålet eller knust etter en uke.

Hvordan får du nedsatt pris på leiebil med kortet? (Ja, eg vet ikke har satt meg inn i alle fordelene)

Ja, det er praktisk hvis man har for uvane for å bli frastjålet og/eller knuser padder ofte. Ser den, men ikke relevant for mitt bruk.
Mitt behov er en god fleksibel forsikring, noe reiseforsikringen ikke var. Den er helt gjennomsnitts og ubrukelig for globetrotter behov.

Noen som har opplevd at et norsk drosjeselskap/drosjesjåfør legger til et påslag på prisen dersom man insisterer på å betale med Amex-kort?

Noen som har opplevd at et norsk drosjeselskap/drosjesjåfør legger til et påslag på prisen dersom man insisterer på å betale med Amex-kort?

Har jeg aldri opplevd. Og jeg har brukt det mye i drosje.

Nei, men jeg betalte med AmEx på Kiwi i dag.
Der har datasystemet lagt til en ny linje på kvitteringen:

"Gebyr kortbetaling, 25%"

Imidlertid er denne gebyr-funksjonen ennå ikke aktivert, da beløpet utenfor denne posteringen står på kr 0,00. Dette lover ikke bra.

Imidlertid er denne gebyr-funksjonen ennå ikke aktivert, da beløpet utenfor denne posteringen står på kr 0,00. Dette lover ikke bra.

Her lukter det mer Rema-shopping fremover. Der er det iallfall billigere og en kan betale med Mastarcard uten påslag.

Det kan jeg ikke tro på. Tviler på at dette ville være rettsmessig. Skrivefeil? 2.5%?

Tviler sterkt på at Norgesgruppen tørr å innføre kredittkortgebyr overhodet. Tipper det bare er en softwareoppdatering e.l. som gjør at dette dukker opp på kvitteringen.

Håper ikke det kommer kredittkortgebyr, men man vet jo aldri.

Kan 25% være mva. sats for eventuelt kredittkortgebyr?

Sjekket kvitteringen fra Meny i dag for noe lignende, men så ingenting. Skal sjekke min lokale Kiwi i løpet av uken. Høres meget usannsynlig at noe slikt skulle innføres.

Tror ikke dette har med handling å gjøre, men muligens hvis du tar ut cash ?

Er jo egentlig ingen overraskelse, butikken må jo betale et gebyr

Konttantbetaling er langt fra gratis, så de skyter seg fort i foten om de begynner med noe sånn

Konttantbetaling er langt fra gratis, så de skyter seg fort i foten om de begynner med noe sånn

Ja, ingen gidder vel å betale 25 kr i gebyr for en helgehandel for tusenlappen på Kiwi. Selv folk på poeng-kjøret skjønner jo at det blir for dumt.

Noen som har noen erfaring med oppgradering til Platinum ved overgang til EBD ?
Har lest noe om dette tidligere, mens når jeg spurte en av saksbehandlerene ble dette kontant avvist.

Om noen har en kontaktperson hos amex som fikser dette ville jeg satt stor pris på kontaktinfo :)

Kiwi i Oslo også med felt for kortgebyr. Kort vei til Rema 1000, sier bare jeg.

Ultra på Bryn i Oslo har også fått inn dette feltet på kvitteringen.

Om det er slik at Norgesgruppen skal innføre gebyr for kredittkorthandel (ev bare for amex), antar jeg at de er nødt til å informere forbrukerne om dette i forkant? Uansett BØR de gjøre det, for å unngå et spetakkel uten like fra intetanende kunder som setter seg ned for å se på kvitteringen etter at de har kommet hjem.

Skulle vært interessant å høre hva amex/dnb tenker om dette....

Status
Not open for further replies.
Back