American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

50% rabatt for våre AMEX kunder - bestilling av bonusreise. Det kommer opp når jeg skal bestille en bonusreise for meg selv. Ref det til companion ticket? Eller er det en 50% rabatt på alle bonusreiser. Hvis ja, hvordan får jeg til rabatten?

Kan også være det kommer tilbud til amexkunder. Jeg fikk tilbud fra Fjordkraft som skulle gi 30% på innenlands, så mulig de kjører flere targetrd tilbud.

Vet ikke om det er tatt opp før, men jeg fikk brev fra AmEx om at jeg må kontakte de for å få fornyet mitt Priority Pass. Tidligere ble det vel fornyet automatisk? Jeg tror ikke jeg gidder å kontakte de... Har aldri brukt kortet grunnet gebyr ved bruk.

Vet ikke om det er tatt opp før, men jeg fikk brev fra AmEx om at jeg må kontakte de for å få fornyet mitt Priority Pass. Tidligere ble det vel fornyet automatisk? Jeg tror ikke jeg gidder å kontakte de... Har aldri brukt kortet grunnet gebyr ved bruk.

Fikk samme brev i dag. Ser ut som et sparetiltak(!). De slipper å produsere x antall kort som aldri brukes, ved å be kundene aktiv be om ett.

Jeg har brukt mitt ved 2 anledninger de siste 3 årene, og kommer til å be om et kort.

Har aldri tenkt på å ta det med før jeg måtte sitte på den trange begredelige *A-loungen fra 1970 i BEY som stinket røyk. Tok med kortet gangen etter og betalte med god samvittighet for å få sitte i en stor og lys lounge. Gikk ikke an å betale seg inn ellers.

Så det er et greit kort å ha sånn i tilfelle :)

Fikk akkurat det brevet nå. Skrev et par setninger til mailen som stod i brevet og fikk bekreftelse innen 5min. Skulle komme nytt kort innen 14 dager. Så det burde gå greit å ta seg tid til [emoji4]

Jeg ble praiet av selgere for AMEX/Eurobonus både på OSL og SVG i dag.

Når jeg forteller at jeg allerede har platinum spør de om jeg er fornøyd. Jeg svarer klart og tydelig NEI.

Den lille søte damen på OSL ble litt satt ut, mens den svenske blårussen på SVG prøvde iherdig å forklare meg hvorfor jeg tok feil. Jeg moret meg med å diskutere med ham til jeg så kofferten min på bagasjebåndet.

Men jeg er faktisk ikke fornøyd, kommer nok til å terminere avtalen før neste årsavgift.
Har hatt et "ordentlig" AMEX Gold i mange år, og der har også nå bonuspoengene begynt å fungere, så da er det egentlig liten forskjell.

Noen som har handlet reise og forsøkt å benytte seg av forsinkringen på denne reisen etter å ha fått nytt kort? Hva er da gjeldende betingelser?
Tenker om man får plantinum etter å ha betalt en reise med premium.

Avgjøres dette av når man kjøper reisen, når man begynner reisen eller når eventuelt skadetilfelle oppstår?

Jeg ble praiet av selgere for AMEX/Eurobonus både på OSL og SVG i dag.

Selv om jeg går i terminalen med ID-kort til flyplassen så blir jeg konstant maset på...
De gir seg aldri :headbang

Elsker AMEX SAS PLAT! NOT

Sendte dem mail fordi jeg fryktet at kortet mitt ville utløpe 1mars, og at jeg manglet nytt kort, fikk fort svar at det varte ut mars og at nytt kort ville komme. 2 april og ingen nye kort ankommet. Ei heller noen nye kort som viser på saldoen. Fint når de kaller det premium kort med stiv avgift!

Kjenner det blir siste året med dette kortet med mindre noe drastisk skjer med servicen.

Noen som veit hva som ligger i
egenandelsforsikring ved leiebilforhold.
dekkes egenandelen uansett også ved dekk og glassskader?

Noen som veit hva som ligger i
dekkes egenandelen uansett også ved dekk og glassskader?

Det står en hel del i vilkårene, som jo ikke er helt tydelig - sikkert greiest å ta direkte kontakt med DnB. Slik jeg leser det er det kun skader/egenandeler man kan få dekket, der leiebilselskapet selv tilbyr denne type ekstraforsikring. Mulig greit å spørre DnB direkte. (Maks beløp er kr. 30.000 pr. skade, forøvrig)

Vi vil erstatte tap som er pådradd under en dekket leiebilreise som følge av en vesentlig skade
på, eller tyveri av, leiebilen, med eller uten en identifisert tredjepart, som enten er ansvarlig
eller ikke, med kostnadene til reparasjon eller istandsetting av leiebilen til dens opprinnelige
tilstand inntil:
...
Tap er begrenset til kostnadene som ville ha bortfalt dersom du hadde betalt for dekning
av bortfall av erstatningskrav for kollisjonsskade eller en lignende bestemmelse tilbudt av
leiebilselskapet.
http://americanexpress.no/saseurobo...-platinum-american-express-card/#forsikringer
http://americanexpress.no/fileshare...E_PLATINUM_kollektivforsikring_0914_LR_v2.pdf

Leide bil i Dublin nå i påsken hos Avis og endte opp med å bruke rabattkoden (AWD) fra American Express Travel Privileges. Fikk omtrent samme pris uansett om jeg brukte AWD koden for EBG, Hilton, Club Carlson, Diners Club eller Amex. Valgte Amex siden man fikk en voucher på oppgradering én bilklasse (printet ut og leverte på leiebilkontoret).

Hadde booket klasse B (Ford Focus or similar) og agenten sa etter å ha studert voucheren at jeg kunne få diesel istedenfor bensin Opel Astra, ikke mye til oppgradering tenkte jeg. Men endte opp med å få en Renault Megane som var i klasse J i følge papirene. Satser på at det tikker inn noen Eurobonus-poeng selv om jeg ikke brukte AWD koden for EBG.

Leide bil i Dublin nå i påsken hos Avis og endte opp med å bruke rabattkoden (AWD) fra American Express Travel Privileges. Fikk omtrent samme pris uansett om jeg brukte AWD koden for EBG, Hilton, Club Carlson, Diners Club eller Amex. Valgte Amex siden man fikk en voucher på oppgradering én bilklasse (printet ut og leverte på leiebilkontoret).

Hadde booket klasse B (Ford Focus or similar) og agenten sa etter å ha studert voucheren at jeg kunne få diesel istedenfor bensin Opel Astra, ikke mye til oppgradering tenkte jeg. Men endte opp med å få en Renault Megane som var i klasse J i følge papirene. Satser på at det tikker inn noen Eurobonus-poeng selv om jeg ikke brukte AWD koden for EBG.

Klasse B er Ford Fiesta eller lignende så en focus som er Klasse C er faktisk en oppgradering.

Har opparbeidet meg noen poeng nå, og jeg og ektefellen prøver å bestille oss en reise til San Francisco til sommeren. Har nok til å fly med LH i F, men finnes ikke noe ledig. Ba dem sjekke alle datoer fra nå og til august, og finnes ingenting. Ikke i F eller C.

Noen som har erfaring på om det faktisk er mulig å få tak i litt ordentlige billetter, eller har noen andre forslag på fremgangsmåte for å fikse seg en tur?

Kan jeg bruke AMex på IKEA noe sted? skal kjøpe allt nytt i stua, så det blir noen tusen i omsetning som jeg gjerne skulle hatt på AMex

Kan jeg bruke AMex på IKEA noe sted? skal kjøpe allt nytt i stua, så det blir noen tusen i omsetning som jeg gjerne skulle hatt på AMex
Kun IKEA i Sverige som aksepterer Amex for øyeblikket, men vet at det jobbes med å få en avtale med kjeden her til lands også.

Du kan evt stikk innom en av disse. De skal kunne ta amex.

Ahlens
Christiania Belysning
Christiania Glass
Clas Ohlson
Hastens
Hegdehaugen Jernvarehandel
Jernia
Jysk
Kitchen
Maxbo
Monter
Oppvaskkum.no
Plantasjen
Poulsson
Princess
Traktoren

Hvordan var det nå igjen, kan man bruke CT på en allerede eksisterende booking (dvs. få halvparten av poengene tilbake)?

Hvordan var det nå igjen, kan man bruke CT på en allerede eksisterende booking (dvs. få halvparten av poengene tilbake)?

Hvis det ikke går, kan du jo uansett bare kansellere den og booke samme billetter på nytt med CT.

Status
Not open for further replies.
Back