American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Har også ringt og reservert mot nytt kort. De prøvde ikke å overtale meg å bli engang. Virker som de har skjønt at de nye betingelser er lite attraktive.

De prøvde ikke å overtale meg å bli engang. Virker som de har skjønt at de nye betingelser er lite attraktive.

De har jo få incentiver ved å forsøke på det, snarere tvert i mot, siden det jo i praksis blir en konkurrent som tar over, når nå DnB mister det til Amex selv

De har jo få incentiver ved å forsøke på det, snarere tvert i mot, siden det jo i praksis blir en konkurrent som tar over, når nå DnB mister det til Amex selv

Tror også at jeg opter ut innen i morgen, så kan man jo kanskje tro at det kan bli noen gode onboardings tilbud i løpet av kommende år.

Ikke i tvil om at tilbudet nå blir dårligere. Men utsiktene til fortsatt å oppnå CT ble avgjørende for å opprettholde AmEx. Men er i tvil om jeg skal beholde MC Premium da jeg ikke har behov for de ekstra statuspoengene.

Jeg har også gitt beskjed pr e-post idag om at jeg heller ikke ønsker å videreføre mitt SAS Amex Plat. Gjør meg ferdig med inneværende år på gammelt kort og koser meg med CT’en som vil være i boks før nyttår.

Re: AmericanExpress SAS/EB-kort (nytt kort fra 2019)

Kom til å tenke på noe... Hvis jeg har bestilt en flyreise med mitt gamle SAS Amex-kort og avbestiller denne reisen i f.eks. mars neste år. Hvordan blir da billetten refundert, med tanke på at Amex-kortet ikke lenger eksisterer? :drunk:

Re: AmericanExpress SAS/EB-kort (nytt kort fra 2019)

Kom til å tenke på noe... Hvis jeg har bestilt en flyreise med mitt gamle SAS Amex-kort og avbestiller denne reisen i f.eks. mars neste år. Hvordan blir da billetten refundert, med tanke på at Amex-kortet ikke lenger eksisterer? :drunk:
Normalt vil slike refusjoner havne på den gamle "kontoen" din (selv om kortet har gått ut), sjekk med DNB

Litt upraktisk kom pengene i retur for den halve årsavgiften inn på Amex-kortet som jo var både utløpt og klippet. Dog løste det seg heldigvis ved en rask telefon til "DNB-Amex" og pengene stod på konto samme dag, og siste rest av kundeforholdet til alt av Amex kunne opphøre :)

Er dette nytt? Platinum kunder har naa adgang til OSL premium lounge (eller OSL lounge naar Premium er stengt). Kortet gir ogsaa adgang til North Sea Lounge i Stavanger. Kun fast track mangler da.
https://www.americanexpress.com/no/fordeler/platinum/flyplasslounger.html

Husk at dette vel er for det "ekte" AMEX Platinum kortet som er et rent AMEX kort, og ikke SAS AMEX kortet ;)

Dette kortet koster jo 6600kr i året. Da skal du reise mye for å forsvare kostnaden for loungetilgang....

Husk at dette vel er for det "ekte" AMEX Platinum kortet som er et rent AMEX kort, og ikke SAS AMEX kortet ;)

Dette kortet koster jo 6600kr i året. Da skal du reise mye for å forsvare kostnaden for loungetilgang....

Jeg vet det, og jeg har det, men ikke den norske utgaven. Det har ikke spilt noen rolle paa ARN. :-)

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back