• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Har også ringt og reservert mot nytt kort. De prøvde ikke å overtale meg å bli engang. Virker som de har skjønt at de nye betingelser er lite attraktive.

De prøvde ikke å overtale meg å bli engang. Virker som de har skjønt at de nye betingelser er lite attraktive.

De har jo få incentiver ved å forsøke på det, snarere tvert i mot, siden det jo i praksis blir en konkurrent som tar over, når nå DnB mister det til Amex selv

De har jo få incentiver ved å forsøke på det, snarere tvert i mot, siden det jo i praksis blir en konkurrent som tar over, når nå DnB mister det til Amex selv

Tror også at jeg opter ut innen i morgen, så kan man jo kanskje tro at det kan bli noen gode onboardings tilbud i løpet av kommende år.

Ikke i tvil om at tilbudet nå blir dårligere. Men utsiktene til fortsatt å oppnå CT ble avgjørende for å opprettholde AmEx. Men er i tvil om jeg skal beholde MC Premium da jeg ikke har behov for de ekstra statuspoengene.

Jeg har også gitt beskjed pr e-post idag om at jeg heller ikke ønsker å videreføre mitt SAS Amex Plat. Gjør meg ferdig med inneværende år på gammelt kort og koser meg med CT’en som vil være i boks før nyttår.

Re: AmericanExpress SAS/EB-kort (nytt kort fra 2019)

Kom til å tenke på noe... Hvis jeg har bestilt en flyreise med mitt gamle SAS Amex-kort og avbestiller denne reisen i f.eks. mars neste år. Hvordan blir da billetten refundert, med tanke på at Amex-kortet ikke lenger eksisterer? :drunk:

Re: AmericanExpress SAS/EB-kort (nytt kort fra 2019)

Kom til å tenke på noe... Hvis jeg har bestilt en flyreise med mitt gamle SAS Amex-kort og avbestiller denne reisen i f.eks. mars neste år. Hvordan blir da billetten refundert, med tanke på at Amex-kortet ikke lenger eksisterer? :drunk:
Normalt vil slike refusjoner havne på den gamle "kontoen" din (selv om kortet har gått ut), sjekk med DNB

Litt upraktisk kom pengene i retur for den halve årsavgiften inn på Amex-kortet som jo var både utløpt og klippet. Dog løste det seg heldigvis ved en rask telefon til "DNB-Amex" og pengene stod på konto samme dag, og siste rest av kundeforholdet til alt av Amex kunne opphøre :)

Er dette nytt? Platinum kunder har naa adgang til OSL premium lounge (eller OSL lounge naar Premium er stengt). Kortet gir ogsaa adgang til North Sea Lounge i Stavanger. Kun fast track mangler da.
https://www.americanexpress.com/no/fordeler/platinum/flyplasslounger.html

Husk at dette vel er for det "ekte" AMEX Platinum kortet som er et rent AMEX kort, og ikke SAS AMEX kortet ;)

Dette kortet koster jo 6600kr i året. Da skal du reise mye for å forsvare kostnaden for loungetilgang....

Husk at dette vel er for det "ekte" AMEX Platinum kortet som er et rent AMEX kort, og ikke SAS AMEX kortet ;)

Dette kortet koster jo 6600kr i året. Da skal du reise mye for å forsvare kostnaden for loungetilgang....

Jeg vet det, og jeg har det, men ikke den norske utgaven. Det har ikke spilt noen rolle paa ARN. :-)

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back