American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Måtte du "klage" til kundeservice? Eller kom poengene automatisk? Hvor lenge hadde du Prem før du fikk Plat?

Poengene kom automatisk, men jeg gikk fra Classic til Platinum med ca. 5mnd mellom. Nå gir jo classic bare 1000 poeng, så mulig det er anerledes.

Dette var i mars, så praksis kan selvfølgelig ha blitt forandret.

Last edited:

Poengene kom automatisk, men jeg gikk fra Classic til Platinum med ca. 5mnd mellom. Nå gir jo classic bare 1000 poeng, så mulig det er anerledes.

Dette var i mars, så praksis kan selvfølgelig ha blitt forandret.
DNB sender automatisk request over til SAS med ny velkomstbonus ved oppgradering. Det er SAS som i de fleste tilfeller stopper at man får ny bonus, men i en del tilfeller går bonus ved oppgradering i gjennom likvel. I teorien skal man kun få velkomstbonus ved nytegning men det er noen som er heldige og får dobbelt opp.

Tänkte skaffa mig ett Amexkort, har sett att det finns vervningskampanjer i Sverige. Hur ligger det till här i Norge?

Tänkte skaffa mig ett Amexkort, har sett att det finns vervningskampanjer i Sverige. Hur ligger det till här i Norge?

Bare å søke på vanlig måte, ingen kampanje gående (har heller aldri hvert det såvidt meg bekjent).

Bare å søke på vanlig måte, ingen kampanje gående (har heller aldri hvert det såvidt meg bekjent).

Bruker det ikke å være litt ekstra å hente i julekalenderen til SAS? Eller er det kun for SAS MasterCard og Diners?

Hmm.. Fikk mail og sms fra DNB nå om mulig missbruk av kortet mitt.
Ringte de og Scandic hotels i Stockholm hadde belasta kortet mitt med 2400kr igår og 3500kr idag, men har ikke hatt noe med Scandic å gjøre noen sinne. Så bra DNB følger med men man må nok passe på litt

Lykke til med å få nytt kort. Mitt ble sperret pga. mistenkelig transaksjon den 17. oktober, og selv om amex kundeservice hardnakket påstår at nytt kort ble sendt meg fra Sverige den 22. oktober, står jeg ennå uten kort. I tillegg begynte spansk DHL å ringe meg igår, trolig for å formidle erstatningskortet jeg ba om mens jeg var på reise for 3 uker siden...Super service.

Re: Er amex verd noe mer enn companion ticket?

da kan jeg legge til, mener det er platinum eller ingenting når det gjelder SAS Amex. Men om du tjener minimum 600 000,- (nå) og har god historikk tror jeg det skal gå fint. De vil sikkert be om et par lønnsslipper, men etter det kaster de kortet etter deg.

Kan mer eller mindre bekrefte at 600k er riktig.
Har søkt et par ganger tidligere og fått direkte avslag ved å legge inn 585k, nå la jeg inn 605k og da gikk det igjennom (riktignok til manuell behandling..)

Lykke til med å få nytt kort. Mitt ble sperret pga. mistenkelig transaksjon den 17. oktober, og selv om amex kundeservice hardnakket påstår at nytt kort ble sendt meg fra Sverige den 22. oktober, står jeg ennå uten kort. I tillegg begynte spansk DHL å ringe meg igår, trolig for å formidle erstatningskortet jeg ba om mens jeg var på reise for 3 uker siden...Super service.
Fikk en telefon jeg også for et par uker siden om at kortet mitt hadde
blitt brukt på en amerikansk sportsbutikk på internett...
kort ble sperret og jeg fikk nytt kort etter en uke, så bra service her ihvertfall

Prøvde å grine meg til å bli oppgradert til Platinum for neste år. Kunne søke over telefon, men med min studentlønn er det sjangseløst. Hun sa derimot at jeg kunne prøve å søke når de hadde lengre historikk på meg... Noen tips og triks her?
Har jo lest om flere som har klatret stigen her, har brukt drøye 100k på 8mnd bruk. En del reise, men ikke masse.

Prøvde å grine meg til å bli oppgradert til Platinum for neste år. Kunne søke over telefon, men med min studentlønn er det sjangseløst. Hun sa derimot at jeg kunne prøve å søke når de hadde lengre historikk på meg... Noen tips og triks her?
Har jo lest om flere som har klatret stigen her, har brukt drøye 100k på 8mnd bruk. En del reise, men ikke masse.

Om du er veldig langt fra 600 000,- i årlig inntekt (og/eller uten betydelig formue) tror jeg ikke du skal ha veldig store forhåpninger. Men du har jo ingenting å tape på å sende inn en søknad hver måned f.eks.

Jeg tror høy omsetning på én måned teller mer enn relativt høy omsetning over tid. For min egen del tror jeg det lå en trigger inne den måned jeg passerte 50k på én måned. Jeg har også lest noen si at reiserelaterte utgifter eller "premiumforbruk" kan hjelpe, men det tror jeg ikke noe på.

Men alt dette er selvfølgelig bare teorier...

Last edited:

Om du er veldig langt fra 600 000,- i årlig inntekt (og/eller uten betydelig formue) tror jeg ikke du skal ha veldig store forhåpninger. Men du har jo ingenting å tape på å sende inn en søknad hver måned f.eks.

Jeg tror høy omsetning på én måned teller mer enn relativt høy omsetning over tid. For min egen del tror jeg det lå en trigger inne den måned jeg passerte 50k på én måned. Jeg har også lest noen si at reiserelaterte utgifter eller "premiumforbruk" kan hjelpe, men det tror jeg ikke noe på.

Men alt dette er selvfølgelig bare teorier...
Det finnes ingen omsteningstriggere, men dersom man bruker kortet jevnlig og innfrir skyldig saldo hver månde/unngår purringer vil man etter etter 8-14mnd. motta et tilbud om å oppgradere til Platinum.

Om ikke så alt for lenge vil inntektskravene bli fjernet på disse kortene ;)

Det finnes ingen omsteningstriggere, men dersom man bruker kortet jevnlig og innfrir skyldig saldo hver månde/unngår purringer vil man etter etter 8-14mnd. motta et tilbud om å oppgradere til Platinum.

Om ikke så alt for lenge vil inntektskravene bli fjernet på disse kortene ;)

Er du sikker på det? Jeg fikk alltid automatisk declined inntill jeg omsatte for over 50k på en måned og ble automatisk godkjent for Platinum. Ingen andre forhold endret. Dette var vel 2-3 måneder etter jeg fikk mitt Classic.

Er du sikker på det? Jeg fikk alltid automatisk declined inntill jeg omsatte for over 50k på en måned og ble automatisk godkjent for Platinum. Ingen andre forhold endret. Dette var vel 2-3 måneder etter jeg fikk mitt Classic.
Når var dette? Kan godt være at du ble inkludert i en av kampanjene på oppgradering. Det har i perioder blitt kjørt slike kampanjer som i hovedsak tar bakgrunn i betalingshistorikk og ikke omsetning pr. mnd.

Når var dette? Kan godt være at du ble inkludert i en av kampanjene på oppgradering. Det har i perioder blitt kjørt slike kampanjer som i hovedsak tar bakgrunn i betalingshistorikk og ikke omsetning pr. mnd.

Februar/mars i år. Fikk hvertfall ingen beskjed om noen kampanje, men søkte regelmessig med bankid.

Last edited:

Fikk avslag på plat 3 ganger, så jeg gikk for premimium, etter 3-4måneder søkte jeg om plat og da gikk det glatt igjennom, hadde vel rundt 60k i omsetning på prem når jeg fikk godkjent plat. Lander ca på 120k i omsetning totalt iår. Så ikke superomsetning. Men tydeligvis nok.

Fikk avslag på plat 3 ganger, så jeg gikk for premimium, etter 3-4måneder søkte jeg om plat og da gikk det glatt igjennom, hadde vel rundt 60k i omsetning på prem når jeg fikk godkjent plat. Lander ca på 120k i omsetning totalt iår. Så ikke superomsetning. Men tydeligvis nok.

Virker som det er en gjennganger, hadde selv kun premium en måned før jeg fikk tilbudet om Plat, samme med to kompiser av meg.

Skulle tro at det ikke er noen som er premium, alle er plat eller classic.

Virker som det er en gjennganger, hadde selv kun premium en måned før jeg fikk tilbudet om Plat, samme med to kompiser av meg.

Skulle tro at det ikke er noen som er premium, alle er plat eller classic.

Jeg måtte faktisk søke om plat. Og det var plat jeg ville ha hele tiden, måtte bare innom prem først :=)

Og den inntektsgrensa tror jeg er svært flytende.

Hvor lang tid tok det før dere fikk kortet etter koden kom i posten ?
SAS har relativt ok priser på inneriks fremover og da kunne det vært greit å kjøre i gang kortet mot CT og forhåpentligvis hurtig oppgradering til Plat pga forbruk... :)

Tok 2 måneder her. Måtte purre 3 ganger. Av hva jeg har lest tar det fra 1 uke til måneder.

Status
Not open for further replies.
Back