American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Det var min tanke også at når koden er klar burde kortet være på vei, men har lest noen ganger her inne at det har tatt grusomt med tid for å få kortet tilsendt..

Nå er dette riktignok en "gråsone" da denne koden er tilsynelatende lik koden jeg har på et annet kort fra DNB..

Det var min tanke også at når koden er klar burde kortet være på vei, men har lest noen ganger her inne at det har tatt grusomt med tid for å få kortet tilsendt..

Nå er dette riktignok en "gråsone" da denne koden er tilsynelatende lik koden jeg har på et annet kort fra DNB..

Logg inn her - https://www.americanexpressonline.no
Om kortet ditt dukker opp er det produsert og sendt.

Takk for tips Kristian :)
Ser at det står et kortnummer der, så da er det nok produsert og sendt.

Ser forøvrig at det går ut når inneværende EBG periode er over selv om jeg allerede har rekvalifisert, litt unødvendig men det er vel greit da EBD er i boks før den tid..

Noen som har hørt rykter om omlegging av norsk Eurobonus Amex slik de har i Sverige nå? Skulle gjerne hatt de 20000 grunnpoengene.

Håper veldig at Norge skal gå over til samme løsning som Sverige, 20.000 grunnpoeng i året er jo helt rått!

Garantert sølvmedlemsskap, uten en eneste flytur. Og ikke minst; mye lettere å få gull.

Håper veldig at Norge skal gå over til samme løsning som Sverige, 20.000 grunnpoeng i året er jo helt rått!

Garantert sølvmedlemsskap, uten en eneste flytur. Og ikke minst; mye lettere å få gull.

20k ekstrapoeng, de teller nada mot status.

Noen som vet om EBG enda får gratis årsavgift ?

20k ekstrapoeng, de teller nada mot status.

Noen som vet om EBG enda får gratis årsavgift ?

Der tar du feil, ErlA:

Alltid minst EuroBonus Silver-medlem
Som SAS EuroBonus American Express Elite Card medlem, får du 20 000 statusgrundande EuroBonus-poäng per år när du betalar din årsavgift. Det innebär att du alltid är minst EuroBonus Silver-medlem. Poängen kan ej lösas in mot resor, varor eller tjänster inom EuroBonus-programmet.

Det er altså omvendt, de teller som grunnpoeng, men du får de ikke inn som poeng og man kan dermed ikke bruke de på noe.

Der tar du feil, ErlA:

Det er altså omvendt, de teller som grunnpoeng, men du får de ikke inn som poeng og man kan dermed ikke bruke de på noe.

Da har de endret på det. Nice. Men føler egentlig det er litt inflasjon i gullkort og diverse allerede her. Ville faktisk heller hatt extrapoeng :p

Hehe, ikke meningen å være så hard.

Hvis du heller ville hatt ekstrapoeng er nok ikke kortet midt i blinken for deg... Det er full årsavgift for alle, og den ligger på 4.000 kr (slik jeg har forstått det)

Eneste fordelen da er at du får 30 EB-poeng per 100 kroner for kjøp på SAS.no.

Men noen som vet om det planlegges en overgang til dette i Norge også?

Hehe, ikke meningen å være så hard.

Hvis du heller ville hatt ekstrapoeng er nok ikke kortet midt i blinken for deg... Det er full årsavgift for alle, og den ligger på 4.000 kr (slik jeg har forstått det)

Eneste fordelen da er at du får 30 EB-poeng per 100 kroner for kjøp på SAS.no.

Men noen som vet om det planlegges en overgang til dette i Norge også?

Tja sitter med amex plat idag, 30 poeng pr hundrelapp er bedre enn de 20 vi får i norge. og Prisen er 1600 i Norge, så 4k og 20k ekstrapoeng ville ikke vært så galt. ( Når man allerede får EBG med vanlig reisemønster så er det mer morro å få poeng man kan reise med).

Jeg ser den, synd det ikke er vanlige grunnpoeng som også kan brukes.

Det er forøvrig fortsatt bare 20p per 100kr for alt annet, kun flybilletter fra sas.no som gir 30p.

Det hadde ihvertfall reddet EBG for fremtiden for min del :)
Nå som endringene trer i kraft vil jeg nok havne litt under grensen for EBG når statusen går ut medio 2016. Er det bare rykter dette eller finnes det noen konkrete planer om å innføre dette for SAS Amex platinum i Norge?

Det hadde ihvertfall reddet EBG for fremtiden for min del :)
Nå som endringene trer i kraft vil jeg nok havne litt under grensen for EBG når statusen går ut medio 2016. Er det bare rykter dette eller finnes det noen konkrete planer om å innføre dette for SAS Amex platinum i Norge?

Tror nok ikke det inføres i Norge, var en diskusjon om det noen sider lenger bak.

Er det noen flere som lurer på hva DnB tenker på når de sender ut Amex-"medlemstilbud" om Cirque du Soleil og Simple Minds? Begge arrangementer har allerede ligget ute for åpent salg i månedsvis, og til samme pris som "medlemstilbudet"?

Er det tregt billettsalg som gjør at Live Nation gir kickback til DnB i en eller annen form mot å sende ut "medlemstilbud"?

Er det noen flere som lurer på hva DnB tenker på når de sender ut Amex-"medlemstilbud" om Cirque du Soleil og Simple Minds? Begge arrangementer har allerede ligget ute for åpent salg i månedsvis, og til samme pris som "medlemstilbudet"?

Er det tregt billettsalg som gjør at Live Nation gir kickback til DnB i en eller annen form mot å sende ut "medlemstilbud"?

Takk for tips Kristian :)
Ser at det står et kortnummer der, så da er det nok produsert og sendt.

Ser forøvrig at det går ut når inneværende EBG periode er over selv om jeg allerede har rekvalifisert, litt unødvendig men det er vel greit da EBD er i boks før den tid..

Da kom kortet i dag, sammen noen bagtags som ikke har samme farge som de jeg har fra før. Disse er kanskje gamle gold-tags..?

Overgangen min fra EBS til EBG med Amex premium kort har mildt sagt vært knotete. Gikk over grensen til EBG i starten av desember. Ventet en måned uten at det kom kort, tags eller noe annet fra hverken SAS eller Amex. Kontaktet DNB som gav meg svaret at de ikke sender ut noen nye kort ved endring av status. Ok tenkte jeg, mente å ha hørt noe annet men godtok den, regnet med at kundeservice visste ting bedre en meg. Kontaktet SAS kundeservice, der fikk jeg svar at de ikke sender ut noe hverken tags eller kort siden jeg hadde amex-kort som EB-kort. Så en dag kom det PIN-kodebrev fra DNB/AMEX men kortet lot vente på seg. Tilbake til DNB, kom over en kundebehandler som virket som han hadde mer oversikt. Han kunne ikke skjønne hvorfor kortet ikke hadde kommet til meg da det var sendt lenge før julaften. Så han skulle bestille nytt kort. Er det ingen automatikk i utsendelse av bagtags osv("velkomstpakke") hos Amex eller SAS lengre? Skal jeg bare bestille tags via min side hos SAS.no?

Overgangen min fra EBS til EBG med Amex premium kort har mildt sagt vært knotete. Gikk over grensen til EBG i starten av desember. Ventet en måned uten at det kom kort, tags eller noe annet fra hverken SAS eller Amex. Kontaktet DNB som gav meg svaret at de ikke sender ut noen nye kort ved endring av status. Ok tenkte jeg, mente å ha hørt noe annet men godtok den, regnet med at kundeservice visste ting bedre en meg. Kontaktet SAS kundeservice, der fikk jeg svar at de ikke sender ut noe hverken tags eller kort siden jeg hadde amex-kort som EB-kort. Så en dag kom det PIN-kodebrev fra DNB/AMEX men kortet lot vente på seg. Tilbake til DNB, kom over en kundebehandler som virket som han hadde mer oversikt. Han kunne ikke skjønne hvorfor kortet ikke hadde kommet til meg da det var sendt lenge før julaften. Så han skulle bestille nytt kort. Er det ingen automatikk i utsendelse av bagtags osv("velkomstpakke") hos Amex eller SAS lengre? Skal jeg bare bestille tags via min side hos SAS.no?

Når jeg gikk fra sølv til gull i august 2014 kom det automatisk nye kredittkort og bag tags fra Diners, MC og AmEx. Dog måtte jeg bestille det "rene" EB-kortet fra gullmailen, da det ikke ble sendt ut automatisk når man hadde EB-profilert kredittkort.

Når jeg gikk fra sølv til gull i august 2014 kom det automatisk nye kredittkort og bag tags fra Diners, MC og AmEx. Dog måtte jeg bestille det "rene" EB-kortet fra gullmailen, da det ikke ble sendt ut automatisk når man hadde EB-profilert kredittkort.

FIkk EB kortet i gull og tags fra SAS, Amexkortet er enda noe ullen farge. Men det går ut i mars, så regner med de shipper nytt da .

Utrolig at man ikke klarer å ha kontroll på dette for de beste kundene sine. Virker som SAS gjennomgående spekulerer i å ikke gjøre noe før de blir bedt om det for å spare penger. Skjønner de ikke at vi kunder blir lei av å alltid MÅTTE ringe, maile og mase på SAS for å få helt åpenbare ting til å skje?

Status
Not open for further replies.
Back