American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Hvor lenge har det ventet på behandling av søknad og utsendelse av kort?
Må eventuelt passe på at kortet er på plass ved starten av året :-)

Det tok ca 1 uke for meg fra godkjenning online og til jeg mottok kortet i posten. Så i visse tilfeller går dette raskt.
Har forøvrig bra erfaring med alle kortene jeg har fått via SAS. Alle kom etter relativt kort tid.

Mao 1-10 uker.. Hehe

Selvom du ikke har høy nok inntekt for Platinum uten EBD (?) ville jeg søkt en måned du har høy omsetning på ditt nåværende kort evt. bare søke regelmessig. Mistenker at det er noen triggere i systemet som innvilger deg om du har omsatt for X,-, men det er i beste fall en dårlig teori.

Har ikke amex for øyeblikket, Diners kortet går ofte varmt med utlegg men det hjelper nok lite i denne sammenheng.

Har ikke amex for øyeblikket, Diners kortet går ofte varmt med utlegg men det hjelper nok lite i denne sammenheng.

Om Diners aksepteres der du har behov for det ville jeg nok bare ventet. Premium kommer jo med årsavgift i motsetning til Diners :)

SAS eller Amex Platinum blir ikke "eksklusivt" uansett om DNB satt inntektskravet til hundretusenmillioner, så hva DNB roter med vet ikke jeg.
SAS Platinum burde innvilges alle som vil betale årsavgiften for og tjene 20 eurobonuspoeng (og er kredittverdige, selvfølgelig).

Tenker jo da på CT, årsavgiften refunderes vel når EBD er i boks?
Uansett ikke noen hast, må nok over på neste år før ct er oppnåelig

Tenker jo da på CT, årsavgiften refunderes vel når EBD er i boks?
Uansett ikke noen hast, må nok over på neste år før ct er oppnåelig

Tipper det gjenværende av årsavgiften refunderes, men ville sjekket det.

Selvom du ikke har høy nok inntekt for Platinum uten EBD (?) ville jeg søkt en måned du har høy omsetning på ditt nåværende kort evt. bare søke regelmessig. Mistenker at det er noen triggere i systemet som innvilger deg om du har omsatt for X,-, men det er i beste fall en dårlig teori.

Jeg tror du er inne på noe her, jeg har iallefall ikke høy nok inntekt til å kunne ha kortet, men fikk oppgradert pga av høy bruk, har venner som har opplevd det samme.

Fikk først ikke plat, søkte da om prem, fikk dette , søkte om plat etterpå og det gikk igjennom

Søkte om Plat 2-3 ganger med avslag. Kuttet så nærmest ut bruken.
Så dumpet tilbudet om Plat ned i postkassa for noen uker siden.
Var overkvalifisert på formue men muligens i grenseland på inntekt når jeg søkte.

Hvordan søker dere om oppgradering? Bare søker dere om det andre kortet? Det er ikke noen egen "oppgraderingsprosess".

Hvordan søker dere om oppgradering? Bare søker dere om det andre kortet? Det er ikke noen egen "oppgraderingsprosess".

Søker på det andre kortet som om det var en "ny" søknad. Siden du har hatt premium så har de brukshistorikk på deg og da er alt somregel good. Merk dog at du ikke får de 12k poengene man ofte får når man ny registrere seg.

Søker på det andre kortet som om det var en "ny" søknad. Siden du har hatt premium så har de brukshistorikk på deg og da er alt somregel good. Merk dog at du ikke får de 12k poengene man ofte får når man ny registrere seg.

Ikke i mitt tilefelle, gikk fra basic via premium til platinum på 2 måneder i fjor, fikk 6000 poeng for premium og 12000 for platinum.

HMmz, jeg fikk det ikke så klagde til kundeservice og fikk beskjed om at jeg ikke fikk det.

fikk 6k + 6k.

Var en nyttårsfeiring mellom søknadene mine, mulig det resetter noe.

Hmm.. Fikk mail og sms fra DNB nå om mulig missbruk av kortet mitt.
Ringte de og Scandic hotels i Stockholm hadde belasta kortet mitt med 2400kr igår og 3500kr idag, men har ikke hatt noe med Scandic å gjøre noen sinne. Så bra DNB følger med men man må nok passe på litt

Sendte søknad om premium kort på mandag denne uken, etter å sjekka litt nøyere så jeg at jeg måtte ha platinum for å få Star Alliance CT ringte de derfor på onsdag og spurte om å endre til Platinum. Ble oppringt igår om at alt var OK, men premium kortet var allerede på vei i posten så det måtte jeg bare makulere når jeg mottok det og platinum kortet var sendt til produksjon. De hadde visst produksjon hver mandag og onsdag.
Bra service!

Tok litt over 15 dager og få nytt Amexkort da jeg nylig gikk fra EBB til EBS. Ellers ser Amex Plat kortet helt likt ut enten man er EBB eller EBS

Status
Not open for further replies.
Back