American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Klag, hadde en klagerunde og fikk refundert årsavgiften som plaster på,såret.

Kommer nok til å gjøre det om de avkrever årsavgift første året. Men forventer nok at jeg må krangle litt med de først. Har dårlig erfaring med Amex tidligere hvor de alltid krangler, retter ikke feil osv til tross for diverse samtaler og at vi var ening om hva som skulle rettes osv. Er derfor fortsatt skeptisk til hvordan kundebehandlingen vil bli.

Jeg har hatt Premium kortet i litt over ett år nå, og har hittil i 2014 omsatt for ca 120.000 - Fikk brev om companion ticket forrige uke.

I går fikk jeg brev med tibud om å oppgradere til Platinum og betale halv årsavgift første året. Jeg er samtidig med i trekningen av 100.000 EB poeng. Det står at jeg allerede er forhåndsgodkjent, og må kun sende inn svarslippen for å benytte meg av tilbudet.

For meg er det en no brainer da 850 i året er mindre enn de 1200 jeg må betale for Premium kortet. I tillegg får jeg jo de ekstre fordelene som 20 poeng pr 100 NOK osv.

Har en kollega som fikk samme brev i går - Er det noen andre her som har fått samme brev? Det står at det er stor sjanse for å vinne poengene da det kun er et fåtall kunder som har mottatt tilbudet, men det tar eg jo litt med en klype salt :)

Kom i posten her også.

Har nå for første gang opplevd å få to ukjente transaksjoner på kortet (uansett kort).

Grei prosess med å sperre kortet, skal også få tilsendt såkalt reklamasjonsskjema og ta saken derfra.

Det interessante her er at jeg (etter 3 telefoner til dem), nå får et erstatningskort innen 24 timer. Dette er et av medlemsfordelene til Platinum kortet.

Normalt hadde jeg ventet de 7-10 dagene det tar få nytt, men nå hadde jeg planlagte kjøp med kortet. Og da er jeg glad for at de honorerer tilbudet de har. Erstatningskortet var forøvrig kostnadsfritt, og skulle sendes med bud.

Kan opplyse om at man ikke kan stole på medlemsfordelen "erstatningskort innen 24 timer". Fikk kortet sperret fredag morgen, mens jeg var i Barcelona. Fikk beskjed på telefon om at dette skyldtes et svindelforsøk i USA. Ba umiddelbart om erstatningskort, men fikk vite at dette kunne ta opptil 3 dager i utlandet og 10 dager i USA. Ikke helt det som står på nettsidene...Ventet til i kveld, før jeg ga beskjed om de kunne droppe hele nødkortet fordi jeg nå skal reise hjem fra Barcelona. Skuffende. Fikk en beklagelse og løfte om halv årsavgift som følge av dette.

Det er meget skuffende indeed.. Er det en read the smallprint sak? Bare innen Norge at en får erstatningskort innen ett døgn? ;(

Det er meget skuffende indeed.. Er det en read the smallprint sak? Bare innen Norge at en får erstatningskort innen ett døgn? ;(

Tja, jeg klarte ikke finne noen slik begrensning - men har ikke studert dette nøye. Det var i det hele en nokså selsom affære å forholde seg til Amex da dette skjedde. Damen jeg snakket med kunne fortelle at både kortsperretjeneste og erstatningskorttjeneste ble håndtert av "noen andre" enn Amex, og jeg måtte derfor settes videre for hjelp - to ganger. Etter tre samtaler om samme temaet mens jeg satt på utekafe i Barcelona var jeg ganske lei. Et ekte premium-produkt hadde gitt meg ett stk saksbehandler som hadde håndtert hele greia for meg.

Må man reise selv med de "opprinnelige" CTene? Jeg har forstått det slik at man kan gi bort hele reisen med de nye (som også kan brukes på *A)? Er det noen her som har prøvd å booke for andre/gi bort?

Må man reise selv med de "opprinnelige" CTene? Jeg har forstått det slik at man kan gi bort hele reisen med de nye (som også kan brukes på *A)? Er det noen her som har prøvd å booke for andre/gi bort?

Fra CT betingelsene opptjent i 2014:
"14 I tråd med generelle EuroBonus regler, kan kortholder velge å gi en EuroBonus reise til en annen person, og dermed også da gi Companion Ticket til en tredje person. Uavhengig om det er korthaver selv, eller en annen person som reiser, må begge reise på samme fly og samme klasse."

Det er andre betingelser for CT opptjent i 2013. Det virker som kortholder må være med på reisen ut fra betingelsene, men hvordan det håndheves vet jeg ikke.

Veldig merkelig om de ønsker å gjøre forskjell på 13 og 14 CT på det punktet...

Noen erfaringer med oppgradering fra premium til platinum og opptjening av CT?
Tenker da siden det ser ut til at EBD får oppgradering uavhengig av inntekt, og at jeg antakeligvis havner på EBD i løpet av våren, så lenge det kommer et ok 499 innenriks tilbud fra sas igjen da.. :-)

Nå tror jeg ikke at jeg kommer til å bruke CT utenom SAS men er meget uheldig om opptjeningsperioden starter på nytt.

CT opptjeningen er pr kalender år.

Men om du går fra premium til platinum hos amex så beholder du "årets" opptjening

Jeg fikk årets CT for noen måneder siden, og nå i forrige uke oppgraderte jeg fra Premium til Platinum Amex. Er det noen som vet hvilke regler som gjelder for CT'n da? Kun SAS, som var regelen da den ble opptjent, eller *A som er regelen nå med Platinum?

Jeg fikk årets CT for noen måneder siden, og nå i forrige uke oppgraderte jeg fra Premium til Platinum Amex. Er det noen som vet hvilke regler som gjelder for CT'n da? Kun SAS, som var regelen da den ble opptjent, eller *A som er regelen nå med Platinum?

Har sjekket dette med kundeservice ifm mitt skifte tidligere. Kun SAS. Hadde du f.eks hatt noen tusen kr igjen til 100K-merket og skiftet kort, blir det *A.

Har sjekket dette med kundeservice ifm mitt skifte tidligere. Kun SAS. Hadde du f.eks hatt noen tusen kr igjen til 100K-merket og skiftet kort, blir det *A.

Ok, får bli en tur til med SK da :) Takker så mye for svar.

Er det kun Platinum kort CT som kan brukes utenom SK?

Hvor lenge har det ventet på behandling av søknad og utsendelse av kort?
Må eventuelt passe på at kortet er på plass ved starten av året :-)

Hvor lenge har det ventet på behandling av søknad og utsendelse av kort?
Må eventuelt passe på at kortet er på plass ved starten av året :-)

Tok et par måneder for meg.
Automatisk godkjent og signert med BankID, så ventet jeg rundt én uke før jeg sendte de en epost hvorpå de sa de trengte dokumentasjon på inntekt. Sendte det og ventet i en drøy måned til.

Har hatt andre kort fra DNB som kom mye raskere, skulle tro Amex ble produsert på samme sted, men tydeligvis ikke.

Tok et par måneder for meg.
Automatisk godkjent og signert med BankID, så ventet jeg rundt én uke før jeg sendte de en epost hvorpå de sa de trengte dokumentasjon på inntekt. Sendte det og ventet i en drøy måned til.

Har hatt andre kort fra DNB som kom mye raskere, skulle tro Amex ble produsert på samme sted, men tydeligvis ikke.
De produseres i Sverige faktisk.

Så på et annet sted enn alle andre DNB kort?
Er vel Evry som drifter den norske kortproduksjonen for DNB inkludert Centurion Line Amex-kort med unntak av SAS EuroBonus-kortene som blir produsert i Sverige.

Status
Not open for further replies.
Back