American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Om flere av dere sender en mail til Kundeservice hos Vinmonopolet (kundesenter@vinmonopolet.no) og ber de om å åpne for American Express i Vinmonoplets butikker,kan dette være med på å hjelpe Teller med å få til en AmEx-avtale med Vinmonopolet. Har selv vært i kontakt med Teller i dag når det gjelder Vinmonopolet og Vinmonopolet hevder de har liten etterspørsel etter AmEx. Men som jeg skriver tilbake til Teller, forhører man seg ikke med de ansatte i butikkene når det gjelder dette, da dette avgjøres sentralt. Teller er i dialog med Vinmonopolet for å åpne for AmEx, og med hjelp av oss kan dette bli en realitet.

Jeg er sikker på at veldig mange hadde betalt med AmEx på Vinmonopolet om det var tydelig merket at de aksepterer American Express.

Så igjen, send en mail til Vinmonopolet.

Om flere av dere sender en mail til Kundeservice hos Vinmonopolet (kundesenter@vinmonopolet.no) og ber de om å åpne for American Express i Vinmonoplets butikker,kan dette være med på å hjelpe Teller med å få til en AmEx-avtale med Vinmonopolet. Har selv vært i kontakt med Teller i dag når det gjelder Vinmonopolet og Vinmonopolet hevder de har liten etterspørsel etter AmEx. Men som jeg skriver tilbake til Teller, forhører man seg ikke med de ansatte i butikkene når det gjelder dette, da dette avgjøres sentralt. Teller er i dialog med Vinmonopolet for å åpne for AmEx, og med hjelp av oss kan dette bli en realitet.

Jeg er sikker på at veldig mange hadde betalt med AmEx på Vinmonopolet om det var tydelig merket at de aksepterer American Express.

Så igjen, send en mail til Vinmonopolet.
Til info.

Jeg har sendt mail til Vinmonopolets Kundesenter nå (onsdag) og fikk svar om at de videreformidler mitt ønske til de som har ansvaret for butikkene.

Om andre gjør det samme vil jeg tro at det kommer til å hjelpe.

Last edited:

Har nettopp blitt EBD og dermed bestilte jeg SAS Amex Platinum som er gratis. I vilkårene står det at man ikke får ekstrapoeng på kjøp av innenriksbilletter slik man får med SAS Diners. Det var jo synd. Men man får CT ved 100k NOK i omsetning da...

Har nettopp blitt EBD og dermed bestilte jeg SAS Amex Platinum som er gratis. I vilkårene står det at man ikke får ekstrapoeng på kjøp av innenriksbilletter slik man får med SAS Diners. Det var jo synd. Men man får CT ved 100k NOK i omsetning da...

Det er de gamle vilkårene fra forbudstiden som ikke er oppdatert. Jeg får poeng på mine innenriks bookinger med Amex.

Jepp, får også poeng ved kjøpa av innenriks billetter.

Fikk godkjent søknad på AMEX PREM den 4.aug i år.
Purret ca en måned etterpå, da skulle de virkelig få fortgang på sakene.. Ingenting skjer!
Ringte kundeservice på nytt i går. De sa problemet var at jeg skulle ikke ha premium pga EBD-status, men PLAT. Prøvde å forklare damen på telefon at jeg ikke får godkjent søknad om PLAT pga inntektskrav jeg tror de har, det er heller ingen steder å huke av at man er EBD.. Damen skulle sjekke det opp, fikk mail i dag om at jeg endret medlemskapet fra PREMIUM til PLATINUM :) Håper bare kortet kommer om ikke altfor lenge.

God helg!

Fikk godkjent søknad på AMEX PREM den 4.aug i år.
Purret ca en måned etterpå, da skulle de virkelig få fortgang på sakene.. Ingenting skjer!
Ringte kundeservice på nytt i går. De sa problemet var at jeg skulle ikke ha premium pga EBD-status, men PLAT. Prøvde å forklare damen på telefon at jeg ikke får godkjent søknad om PLAT pga inntektskrav jeg tror de har, det er heller ingen steder å huke av at man er EBD.. Damen skulle sjekke det opp, fikk mail i dag om at jeg endret medlemskapet fra PREMIUM til PLATINUM :) Håper bare kortet kommer om ikke altfor lenge.

God helg!

Bra. Gir mening at EBD får Platinum ettersom det er fri årsavgift.

Bra SAS og DNB!

I vilkårene står det at man ikke får ekstrapoeng på kjøp av innenriksbilletter slik man får med SAS Diners. Det var jo synd. Men man får CT ved 100k NOK i omsetning da...

Du får poeng på Norwegian innenriksbilletter også.

I norge har vi jo alt 3 nivåer, og 4lapper for et kredittkort er noe dyrt. Men man får vist 20k basispoeng som teller mot status men som ikke kan brukes på bonustur.

De nye svenske kortene ser jo i praksis ganske likt ut som hva vi allerede har her (bare uten 4000SEK årsavgift). At man får en ekstra bonus ved kjøp på SAS sine nettsider hadde det riktignok vært fint om DNB adopterte.

Last edited:

Fikk mitt Platinum kort for noen uker siden. Søkte i forbindelse med kampanjen mot EBG og EBD. Etter jeg har sendt søknaden ser jeg at de endret vilkårene til at det kun er gratis or EBD, og de hevder tilbudet til EBG var feil. Skal bli interresant å se om jeg blir avkrevet årsavgift da jeg bare er EBG?

Har hatt Amex tidligere i mange år og var ikke helt imponert over kundeservicen den gangen. Håper de er bedre nå. Hva er andres erfaring?

Fikk mitt Platinum kort for noen uker siden. Søkte i forbindelse med kampanjen mot EBG og EBD. Etter jeg har sendt søknaden ser jeg at de endret vilkårene til at det kun er gratis or EBD, og de hevder tilbudet til EBG var feil. Skal bli interresant å se om jeg blir avkrevet årsavgift da jeg bare er EBG?

Har hatt Amex tidligere i mange år og var ikke helt imponert over kundeservicen den gangen. Håper de er bedre nå. Hva er andres erfaring?

Så som så kundeservice, ubrukelig concierge, men det beste EB-produktet :)

Jeg tipper (ref. andre poster i tråden) at de vil fakturere deg for årsavgift, men tilby deg å avslutte kortet.

Så som så kundeservice, ubrukelig concierge, men det beste EB-produktet :)

Jeg tipper (ref. andre poster i tråden) at de vil fakturere deg for årsavgift, men tilby deg å avslutte kortet.

Da virker det som lite er endret siden jeg 'klippet' kortet mitt sist gang. Vi får ta fighten når jeg kommer hjem fra ferie i USA. Her funker kortet i alle fall bra

Søkte du før vilkårene ble rettet opp får du nok gratis årspris, i allefall det første året ;)

Klag, hadde en klagerunde og fikk refundert årsavgiften som plaster på,såret.

Jeg har hatt Premium kortet i litt over ett år nå, og har hittil i 2014 omsatt for ca 120.000 - Fikk brev om companion ticket forrige uke.

I går fikk jeg brev med tibud om å oppgradere til Platinum og betale halv årsavgift første året. Jeg er samtidig med i trekningen av 100.000 EB poeng. Det står at jeg allerede er forhåndsgodkjent, og må kun sende inn svarslippen for å benytte meg av tilbudet.

For meg er det en no brainer da 850 i året er mindre enn de 1200 jeg må betale for Premium kortet. I tillegg får jeg jo de ekstre fordelene som 20 poeng pr 100 NOK osv.

Har en kollega som fikk samme brev i går - Er det noen andre her som har fått samme brev? Det står at det er stor sjanse for å vinne poengene da det kun er et fåtall kunder som har mottatt tilbudet, men det tar eg jo litt med en klype salt :)

Status
Not open for further replies.
Back