American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Betingelsene for 2014 CT sier at man ikke kan kombinere klassene. Er dette gjort i virkeligheten, eller har noen klart å booke en kombinasjon av C & F? Mener det er verdt å spørre siden F ikke er tilgjengelig på korte ruter... Eller?

det er lov å kobinere klasser, det som ikke er lov er at en siitter i y og en i c på samme flight

Har ikke gjort en booking ennå, men satser på å gjøre det ganske snart. Dog kommer jeg til å være med flyet. Men i følge hun i Riga på CT nummeret var det helt irrelevant, for hun kunne ikke booke billett for cash allikevel. Men hun kunne booke for samboer og ene ungen ved hjelp av CT.

Da har jeg booket, det fungerte som lovet. Booket først for samboer og minsten for CT 75 000 poeng til USA. Deretter for meg selv med beste tilgjengelighet.

Hvis man betaler med kort hos Tollvesenet, blir det registrert som kontantuttak, eller poenggivende betaling. Noen som vet?

Betaling, men pass på, det blir et ekstra gebyr.

Nei da. Tollen tar alle kort, med varierende gebyr.

Ja det har du rett i.
Var vel forsåvidt på tide, for noen år siden tok de ikke kredittkort.
Blir fort poeng for de som importerer bil da :)

Det kan fort bli mye poeng ja. Fint hvis man mangler omsetning til CT. Jeg har dratt kortet i tollen for over 2 millioner så langt i år. Ikke alltid Amex.

I går i Stavanger....

Kortet fungerer ikke på kiosken på flyplassen (ankomst). Så siden de har stand der så går jeg å spør om dem vet hvordan det går etc. Næh, ikke peiling.
Så fungerer ikke kortet på flybussen bussen, fungerer så ikke i kiosken i sentrum.
Blir da så irritert at jeg ringer for å spørre hvordan det går med den chipen som skulle fikse alt....

Får så følgende beskjed fra KS:

Nei, Amex er egentlig kun for fork som reiser mye i utlandet det.
Er voldsomt mange butikker, terminaler, og minibanker her i Norge som ikke tar det. Ser ikke ut til at det skjer noe nytt heller.
Så, for dem som reiser og bruker kort innenlands så var det ikke så attraktivt.

Jahaja, det kunne dere vært ærlig med tidligere.....

Jeg fikk chip'en til å fungere på Rica Hotel Grimstad i går!

Jeg tror det var første gangen for meg, og damen i resepsjonen var også enig i at det var rimelig nytt...

I går i Stavanger....

Kortet fungerer ikke på kiosken på flyplassen (ankomst). Så siden de har stand der så går jeg å spør om dem vet hvordan det går etc. Næh, ikke peiling.
Så fungerer ikke kortet på flybussen bussen, fungerer så ikke i kiosken i sentrum.
Blir da så irritert at jeg ringer for å spørre hvordan det går med den chipen som skulle fikse alt....

Får så følgende beskjed fra KS:

Nei, Amex er egentlig kun for fork som reiser mye i utlandet det.
Er voldsomt mange butikker, terminaler, og minibanker her i Norge som ikke tar det. Ser ikke ut til at det skjer noe nytt heller.
Så, for dem som reiser og bruker kort innenlands så var det ikke så attraktivt.

Jahaja, det kunne dere vært ærlig med tidligere.....

For en stund siden (muligens fremdeles) fungerte ikke kortet i utlandet heller, selvom stedet tok Amex.... :)

På billettautomaten til NSB står det at de tar AmEx, men jeg har ikke fått det til å fungere. Er det noen andre med erfaringer? Har jeg bare vært uheldig med automat?

På billettautomaten til NSB står det at de tar AmEx, men jeg har ikke fått det til å fungere. Er det noen andre med erfaringer? Har jeg bare vært uheldig med automat?

Det har fungert fint for meg tidligere.

Så det funger altså :)
fungerer hvertfall ikke å betale med amex på nett og appen hos Nsb

Det fungerer bare på automater/stasjoner/tog, visstnok pga sikkerhet. Appen og nett tar vel diners såvidt jeg kan huske.

Last edited:

Funket på Gardermoen i dag, men funker ikke i Porsgrunn. Så det er litt ymse tror jeg.

Status
Not open for further replies.
Back