American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Ang. reiseforsikring. Har fått melding av DNB og pengene er på vei. Jeg hadde ringt onsdag og da kom det frem at vedleggene til mine mail ikke hadde kommet frem.

Vet jeg spør om noe som finnes svar på her inne et sted, men likevel: kan CT kun brukes til destinasjoner Sas flyr til, eller hvilken som helst Star Alliance destinasjon ? (Har platinum kort)

Vet jeg spør om noe som finnes svar på her inne et sted, men likevel: kan CT kun brukes til destinasjoner Sas flyr til, eller hvilken som helst Star Alliance destinasjon ? (Har platinum kort)
Det er vel slik at med Platinumkort kan du reise med alle flyselskaper som er medlem av Star Alliance, mens med Premiumkortet må du holde deg til SAS og WF-destinasjoner. Husk bare at fuel charge tilkommer med mange Star Alliance selskaper.

Edit: mer info her https://www.americanexpress.no/saseurobonus/companion-ticket/

Jeg får normalt EB poengene inn på konto 7 hver måned, denne måneden er det ikke kommet noen poeng. Andre som også har samme problem?

Jeg får normalt EB poengene inn på konto 7 hver måned, denne måneden er det ikke kommet noen poeng. Andre som også har samme problem?
Samme her. Var vel samme problemet for noen måneder siden også mener jeg å huske. De dukker vel opp etter hvert.

Samme her, det hadde vel noe om dobbelt poeng på bruk av kortet utenlands i Juli. Samme som i fjor. det endte opp med at poengene komme en mnd senere enn normalt. Så kanskje de dukker opp i Sept ???

Forrige måned var det en del som fikk de utbetalt 1-2 uker senere enn normalen.

Angående dekning av egenandel på leiebil.

Prøver å lese i vilkårene og finne ut hvorvidt leiebilen må være betalt med AmEx kortet for at forsikringen skal gjelde, men uten å finne noe.

Noen som vet svaret på det?

Fant det til slutt i vilkårene. Leiebilen må være betalt med kortet.

Last edited:

Savner også poengene for juli, kommer normalt 6. i måneden for min del (forfallsdato 20.).

Samme fakturadato og forfall her også (6. og 20.). Fortsatt ingen poeng.

Angående dekning av egenandel på leiebil.

Prøver å lese i vilkårene og finne ut hvorvidt leiebilen må være betalt med AmEx kortet for at forsikringen skal gjelde, men uten å finne noe.

Noen som vet svaret på det?

Fant det til slutt i vilkårene. Leiebilen må være betalt med kortet.

Er dette noe som gjelder kun Platinum-kortet?

I vilkårene for Companion ticket står det:

14. I tråd med generelle EuroBonus regler, kan kortholder velge å gi en EuroBonus reise til en
annen person, og dermed også da gi Companion Ticket til en tredje person. Uavhengig om
det er korthaver selv, eller en annen person som reiser på EuroBonus poeng, må begge reise
på samme fly og samme klasse.

Betyr dette at jeg kan kjøpe billett for fruen og en av ungene på poeng for så å bruke penger på min egen billett?

Det strider jo litt mot punkt 10:
Companion Ticket kan kun brukes når Kortholder og Ledsager reiser sammen,
og Kortholder har betalt sin reise med bonuspoeng.

Da sjekket jeg dette opp med Riga, de bekrefter at jeg kan bestille CT på samboer og barn uten at jeg en gang trenger å være på flyet.

Da sjekket jeg dette opp med Riga, de bekrefter at jeg kan bestille CT på samboer og barn uten at jeg en gang trenger å være på flyet.

Dette var jo oppsiktsvekkende nyheter...

Gode nyheter!

Da er de i såfall ikke særlig konsekvente på kundeservice. Selv er jeg EBD og har fått CT årlig pga høyt forbruk med mitt Plat kort siden første året EB innførte sammarbeid. Derimot har jeg aldri benyttet meg av disse da jeg ikke har bodd i Norge de siste årene og reglene tidligere har vært begrenset til SK. Nå med innføring til star A spurte jeg de da SK ikke flyr til Singapore som er mest aktuell destinasjon. Jeg fant kjapt seter og tenkte at jeg kunne sende foreldrene mine i C klasse, men svaret var nei og jeg endte med å booke ett sete og betale for det andre....

Flere som har erfaring ved henvendelse? Jeg pusher ikke, leste klausulen en gang til og slo meg til ro med at den var noe dårlig formulert. Men ser nå her at jeg kanskje ikke fikk helt korrekt svar. Noe som er litt surt selvfølgelig med tanke på at setet jeg betalte for var antagelig ca NOK 20k pluss...

Har ikke gjort en booking ennå, men satser på å gjøre det ganske snart. Dog kommer jeg til å være med flyet. Men i følge hun i Riga på CT nummeret var det helt irrelevant, for hun kunne ikke booke billett for cash allikevel. Men hun kunne booke for samboer og ene ungen ved hjelp av CT.

Da er de i såfall ikke særlig konsekvente på kundeservice. Selv er jeg EBD og har fått CT årlig pga høyt forbruk med mitt Plat kort siden første året EB innførte sammarbeid. Derimot har jeg aldri benyttet meg av disse da jeg ikke har bodd i Norge de siste årene og reglene tidligere har vært begrenset til SK. Nå med innføring til star A spurte jeg de da SK ikke flyr til Singapore som er mest aktuell destinasjon. Jeg fant kjapt seter og tenkte at jeg kunne sende foreldrene mine i C klasse, men svaret var nei og jeg endte med å booke ett sete og betale for det andre....

Flere som har erfaring ved henvendelse? Jeg pusher ikke, leste klausulen en gang til og slo meg til ro med at den var noe dårlig formulert. Men ser nå her at jeg kanskje ikke fikk helt korrekt svar. Noe som er litt surt selvfølgelig med tanke på at setet jeg betalte for var antagelig ca NOK 20k pluss...

Ikke noe nytt at ikke kundeservice er oppdatert. At det var annerledes tidligere er jo en annen sak. Ville nok prøvd å ringt igjen et par ganger. Er vel verdt 20 lapper det?

Betingelsene for 2014 CT sier at man ikke kan kombinere klassene. Er dette gjort i virkeligheten, eller har noen klart å booke en kombinasjon av C & F? Mener det er verdt å spørre siden F ikke er tilgjengelig på korte ruter... Eller?

Tror du får kombinert, men betaler "for dyreste klasse" for hele reisen? Men er usikker.

Status
Not open for further replies.
Back