• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

BT airBaltic og deres A220/CSeries

Re: AirBaltic og deres CSeries

Air Baltic med noen interessante tall på CS300 vs Q400. Med såpass stor forskjell i CASK (på riktignok en relativt lang Q400 rute) gjør at man har råd til å fly med ganske mange tomme seter på CS300 uten at det går utover inntjening målt mot en Q400

dc7ffe30efffa2fce8efa9d2354f53cf.png
 
Markedsføringsnavnet er ikke nødvendigvis det samme som sertifiseringsnavnet. MD-81 er fortsatt DC-9-81 f.eks ... Så inntil videre vil du nok se begge deler.
 
Markedsføringsnavnet er ikke nødvendigvis det samme som sertifiseringsnavnet. MD-81 er fortsatt DC-9-81 f.eks ... Så inntil videre vil du nok se begge deler.



Nei, men CSeries/CS100/CS300 er også markedsføringsnavn. Så hadde de vært konsekvente burde de brukt de offisielle navnene BD-500-1A11 (For A220-300) og BD-500-1A10 (for A220-100)

Heller inne planespotters er 100% konsekvente. Går man inn på oversikten til AirBaltic så er kun maskinene levert før 1 juli listet som CS300, men går man inn på A220-300 kommer samtlige maskiner opp
 
airBaltic var kjapt ute og "døpte om" Bombardier-maskinene sine til Airbus samme dagen som oppkjøpet/avtalen mellom fabrikantene var i boks.
 
Jeg var på en presentasjon av AirBaltic (verdens mest punktlige flyselskap!) på onsdag. De går over til en enhetsflåte med kun A220-300 fom. 2023. De har 50 i bestilling og opsjon på ytterligere 30.
 
Jeg var på en presentasjon av AirBaltic (verdens mest punktlige flyselskap!) på onsdag. De går over til en enhetsflåte med kun A220-300 fom. 2023. De har 50 i bestilling og opsjon på ytterligere 30.

Se bordet litt lenger opp .. ;)
 
Back
Top