AirBaltic og deres A220/CSeries

Re: AirBaltic og deres CSeries

Air Baltic med noen interessante tall på CS300 vs Q400. Med såpass stor forskjell i CASK (på riktignok en relativt lang Q400 rute) gjør at man har råd til å fly med ganske mange tomme seter på CS300 uten at det går utover inntjening målt mot en Q400

dc7ffe30efffa2fce8efa9d2354f53cf.png
 
Markedsføringsnavnet er ikke nødvendigvis det samme som sertifiseringsnavnet. MD-81 er fortsatt DC-9-81 f.eks ... Så inntil videre vil du nok se begge deler.
 
Markedsføringsnavnet er ikke nødvendigvis det samme som sertifiseringsnavnet. MD-81 er fortsatt DC-9-81 f.eks ... Så inntil videre vil du nok se begge deler.



Nei, men CSeries/CS100/CS300 er også markedsføringsnavn. Så hadde de vært konsekvente burde de brukt de offisielle navnene BD-500-1A11 (For A220-300) og BD-500-1A10 (for A220-100)

Heller inne planespotters er 100% konsekvente. Går man inn på oversikten til AirBaltic så er kun maskinene levert før 1 juli listet som CS300, men går man inn på A220-300 kommer samtlige maskiner opp
 
airBaltic var kjapt ute og "døpte om" Bombardier-maskinene sine til Airbus samme dagen som oppkjøpet/avtalen mellom fabrikantene var i boks.
 
Jeg var på en presentasjon av AirBaltic (verdens mest punktlige flyselskap!) på onsdag. De går over til en enhetsflåte med kun A220-300 fom. 2023. De har 50 i bestilling og opsjon på ytterligere 30.
 
Jeg var på en presentasjon av AirBaltic (verdens mest punktlige flyselskap!) på onsdag. De går over til en enhetsflåte med kun A220-300 fom. 2023. De har 50 i bestilling og opsjon på ytterligere 30.

Se bordet litt lenger opp .. ;)
 
Back
Top