• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Qantas går for A320neo-familien og A220

Someone

Moderator
Medlem
Qantas går for A320neo-familien og A220

Qantas har bestemt seg for å satse på fly fra A320neo familien og A220, for å erstatte deres 737 og 717 maskiner.

I første omgang bestilles 20 A220 og 20 A321XLR, men de sitter også på 94 kjøpsrettigheter

Dette kommer i tillegg til 100 A320neo de har i ordre til Jetstar

https://www.qantasnewsroom.com.au/m...referred-aircraft-for-domestic-fleet-renewal/

Airbus A320neo and Airbus A220 families selected as preferred aircraft types.

Ikke ubetydelig tap for Boeing når Airbus nå har klart å "flippe" en 737 kunde
 
Re: Qantas går for A320neo-familien og A220

Variantene under A321neo ser ut til å være/bli et sterkt kort for Airbus.
 
Re: Qantas går for A320neo-familien og A220

Boeing må starte jobben med å lage ny maskin fra bunnen i 737 klassen.
 
Re: Qantas går for A320neo-familien og A220

Det forventes at denne ordren blir firm kommende uke, i forbindelse med at også Project Sunrise bekreftes
 
Re: Qantas går for A320neo-familien og A220

På A220 har de jo lite valg, men på A321XLR maskinene har Qantas valgt motorerer P&W
 
Re: Qantas går for A320neo-familien og A220

Første A220 er planlagt levert i slutten av 2023, og A321XLR året etter
 
Back
Top