Video av krasjen her. Total motorsvikt. Birdstrike kanskje. Daler sakte ned.
https://x.com/BNONews/status/1933089620360835331
Første dødsulykke med 787?Minst 242 personer ombord.
Fra VG:
https://www.vg.no/nyheter/i/xmB8bX/...-nMSzYukXDDbzrgsYg_aem_iNxs-7MiZroGCEK80lHpCA
Ser takeoff startet på halv lengde av rullebanen som skal være rett over 3500m lang, er ikke det veldig kort distanse for en så lang flight mtp vekt?
Ser takeoff startet på halv lengde av rullebanen som skal være rett over 3500m lang, er ikke det veldig kort distanse for en så lang flight mtp vekt?
Ser takeoff startet på halv lengde av rullebanen som skal være rett over 3500m lang, er ikke det veldig kort distanse for en så lang flight mtp vekt?
Sies at flaps ikke har vært ute i tillegg til at landingshjulene er ute.
Sies at flaps ikke har vært ute i tillegg til at landingshjulene er ute.
Hvordan kommer det seg i det hele tatt opp i lufta dersom flaps ikke har vært ute ?
Og hvordan går det an å ta av uten flaps ?
Er det ikke en computer eller noe som gir beskjed om sånt ?
Dagens nye fly burde jo være såpass avanserte.
Hvordan kommer det seg i det hele tatt opp i lufta dersom flaps ikke har vært ute ?
Og hvordan går det an å ta av uten flaps ?
Er det ikke en computer eller noe som gir beskjed om sånt ?
Dagens nye fly burde jo være såpass avanserte.
Air India er jo beryktet for at piloter kjøper flysertifikat, uten å ha gjennomgått skikkelig opplæring.Altfor tidlig å spekulere, men hvis det faktisk viser seg at flaps ikke var ute, så er det såpass alvorlig at hele flyselskapet burde få flyforbud. To piloter kan ikke begge overse noe slikt. Men det ser unektlig ut som om flaps ikke er ute på videoen.
I 40 varmegarder og høy luftfuktighet er det seigt å ta av selv med flaps.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.