A380 til OSL..

Fy f****, at jeg ikke så dette litt før slik at jeg kunne ordnet et par fritimer for å få med meg dette. I dag er det jo fint vær også. Å se A380 på OSL hadde vært en "once in a lifetime experience".
Jaja, håper dette blir behørig filmet og fotografert.

Bilder/filmer/reportasjer og skryt og masse forventes :) ...til oss som er plaga med ting som jobb, lesing til eksamen og andre trivialiteter og ikkje kan stilla på GM midt i den hardaste julestria (les:økonomiske)....

Det blir nok eit flott skue! Kos dåke, dåke som skal ! :D

Nop, det er F-WWEA som kjem.

Mvh,

Takk. Så posten din rett etter at jeg postet spørsmålet.

Fra IPPC:

DEPARTURE: LFBO
DESTINATION: ENGM
CALLSIGN: FWWEA
SOURCE: FPL
EOBT: 0712111000
ROUTE: FISTO UY156 ADABI UN858 VADOM UN874 VEKIN
UN873 SPY/N0484F410 UN873 VES UP601 TOR

Snakker om rå arbeidsgiver, jeg får flytta på arbeidstiden så jeg får med meg dette, reiser bort på OSL ganske snart.

Er det flere av dere der borte, ring meg på 980 42 751 :D Er ikke helt sikker på hvor jeg kommer til å stå ennå, men bak flymuseet virker logisk.

Hvilken rutye kan vi forvente at denne flyr inn mot OSL? Kan noen tegne og forklare på et kart?

Vind fra 020 grader og 7 knop tilsier at flyet kommer inn fra sør og lander på 01 left, altså den vestre banen. Ellers viser flyruta at den kommer via Vesta og så over Torp, men nøyaktig rute varierer med trafikk og på hvilket tidspunkt den evt får en direkterute. Men at man vil se den i Oslo-området er vel ikke utenkelig.
Det er vanlig at fly er etablert på forlengelsen av rullebanen ca 10NM ute, altså ca 20 km sør for flyplassen.

Når fuglene slutter å synge og alt blir mørkt er det bare å titte opp :D

Last edited:
detta blir moro. Har fri i dag og trigget Fatter'n (den gamle mann om ikke en enda mer flygal enn meg) til å stikke opp. Problemet er at vi får ikke vært der før rundt 16 tiden (ja jeg vet det er mørkt da). Noen som kan dunke inn med store bokstaver uten alt for mye forkortelser og koder om hvor og hvordan vi lettest kommer til et sted vi kan få sett denne maskinen når den står parkert?

Takker

og KE 747Cargo kan forvente en avgang omtrent samtidig med at A380 lander. Det kan det bli "historiske" bilder av

Trur jeg kanskje reiser bort i morgen. Har i hvert fall meget lyst til det og jeg har fri i tillegg. Problemet er jo at jeg kommer til terminalen, men ikke videre for å ta bilder fra en bra plass.

Speedbird du har fått PM.

Får håpe 380'n får samme innflyvningsrute som Korean pleier. Stort sett rett over huset mitt og ganske lavt. I dag kom den litt lenger syd, men et nydelig syn. Så her ventes det i nådeløs spenning....

s

Back