• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

A380 til OSL..

Attachments

  • A380... F-WWEA.1.jpg
    A380... F-WWEA.1.jpg
    90.4 KB · Views: 710
  • A380... F-WWEA.2.jpg
    A380... F-WWEA.2.jpg
    90.4 KB · Views: 714
  • A380... F-WWEA.3.jpg
    A380... F-WWEA.3.jpg
    88.5 KB · Views: 687
  • A380... F-WWEA.4.jpg
    A380... F-WWEA.4.jpg
    86.1 KB · Views: 671
  • A380... F-WWEA.5.jpg
    A380... F-WWEA.5.jpg
    88.7 KB · Views: 665
I følge VG kommer den mest sannsynlig tilbake på nyåret for å fullføre testene.
 
Last edited:
Flyet skal jo til Etihad etter testene er fullført. SQ derimot vet jeg ikke...

Etihad har utsatt leveringene av sine fly. Dette flyet skal nok til naboen. Grunnen til at det sto Etihad på radaren er nok at databasen til boksen ikke er oppdatert.
 
Flyet hadde bokstavene BB på nesehjuls-dørene, så om noen har en oppdatert liste med registrerningene de første flyene skal ha, så har vi altså et utgangspunkt: xx-xBB
 
Etihad har utsatt leveringene av sine fly. Dette flyet skal nok til naboen. Grunnen til at det sto Etihad på radaren er nok at databasen til boksen ikke er oppdatert.

Vi får se hvor den havner. Denne maskinen vil bli konvertert til pax-config fra april, og skal, om de opprinnelige planene fortsatt gjelder, få motorene byttet til Trent 900. Jeg vil tro at denne, og de tre andre testmaskinene som skal leveres, havner hos Kingfisher.
 
Vi får se hvor den havner. Denne maskinen vil bli konvertert til pax-config fra april, og skal, om de opprinnelige planene fortsatt gjelder, få motorene byttet til Trent 900. Jeg vil tro at denne, og de tre andre testmaskinene som skal leveres, havner hos Kingfisher.

Må denne også bli re-wired?
 
Må denne også bli re-wired?
Jepp, og da denne også er bygd "feil" er dette en custom-jobb.
Første frame som er bygd etter standarden er MSN026 (som skal til Qantas.) Denne maskinen skal etter planen være første maskin som blir levert til Qantas (i august,) selvom det opprinnelig var MSN014 som skulle bli levert til dem først, det sier vel litt om hvor tidkrevende jobben med å re-wire maskinene er...
 
Back
Top