A380 til OSL..

Litt merkelig bransje... er vel første gang ett samlet "norge" håper det kommer dritt vær til gardermoen :-)

(...) Hvis du ikke har GM/MM kort :D

Til dere som er bedre kjent på bakkeområdet enn meg: Hva om man har GM/MM kort? Hva slags steder kan man komme seg til for å få tatt vidunderet i nærmere øyesyn? Man kan jo ikke bare tusle ned til A3 for å ta en kikk når den lander, liksom... :)

Har checkin 1515 i morgen...

Jøss å snøfyse, kunne godt tenke meg bilder av denne saken der ja. Kan den ikke komme en time tidligere så rekker jeg den før jeg skal på jobb da

Til dere som er bedre kjent på bakkeområdet enn meg: Hva om man har GM/MM kort? Hva slags steder kan man komme seg til for å få tatt vidunderet i nærmere øyesyn? Man kan jo ikke bare tusle ned til A3 for å ta en kikk når den lander, liksom... :)

Har checkin 1515 i morgen...

Har du en F på kortet kan du ta på flyet om du vil, hvis du ikke blir stoppet av Securitas eller Airbus folk. Tror kanskje du må ha bil på kortet også eller sitte på med noen med bil på kortet.

Last edited:
Har du en F på kortet kan du ta på flyet om du vil, hvis du ikke blir stoppet av Securitas eller Airbus folk. Tror kanskje du må ha bil på kortet også eller sitte på med noen med bil på kortet.

Jeg har en kompis som plutselig fikk en bitte liten hammer på kortet. Hjelper det...? :D

Tviler på at det hjelper noe særlig. Men du kan stikke innom terminalen å krangle med Adecco hvis du har lyst :D

Nick Figaretto: U've got a PM

Håper det blir tatt mange bilder og film av innflygningen i morgen, og at dere deler det med oss som ikke kan møte opp på OSL av diverse gruner! :D

Hva med oss som ikke har GM/MM på kortet men andre flyplasser? Jeg har HD, bokstav F og bil. Er det noen plass jeg kan henvende meg på OSL for å få midlertidig adgang til airside GM?
Vist det skulle gå, så kommer jeg nok over fjellet i morgen !

Last edited:
Hva med oss som ikke har GM/MM på kortet men andre flyplasser? Jeg har HD, bokstav F og bil. Er det noen plass jeg kan henvende meg på OSL for å få midlertidig adgang til airside GM?
Vist det skulle gå, så kommer jeg nok over fjellet i morgen !

Sorry, men det får du ikke. Du må ha grunn, rekvisisjon og politiattest.

Hadde vært flott vis den fløy en runde visuelt rundt plassen og vist flyet fram. Tar vel turen bort jeg også. Har sett makinen i Paris og London.

Man kan jo ikke bare tusle ned til A3 for å ta en kikk når den lander, liksom...

Kan du vel... :-) har du adgang til internvei så er det samme om du kjører, sykler eller går.. bare ikke begynn å tusle utpå gresset mellom internvei og rwy så.. hehe.. Tror nok at hairport patrol er forberedt på at det kommer til å bli endel folk med kort som er i området sør der i mårra, inkludert meg sjøl.. De kommer til å stå der de og :-)

Er det noen som tørr å spekulere hvor stor sannsynlighet det er for at den kommer?

Sitter her i kontorstolen og tripper.... avskrev hele prsojekt Oslo pga sperret kort (hacker-attempt på kortet mitt) ;) Men har fått noe cash fra pappa på konto alikevel, så nå trenger jeg bare noen som kan slenge innom jobb med kamerabagen.....

Tar og hiver meg på et fly til OSL i dag. Men jeg er ikke kjent på området i det hele tatt. Er det noen som har lyst "å holde meg i hånda" / som jeg kan henge meg på? :rolleyes:

Kan sitte på med meg hvis jeg har tid!!! Veit ikke når du lander osv jeg , men kan desverre ikke garantere noen . men send meg nummer og sånn på PM hvis du er intersiert

Det er nå bekreftet at Airbus 380 kommer til OSL tirsdag 11. desember 2007. Flyet tar av fra Toulouse kl 11.00 og er forventet å lande på OSL ca kl 13.50. Flyet vil lande på vestre rullebane fra sør.

Back