A340 nr. 12 på vej, åbner CPH-SFO og CPH-DEL

Re: A340 nr. 12 på vej, åbner CPH-SFO og CPH-DEL

Det ligger jo en liten dal noe syd for SFO med noen firmaer som kanskje trekker noe business trafikk: Google, Oracle, Sun Microsystems (som driver stort med noe kaffe greier - Java :rolleyes:), Hewlett Packard, Apple (frukthandller:rolleyes:)

Er fullt klar over det jeg:p

Men uttrykte meg litt forsiktig og brukte endel;)

Om ikke så mange norske forrestningsreisende (vi driver jo "bare" med olje, shipping og fisk) så er det nok mange forrestningsreisende fra Danamrk og Sverige som trolig har behov for å reise dit

Om ikke så mange norske forrestningsreisende (vi driver jo "bare" med olje, shipping og fisk) så er det nok mange forrestningsreisende fra Danamrk og Sverige som trolig har behov for å reise dit

Det stemmer jo det, Er jo lett å glemme av og til :) Jeg vil nesten anta at denne ruta alene vil gjøre merkbar forskjell på TRD-CPH. Her har jo både Google, Yahoo og Sun utviklingsabdelinger.

Ellers vil jeg gjette på at kurs og opplæring for ymse forhandlere at utstyr som produseres (nåja, designes) i SFO-området er et ikke ubetydelig marked.

Dette var morsomt... Hyggelig med ekspansjon...

Glemte jo hele Silicon Valley, og tenkte i utgangspunktet mest på SFO som den glimrende fritidsdestinasjonen det er. :)

Dette kom som lyn fra klar himmel, men jeg har allikevel bange anelser om at dette ikke blir noe av. Se svaret mitt i en annen tråd. Det var blankt nei fra Styret på forespørsel om innkjøp/lease av ex-AC A343 for ikke så lenge siden. Oppsvinget for IC er hverken bedre eller dårligere siden den gang. IC måtte nøye seg med å omdisponere eksisterende materiell for å få til høstens endringer, og da er det merkelig at Styret plutselig skifter mening "over natten".
Nei, jeg tror at det er den nåværende, midlertidige, produksjonsavtalen for IC-piloter, som SAS ønsker å forlenge etter nyttår, som ligger til grunn. Den førte ikke til noen som helst ekspansjon for IC som lovet, og det blir ingen forlengelse av avtalen før nytt materiell faktisk står på CPH. Vi ble lurt en gang....

Dette kom som lyn fra klar himmel, men jeg har allikevel bange anelser om at dette ikke blir noe av. Se svaret mitt i en annen tråd. Det var blankt nei fra Styret på forespørsel om innkjøp/lease av ex-AC A343 for ikke så lenge siden. Oppsvinget for IC er hverken bedre eller dårligere siden den gang. IC måtte nøye seg med å omdisponere eksisterende materiell for å få til høstens endringer, og da er det merkelig at Styret plutselig skifter mening "over natten".
Nei, jeg tror at det er den nåværende, midlertidige, produksjonsavtalen for IC-piloter, som SAS ønsker å forlenge etter nyttår, som ligger til grunn. Den førte ikke til noen som helst ekspansjon for IC som lovet, og det blir ingen forlengelse av avtalen før nytt materiell faktisk står på CPH. Vi ble lurt en gang....

det er kanskje litt av problemet at man hele tiden snakker om "vi" og "dem" i alle ulike grupperinger, men det er litt OT. Det som imidlertid er positivt er at den underliggende driften er sunn i store deler av airline, og at man derfor tør satse litt nå. Det virker jo som at det ligger et styrevedtak bak denne beslutningen om nye ruter til Dehli og SF, så det blir det garantert noe av..

Vi får jo håpe at også SAS styret faktisk evner å skifte mening.

Jeg har nå hørt Mats si "vi har tatt beslut om å anskaffe +1 ic maskin", regner da med at det er i styret de har tatt besluttningen ?

Last edited:

Nogen gange virker det som om at det er de forskellige grupper af ansatte der bestemmer om der skal startes nye ruter .
---
Der har vist været noget tilsvarende i USA...Jeg mere at huske at American Airlines piloter modtsatte sig at American Eagle for EMB eller CRJ fordi de mente, at det ville gå ud over mainstream airline, men je kan jo tage fejl.
-----
Nu har styret bestemt at der kommer 2 IC destinationer fra vinter antså om et år, så mon ikke at man til den tid har de aftaler klar som man skal....
SAS skal jo ikke bare stå i stampe og se andre selskaber løbe med det meste
SAS skal være aktive og søge ny destinationer og frem for alt være fremme i skoene mht ny materiel

Hilsen
Ole

Husker jeg feil eller ble DEL lagt ned etter 9/11 med en begrunnelse her på forumet at SK hadde store problemer med å få utbetalt penger fra flere frittstående reisebyråer i India.

De hadde fulle fly, men folk i reisebyråene stakk heller penga i egen lomme, i stedet for å sende dem til SK som var rettmessig mottaker av pengene.

Husker jeg feil eller ble DEL lagt ned etter 9/11 med en begrunnelse her på forumet at SK hadde store problemer med å få utbetalt penger fra flere frittstående reisebyråer i India.

De hadde fulle fly, men folk i reisebyråene stakk heller penga i egen lomme, i stedet for å sende dem til SK som var rettmessig mottaker av pengene.

Om du husker feil, så er det to av oss som gjør det. :p

-A

Men de kan jo ha lært noe siden 2001...

Noe i den retningen ble vi fortalt, også. Pluss at det kostet noe rundt $ 300.000.00 eller deromkring for tillatelsen til å fly på Delhi. I tillegg til det som ble betalt over bordet.

Har ikke IATA et BSP for India? Det må dem vel ha.

SAS har sikkert haft en række NON-IATA aftaler i Indien og så går betalingen jo ikke via BSP. Kan forestille mig at det til en vis grad evt. er nødvendig med NON-IATA aftaler i Indien for at få bred dækning. Dog er der flere af de store internationale spillere som er gået ind i Indien nu eller er på vej...Travelocity (Zuji), Expedia osv. Så spille reglerne kan derfor have ændret sig til det "lettere" siden sidst for SAS.

Dessuten har det skjedd MYE i india på 7-8 år (når ruten åpnes) at jeg tror forholdene ligger berde tilrette nå. Se bare på Finnair.

Kuuult at SAS gir Finnair konkurranse...

Jupp enig. Men om man skal tolke FBU4EVER, så er Finnene trygge i laaaaaaang tid.

På noen steder...de er nok ikke overvettig begeistret for Blue1

*Breaking News*

Ligger her og koser meg med februarutgaven av Scanorama, og på rutekartet for "Scandinavian Airlines Intercontinental routs" har San Francisco og Dehli kommet inn.
Dog med underteksten: "Commencing November 2008".

Kan ikke se at det er lagt ut billetter for salg...

E!

*Breaking News*

Ligger her og koser meg med februarutgaven av Scanorama, og på rutekartet for "Scandinavian Airlines Intercontinental routs" har San Francisco og Dehli kommet inn.
Dog med underteksten: "Commencing November 2008".

Kan ikke se at det er lagt ut billetter for salg...

E!

Det mangler vel noe så elementært som...... et fly???:D

Back