A340 nr. 12 på vej, åbner CPH-SFO og CPH-DEL

Re: A340 nr. 12 på vej, åbner CPH-SFO og CPH-DEL

Flotte nyheter i dag! Godt, godt.

Består SEA vinter 08 da? Eller er 1 ekstra fly nok til å klare dette?

Dette var en meget god nyhet. Nå gjenstår det bare å skaffe 3-4 fly til for SAS International, slik at de får en stor nok flyflåte som de kan fordele "Overhead" kostnadene bedre på. Jeg vil tro at de nå klarer å drifte dette uten å øke antall hoder på Frøsundavik, noe som også bør bety at enhetskostnaden går ned, og som igjen gjør at det kan satses ennå friskere framover i tid. La oss snart få se en rute som går CHI-OSL-BKK, med trafikkrettigheter hele veien igjennom, så slår de to fluer i en smekk der også, og får ned risikoen for eventuell lav trafikk.

Flotte nyheter i dag! Godt, godt.

Består SEA vinter 08 da? Eller er 1 ekstra fly nok til å klare dette?

3 ukentlige til SFO og 4 ukentlige til DEL tar vel ca opp 1 fly

Dejligt at der endelig kommer en interkontinental satsning fra SAS IC - det var på tide!!!

CPH han længe jagtet en rute til Indien og jeg er ikke i tvivl om at der er stort potentiale i denne rute til DEL.

SFO har jo også længe været rygtet, så den er ikke så overraskende - spørgsmålet er dog om 3x ugentlig på denne rute er tilfredstillende for den forretningsrejsende. Så lad os håbe at denne satsning bliver en succes så vi snart får A340 nr. 13 og 14 at se i flåden. Herved burde CPH-HKG også kunne komme på tale, hvilket helt klart er en savnet rute.

Flott, SFO er en absolutt favoritt og et sted vi kan bruke bonuspoeng til :exclaimation

Air Canada har begynt utfasingen av sine A340, kan det være herfra SAS henter en maskin?

Air Canada har begynt utfasingen av sine A340, kan det være herfra SAS henter en maskin?

Dette har vel vært oppe før, at de hadde to 340-500 på markedet og dette er helt feil maskin for SAS?

-A

Til informasjon har AC en del A343...disse jeg sikter til.

Hvor stor biz-destinasjon er egentlig SFO, noen som har noen kvalifiserte tanker om det?

Når det gjelder Air Canada så mener jeg det var snakk om sist gang de solgte unna noen A343'er at disse ikke passet inn hos SAS og at det var derfor det ikke ble noe kjøp den gangen. Skulle også gjerne like å vite hvor denne maskinen kommer fra, kan det være Virgin Atlantic?

Dette har vel vært oppe før, at de hadde to 340-500 på markedet og dette er helt feil maskin for SAS?

-A

Og disse tok veien til TAM, men det er vel nevnt før kanskje.

Även om det denna gång är CPH och inte ARN som det satsas på är jag nöjd med att SAS äntligen tar tag i saken och utökar kapaciteten. Det här lär ju även bereda vägen för nya satsningar på ARN och eventuellt OSL.

De A343 som AC har "solgt unna" før er den som gikk til BWIA, de to som gikk til Air Jamaica for noen år tilbake, og de 2 A345 som TAM skal ha. Som jeg nevnte har de nå begynt å fase ut A343, med SWISS, Aerolineas Argentinas, LAN og Iberia som foreløpige nye arbeidsgivere.
SAS har -313X-maskiner, noe AC ikke har...er vel dét som er blitt diskutert tidligere.

Last edited:

uansett er det fantastisk, men kommer det også til å rekrutteres nordmenn fra SAS norge (les dagens SAS: intern konkurranse og personlig prestisje)?

:nor:DEN:SWE

Air Canada har da A340-313X Blubird:
MSN 170, C-FYLD, første gang registrert 29.04.97, due slsd unk operator 02.01.08
MSN 175, C-FYLG, første gang registrert 28.05.97, due slsd unk operator 16.02.08
MSN 179, C-FYLU, første gang registrert 30.05.97, due slsd unk operator 10.01.08
MSN 273, C-GDVW, første gang registrert 02.06.99, due slsd unk operator 01.04.08
MSN 278, C-GDVZ, første gang registrert 28.06.99, due slsd unk operator 16.05.08
Så er spørsmålet, er det noen av disse SAS vil få?

Last edited:

Mats , ta nå minst 2-3 stk, og ikke bare 1.

Hvor stor biz-destinasjon er egentlig SFO, noen som har noen kvalifiserte tanker om det?

Det er nok endel forretningsreisende som skal dit itillegg til endel turister. Itillegg, og kanskje det viktiigste poenget, er at SFO er United sin hub på Vestkysten og dermed dert blir en ingangport til flere steder på Vestkysten.

Nå er det litt tynt grunnlag jeg uttaler meg på men kjenner flere som drar på forretningsreiser til SF med jevne mellomrom

Har Sas infrastruktur til 3-4 stykker til? Besetning greit nok, har da mangen til overs fra Q400. Men når de nye flyene skal komme for å erstatte disse, hva skjer da?

Har Sas infrastruktur til 3-4 stykker til? Besetning greit nok, har da mangen til overs fra Q400. Men når de nye flyene skal komme for å erstatte disse, hva skjer da?

Infrastruktur i form av hva da?

Det er nok endel forretningsreisende som skal dit itillegg til endel turister. Itillegg, og kanskje det viktiigste poenget, er at SFO er United sin hub på Vestkysten og dermed dert blir en ingangport til flere steder på Vestkysten.

Nå er det litt tynt grunnlag jeg uttaler meg på men kjenner flere som drar på forretningsreiser til SF med jevne mellomrom

Det ligger jo en liten dal noe syd for SFO med noen firmaer som kanskje trekker noe business trafikk: Google, Oracle, Sun Microsystems (som driver stort med noe kaffe greier - Java :rolleyes:), Hewlett Packard, Apple (frukthandller:rolleyes:)

Back